През 2020 година автомобилните производители се сблъскаха със сериозни проблеми свързани с намаленото производство и коронавируса, а след това и с недостига на чипове и други компоненти за направата на коли. Това принуди голяма част от компаниите да прекъснат производството си и да намалят трайно доставката на нови автомобили.
Сега, през 2023 година нещата изглеждат по-добре и повечето автомобилни брандове в Европа работят на пълна пара, за да наваксат изгубеното през последните три години. Това, обаче, създава нови проблеми, един от които е липсата на достатъчно шофьори на камиони, които да извозват готовата продукция. Един от големите производители, който се сблъска с този проблем е Stellantis.
Според информация на Automotive News Europe, компанията под шапката на която работят Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot и други е прибегнала до интересно решение, за да се справи с нарастващия проблем. Компанията е разпратила имейли и е поставила постери с които да убеди служителите си, които произвеждат автомобили да се насочат към логистиката и по-специално към карането на камион.
Към момента подобно решение са взели 140 човека, а освен, че плаща обучението им и квалификацията, Stellantis може да закупи и собствени нови камиони за тях. От компанията разказват, че мярката може да е временна, но може и да бъде постоянна, а всеки който реши да смени работата си, може да го направи във всеки един момент.