Какво прави типичният собственик на кола, ако се дразни от шума от гумите по време на шофиране? Или буйства и страда, или се занимава със звукоизолация на арките на колелата и като цяло на интериора на лекия си автомобил. Междувременно решението на този проблем може да е съвсем различн0. Разказваме ви за един малко известен начин за справяне с досадните шумове.
Обикновено собствениците на автомобили „третират“ тътена от колелата, опитвайки се да превърнат интериора на автомобила си в „безшумна капсула“. Процесът включва демонтиране на интериора, облепяне на вътрешните повърхности на каросерията със звукопоглъщащ материал и след това връщане на интериора в състоянието „както беше“. Но това не е евтин или бърз процес.
Поради трудностите с обезшумяването на салона се ражда и идеята за шумоизолация на гумите. Тя се свежда се до следното. От вътрешната страна на гумата се залепя слой звукопоглъщащ материал. За намаляване на шума и вибрациите, възникващи както при допира на протектора на гумата с пътното платно, така и причинени от деформации на самата гума.
Като звукопоглъщащ материал обикновено се използва гъвкав строителен материал от пяна. Този материал се залепва за гумата с лепило, устойчиво на трайни деформации. Изненадващо, в повечето случаи след такова надграждане колелото си остава балансирано. А нивото на шума от него наистина спада значително.
Лепилото обаче трябва да е яко, защото при отлепяне на пяната дисбалансът е сигурен. Някои ентусисасти използват специални самозалепващи се ленти от шумоизолиращ материал и обещават, че след процедурата нивото на шума от "колелото" ще намалее два пъти.
А теглото на гумата ще се увеличи само със 100 грама, без това да повлияе на баланса на колелото. Обратната връзка от реални ползватели на тази технология е, че не е възможно да се усети никаква разлика в поведението на автомобила, като единствената такава е по-малкото ниво на шум.