Отидете към основна версия

6 542 8

Уникален дрифт-контрол за новото Ferrari

  • ferrari-
  • 458 speciale-
  • салон

Вече сме свикнали, че всяко ново Ferrari е своеобразна технологична революция, а не просто по-мощен и по-бърз автомобил. Това, което Скудерията представи във Франкфурт, също не прави изключение. Става дума за последното попълнение в "цивилната" гама на Черните кончета - 458 Speciale. Този автомобил не е точно "цивилен", защото е предназначен за писта, но е сертифициран и за използване в стандартната пътна мрежа.

Суперкарът разполага с атмосферен V-образен осемцилиндров двигател, форсиран от 570 до 605 конски сили. Пиковата мощност се достига при 9 000 об/мин, а степента на сгъстяване е увеличена от 12.5:1 до 14.0:1. Последното е направено с монтирането на различни по форма и доста по-олекотени бутала. Инженерите са оптимизирали и процеса на изгаряне на гориво-въздушната смес. Още нещо интересно е, че ходът на всмукателните клапани е увеличен с 5%, а цилиндровата глава е с променена геометрия.

Блокът на двигателя и коляновият вал също са модернизирани. Промени търпи и седемстепенната роботизирана скоростна кутия с два съединителя Getrag, която е с нова електронна програма за контрол. По този начин предавките са значително по-отзивчиви. Превключването им става по-бързо, благодарение на ускореното синхронизиране на оборотите (при понижаващи - 44%, а при повишаващи - 20%). Още един съществен прийом, с който впечатлява новото Ferrari 458 Speciale, е аеродинамиката.

Автомобилът разполага с нови активни аеродинамични елементи, които са интегрирани в предната броня. Увеличен е и размерът на задния дифузьор, а промени са направени в страничните въздухозаборници и в т.нар. антикрило. Всички тези изменения имат за цел да намалят челното съпротивление и същевременно да увеличат силата на притискане на автомобила към асфалта, като това се следи и контролира от специална електронна система. Така 458 Speciale е почти два пъти по-ефективно от предишното 430 Scuderia.

В сравнение със стандартното 458 Italia, новото 458 Speciale е по-бързо и за сметка на олекотената с 90 килограма каросерия. Сухата маса на колата е 1 290 килограма. Всичко това позволява на 458 Speciale да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а до 200 км/ч - за 9.1. Максималната скорост на автомобила е 325 км/ч. Най-важното според италианците обаче е иновационната система за контролирано занасяне, която от Скудерията са нарекли Side Slip Angle Control.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини