Last news in Fakti

12 Септември, 2013 11:08 6 532 8

Уникален дрифт-контрол за новото Ferrari

  • ferrari-
  • 458 speciale-
  • салон

Вече сме свикнали, че всяко ново Ferrari е своеобразна технологична революция, а не просто по-мощен и по-бърз автомобил. Това, което Скудерията представи във Франкфурт, също не прави изключение. Става дума за последното попълнение в "цивилната" гама на Черните кончета - 458 Speciale. Този автомобил не е точно "цивилен", защото е предназначен за писта, но е сертифициран и за използване в стандартната пътна мрежа.

Суперкарът разполага с атмосферен V-образен осемцилиндров двигател, форсиран от 570 до 605 конски сили. Пиковата мощност се достига при 9 000 об/мин, а степента на сгъстяване е увеличена от 12.5:1 до 14.0:1. Последното е направено с монтирането на различни по форма и доста по-олекотени бутала. Инженерите са оптимизирали и процеса на изгаряне на гориво-въздушната смес. Още нещо интересно е, че ходът на всмукателните клапани е увеличен с 5%, а цилиндровата глава е с променена геометрия.

Блокът на двигателя и коляновият вал също са модернизирани. Промени търпи и седемстепенната роботизирана скоростна кутия с два съединителя Getrag, която е с нова електронна програма за контрол. По този начин предавките са значително по-отзивчиви. Превключването им става по-бързо, благодарение на ускореното синхронизиране на оборотите (при понижаващи - 44%, а при повишаващи - 20%). Още един съществен прийом, с който впечатлява новото Ferrari 458 Speciale, е аеродинамиката.

Автомобилът разполага с нови активни аеродинамични елементи, които са интегрирани в предната броня. Увеличен е и размерът на задния дифузьор, а промени са направени в страничните въздухозаборници и в т.нар. антикрило. Всички тези изменения имат за цел да намалят челното съпротивление и същевременно да увеличат силата на притискане на автомобила към асфалта, като това се следи и контролира от специална електронна система. Така 458 Speciale е почти два пъти по-ефективно от предишното 430 Scuderia.

В сравнение със стандартното 458 Italia, новото 458 Speciale е по-бързо и за сметка на олекотената с 90 килограма каросерия. Сухата маса на колата е 1 290 килограма. Всичко това позволява на 458 Speciale да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а до 200 км/ч - за 9.1. Максималната скорост на автомобила е 325 км/ч. Най-важното според италианците обаче е иновационната система за контролирано занасяне, която от Скудерията са нарекли Side Slip Angle Control.

SSAC компютър, който е основна част от новия дрифт пакет, анализира положението на волана, страничното ускорение, момента на инерция около вертикалната ос на автомобила и неговата скорост. Въз основа на тези данни се подават сигнали към съответните възли и агрегати, най-основните от които са към системата за тракшън контрол F1-Trac и задния активен диференциал E-Diff. Така дрифт упражненията могат да се изпълняват безпроблемно от по-неопитни водачи, а занасянето е прецизно изчислено и точно контролирано.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Germans Suxxx

    5 7 Отговор
    Тук просто гледаш и се радваш, от коментари няма нужда, нещо страхотно и уникално, моля без сравнения с германските каци и тоалетни, абсурдно е.

    Ferrari

    Коментиран от #2

  • 2 Владислав Димитров

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Germans Suxxx":

    Защо тогава коментираш ?
  • 3 Germans Suxxx

    0 7 Отговор
    А ти защо коментираш?

    Коментиран от #8

  • 4 Симеон Тасев

    1 4 Отговор
    нищо особено и другите прават така
  • 5 Йордан Славов

    4 1 Отговор
    Много е красива, както си трябва да бъде всяко едно Ферари
  • 6 Ivailo Chankov

    0 1 Отговор
    Ферари правят едни от най-готините суперколи, жалко, че се запалват от само себе си толкова лесно .
  • 7 Ivailo Chankov

    0 1 Отговор
    Иначе тази версия на 458 е на принципа, по-малко е = на повече пари, всмисъл, най-вероятно ще е без аудио система и без толкова тапицерии на вратите и други интериорни части и ще струва доста повече .
  • 8 Владислав Димитров

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Germans Suxxx":

    Само т....к , може да отговори на въпроса с въпрос.