Отидете към основна версия

2 855 21

Защо е по-трудно да се гасят пожари в електромобили, отколкото в коли с ДВГ?

  • електромобили-
  • пожар-
  • гасене

Оказва се, че електрическите коли не са по-опасни от колите с двигатели с вътрешно горене

Безопасността на електрическите автомобили все още повдига много въпроси, въпреки тяхната популярност. Експерти от ресурса Autocar обясниха защо пожарите на електрическите модели се гасят по-трудно от колите с двигатели с вътрешно горене.

С нарастващата популярност на електрическите автомобили в интернет все по-често възникват спорове относно опасността от запалване на електромобилите. Много хора вярват, че е почти невъзможно да се гасят такива пожари, но не е точно така.

Често ли се случват пожари в електрически превозни средства?

Honeywell Safety and Productivity Solutions твърди, че 239 пожара на електрически автомобили са докладвани в Обединеното кралство между юли 2022 г. и юни 2023 г. Това е само малка част от общия брой на запалванията на автомобили през този период.

Проучване на Шведската агенция за управление на извънредни ситуации пък установява, че бензиновите и дизеловите автомобили се запалват 19 пъти по-често от електрическите автомобили. В същото време броят на електрическите модели в страната постепенно се увеличава.

Защо пожарите на електрически превозни средства привличат толкова много внимание?

Дизайнът на електрическите автомобили все още повдига много въпроси сред шофьорите. В същото време пожарите на електрически автомобили са по-трудни за гасене. Батериите могат да се запалят отново няколко часа или дори седмица след първия пожар.

Ето защо хората се тревожат за безопасността на електрическите модели. Пожарникарите също трябва да положат повече усилия, за да се справят с огъня.

Как пожарникарите се справят с пожари в електрически превозни средства?
Пожарните служби постепенно разработват нови стратегии за борба с пожари в електрически превозни средства. Има система, която определя модела на електрическото превозно средство, както и местоположението на батерията и изолационните превключватели.

За да се потуши огъня, трябва да се използва огромно количество вода, за да се охлади батерията. Освен това се използва специално противопожарно одеяло. В същото време пожарникарите носят т.нар. дихателна екипировка, за да се предпазят от токсичните изпарения.

Важно е да се огледа околността и да се намерят батерийни клетки, които могат да бъдат изхвърлени от взривната вълна по време на пожар. Те могат да пламнат отново.

След потушаване на пожара повредената електрическа кола се премества на безопасно място, доколкото е възможно по-далеч от сгради и други автомобили. В някои случаи електрическите коли се потапят под вода.

Електрическите автомобили по-опасни ли са от другите коли?
Пол Кристенсен, професор по чиста и приложна електрохимия в университета в Нюкасъл, отбеляза, че електрическите коли не са по-опасни от колите с двигатели с вътрешно горене. Той обясни какво най-често води до запалване на подобни коли.

Професорът заявява, че повреда на батерията може да доведе до запалване. Също така причината за пожара може да бъде прегряване на батерията или повреда по време на зареждане.

Въпреки това електрическите автомобили се запалват по-рядко от колите с бензинови и дизелови двигатели. Според Кристенсен производителите на електрически модели трябва да отделят повече време за безопасността на своя дизайн. Съвременните електрически автомобили са оборудвани със защита срещу прегряване и други повреди, което намалява риска от пожар.

Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 11 гласа.

Свързани новини