Renault частично разсекрети електрическия автомобил 5, който се оказа с необичаен преден капак. Преди две години френската марка показа електрическия концепт Renault 5 Prototype, посветен на градската кола R5 от втората половина на миналия век.
Оттогава прототипът се готви да приеме производствена форма и това ще се случи съвсем скоро – премиерата ще се състои на автомобилното изложение в Женева през февруари 2024 г. Сега Renault публикува няколко тийзъра на сирийния електрически автомобил, проектиран, подобно на концепцията, в ретро стил.
Съдейки по изображенията, външният вид на серийния електрически хечбек Renault 5 E-Tech наистина не е далеч от прототипа, представен през 2021 г. Основният елемент на дизайна са фаровете. Детайли в центъра им трябва да приличат на зеница и да придават на „лицето“ на колата човешки израз.
Раздутите калници са намек към R5 Turbo , докато задните светлини действат като продължение на страничните панели на каросерията, намалявайки турбуленцията и подобрявайки цялостната аеродинамика.
Предният капак е с голям вграден панел с индикатор за зареждане на тяговата батерия под формата на огромно число 5, като в случая тя също служи като препратка към миналото. Оригиналното Renault 5 имаше въздухозаборник на това място, но новото принадлежи към друга епоха.
Между другото, наскоро Renault използва подобен "трик" върху прототипа на новото Twingo : на капака му беше поставен трисекционен индикатор. Електрическият Renault 5 E-Tech ще има традиционни дръжки на вратите (задните ще бъдат разположени на колоните на прозорците), къси надвеси и спойлер над задното стъкло.
От размерите е известна дължината - 3.92 метра. Автомобилът с пет врати ще бъде изграден върху платформата AmpR Small (преди CMF-B EV) и ще получи батерия с капацитет 52 киловатчаса, с която колата може да измине до 400 километра с едно зареждане по стандарта WLTP.
Сред характеристиките са задно мултилинк окачване и, за първи път за сериен автомобил, поддръжка на V2G технология, с помощта на която излишната енергия може да бъде изпратена обратно към главната електропреносна мрежа. Според непотвърдени данни, заместникът на остарялото Zoe ще струва 25 хиляди евро.