Tesla обвини клиентите за неправилно използване на превозните средства и предварително повредени компоненти на окачването и не пое отговорност за дефектни части, въпреки че от самото начало знаеше, че някои компоненти са дефектни. Това се казва в мащабно разследване на Reuters.
Разследването започва с историята на клиент от Великобритания, който купува нова Tesla Model Y 2023 г. Само ден след като получава първата си електрическа кола, той кара с ниска скорост в своя квартал, когато внезапно загуби контрол над волана, докато правеше бавен завой. Предната дясна част на окачването на електромобила се чупи след по-малко от 200 км пробег.
Необходими са около 40 часа работа за ремонта на окачването и подмяна на кормилната колона, заедно с други ремонти, на обща стойност от над $14 000. Tesla отказа да покрие гаранционния ремонт, като обвинява за инцидента водача. Това е само един случай, при който проблеми с окачването са засегнали автомобили, които току що са слезли от поточната линия, както и електрически автомобили Tesla , които са на по-малко от година.
Друга история със собственик на Model 3, който след като измина по-малко от 25 000 км за около година, електрическият автомобил се озовава в сервизен център на Tesla в Бруклин, Ню Йорк след инцидент. В протокола за ремонта техникът пише: „Предното колело пада при шофиране на автопилот с 90 км/ч“.
В разследването на Reuters не се казва дали колата е била ремонтирана, но се казва, че клиентът е отказал да плати за ремонта, като се има предвид, че електрическата кола е продадена на търг няколко месеца по-късно без предното дясно колело.
Между януари 2021 г. и март 2022 г. Tesla сменя горни рамена на окачването в около 120 000 автомобила по целия свят, се казва в анализа на Ройтерс, като американският автомобилен производител плаща за повечето ремонти в рамките на гаранцията. Въпреки това приблизително 31 000 собственици на електромобили с проблеми с окачването трябва да плащат за тези ремонти от джоба си.
В Норвегия, страна, известна с това, че води надпреварата за преминаване изцяло към електрически автомобили, бивши сервизни мениджъри и техници на Tesla казват, че производителят ги е посъветвал да прехвърлят разходите за тези чести и повтарящи се повреди на клиентите, за да намалят разходите за ремонт и да запазят репутацията на фирмата, като тези проблеми датират от 2017 г.
В допълнение към гореспоменатите щанги по окачването, Tesla има проблеми с оси и кормилни колони, като клиентите понякога плащат над 4000 долара за ремонт, въпреки че колите все още са в гаранция.