След период на затишие Lancia отбеляза своето възраждане, като представи новия Ypsilon. Друга италианска автомобилна компания, Kimera Automobili, обаче е предприела по-амбициозен подход за подмладяване на емблематичната марка с представянето на Evo38, съвременна интерпретация към автомобил, който никога не е съществувал официално - Lancia 038.
Моделът 038 е замислен като еволюция на легендарния 037 - последният автомобил със задно задвижване, който печели титлата във WRC през 1983 г. Проектиран със задвижване на всички колела и повишена мощност, за да се конкурира с Audi Quattro S1, проектът 038 в крайна сметка остава нереализиран. Въпреки създаването и тестването на поне един прототип, 038 никога не достига до серийно производство. В смел опит да пренапише историята, Kimera възкресява духа на 038 с най-новото си творение.
Evo38 служи като продължение на Kimera Evo37, представен през 2021 г., но с добавено задвижване на всички колела и приблизително 100 конски сили повече, благодарение на подобрения като по-голям турбокомпресор и други хардуерни подобрения. Мощността се предава към двата моста чрез шестстепенна механична скоростна кутия с модифицирани предавателни числа, в резултат на което на разположение на водача са почти 600 к.с. Широкото използване на въглеродни влакна и титан е помогнало за намаляване на теглото, свързано с въвеждането на задвижване на всички колела, което е довело до собствено тегло от приблизително 1100 килограма.
Този вариант "Integrale" разполага с електрохидравличен диференциал, управляван от кабината, което позволява на водача да регулира разпределението на мощността към колелата според предпочитанията си. Освен това системата на окачването е усъвършенствана в сравнение с модела 037, като сега включва електронно управлявани амортисьори и система за повдигане за по-голяма гъвкавост.
Kimera Evo37 разполагаше с 2,1-литров двигател, разработен от Italtecnica под ръководството на инженера на Lancia Клаудио Ломбарди. Планира се Evo38 да се предлага с електронно управляема секвенциална скоростна кутия за подобряване на производителността.
Кимера планира да представи Evo38 на автомобилното изложение в Женева през 2024 г. следващата седмица, а производството на ограничената серия от 38 бройки ще започне по-късно тази година. Макар че подробностите за цените все още не са разкрити, предишният модел 037 се предлагаше в ограничено производство от 37 единици на цена 480 000 евро всяка.