23 Февруари, 2024 11:57 2 166 14

Kimera 038 е Lancia-та, която феновете искаха

  • lancia-
  • kimora-
  • 037-
  • 038

Колата вероятно ще струва над половин милион евро

Kimera 038 е Lancia-та, която феновете искаха - 1

След период на затишие Lancia отбеляза своето възраждане, като представи новия Ypsilon. Друга италианска автомобилна компания, Kimera Automobili, обаче е предприела по-амбициозен подход за подмладяване на емблематичната марка с представянето на Evo38, съвременна интерпретация към автомобил, който никога не е съществувал официално - Lancia 038.

Моделът 038 е замислен като еволюция на легендарния 037 - последният автомобил със задно задвижване, който печели титлата във WRC през 1983 г. Проектиран със задвижване на всички колела и повишена мощност, за да се конкурира с Audi Quattro S1, проектът 038 в крайна сметка остава нереализиран. Въпреки създаването и тестването на поне един прототип, 038 никога не достига до серийно производство. В смел опит да пренапише историята, Kimera възкресява духа на 038 с най-новото си творение.

Kimera 038 е Lancia-та, която феновете искаха

Evo38 служи като продължение на Kimera Evo37, представен през 2021 г., но с добавено задвижване на всички колела и приблизително 100 конски сили повече, благодарение на подобрения като по-голям турбокомпресор и други хардуерни подобрения. Мощността се предава към двата моста чрез шестстепенна механична скоростна кутия с модифицирани предавателни числа, в резултат на което на разположение на водача са почти 600 к.с. Широкото използване на въглеродни влакна и титан е помогнало за намаляване на теглото, свързано с въвеждането на задвижване на всички колела, което е довело до собствено тегло от приблизително 1100 килограма.

Този вариант "Integrale" разполага с електрохидравличен диференциал, управляван от кабината, което позволява на водача да регулира разпределението на мощността към колелата според предпочитанията си. Освен това системата на окачването е усъвършенствана в сравнение с модела 037, като сега включва електронно управлявани амортисьори и система за повдигане за по-голяма гъвкавост.

Kimera Evo37 разполагаше с 2,1-литров двигател, разработен от Italtecnica под ръководството на инженера на Lancia Клаудио Ломбарди. Планира се Evo38 да се предлага с електронно управляема секвенциална скоростна кутия за подобряване на производителността.

Кимера планира да представи Evo38 на автомобилното изложение в Женева през 2024 г. следващата седмица, а производството на ограничената серия от 38 бройки ще започне по-късно тази година. Макар че подробностите за цените все още не са разкрити, предишният модел 037 се предлагаше в ограничено производство от 37 единици на цена 480 000 евро всяка.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куадрофоглио

    13 0 Отговор
    Ланча, убиецът на Ауди в рали шампионата.

    Коментиран от #2

  • 2 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Куадрофоглио":

    Ланчиа 037 е страхотна кола. Този прочит на 038 също изглежда страхотно. Но трябва да си признаем, че ланчиа побеждават недотам честно ауди. Дори само като вземем предвид, че 037 не отговаря на изискването за серийност.

    Коментиран от #4

  • 3 Хайде отново

    0 5 Отговор
    се започва... Ланча-"фена", колко и какви Ланчи или изобщо Италиански коли си имал...???

    Коментиран от #6, #7

  • 4 Защо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    037 Stradale да не отговаря на изискванията за "серийност"...??? По онова регламента на ФИА за гр. Б казва - 200 бр. серийни екземпляра и участаваш...!!!
  • 5 Авторе

    2 0 Отговор
    038 или по-точно 038 SE, както се обозначават състезателните проекти по онова време в Ланча е именно Делтс С4...какво неосъществени проекти те гонят..???
  • 6 Куадрофоглио

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Хайде отново":

    155 V6 TI
    Алфа Ромео 155 V6 TI е състезателен автомобил, използван от отбора Alfa Corse от 1993г нататък в немския шампионат за туристически автомобили DTM.

    Сезон ’93 е тотално доминиран от Никола Ларини, който печели 11 от общо 22-та старта. Другият заводски пилот по това време е Алесандро Нанини.

    За сезон ’96 отбора получава нови цветове – Martini Racing, като това е последния сезон с участие на Алфа Ромео в DTM.

    Версията от 1996г разполагала с 2.5-литров V6 двигател с ъгъл между цилиндрите 90°, и предоставящ 490к.с. (360 kW) при 11900 об/мин и максимална скорост от 305 км/ч при общо тегло от 1060кг.

    Като цяло 155 V6 TI поставя рекорд от 38 победи (плюс още три от състезания извън шампионатите) за спортната си кариера. Победите са спечелени от общо седем различни пилоти :

    - Никола Ларини със 17 (+1),
    - Алесандро Нанини с 13 (+1),
    - Стефано Модена с 2,
    - Кристиян Данер с 2 (+1),
    - Михaел Бартелс с 2,
    - Крис Нисен с 1
    - Габриеле Таркини с 1.

    1996 V6 TI
    155 в италиянския Hillclimb шампионат
    Алфа Ромео 155 продължава да всява ужас в сърцата на конкурентите си и до днес

    Коментиран от #8, #12

  • 7 Вива Италия

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хайде отново":

    Искаш ли истински спортен автомобил задължително трябва да е италиянски.Автомобилите на Alfa Romeo доминираха в пистовите състезания. Alfa Romeo 155 спечели шампионата DTM в Германия, Superturismo в Италия, Touring Car Championships в Испания и Великобритания.

    Коментиран от #9

  • 8 Аа куатроформаджи

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Куадрофоглио":

    фена, защото за фен на 4-листната зелена определено не си….
    Хубаво преписиваш и постваш всеизвестни текстчета от нета (добре че е той да прочетете нещо), но какво общо има със статията и 155-цатс с базиран на PRV двигател с тази статия???
    Не каза и какво италианско си имал и карал…поне съм имал 155 Ку4 (Интеграле-задвижване с Фиат-душа на Типо-платформа) и Тема и Капа с 16ВТ мотори, ами ти…???

    П.С. Да не си FIRE-чо от итал форумите???🤣🤣😉
  • 9 Ще ме умориш

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Вива Италия":

    и коя година освен 93-та печелят ДТМ???
    От такив псевдо-фенчета започвам да се дразня понякога на италианките….
    Карам съм доста коли с тризъбци, и малко с кончето…та имам бегла представа….
    А ти нещо извън youtube???

    Коментиран от #10, #13

  • 10 Реалност

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ще ме умориш":

    Искаш ли истински спортен автомобил задължително трябва да е италиянски.Автомобилите на Alfa Romeo доминираха в пистовите състезания. Alfa Romeo 155 спечели шампионата DTM в Германия, Superturismo в Италия, Touring Car Championships в Испания и Великобритания.Алфа Ромео 155 продължава да всява ужас в сърцата на конкурентите си и до днес.

    Коментиран от #11

  • 11 Сега сме

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Реалност":

    2024….1993-та най-вероятно не си бил роден….
    Нещо по темата да можеш да кажеш…???
  • 12 Разбирача

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Куадрофоглио":

    96-та шампионата вече се нарича ITC и за съжаление яде бой от Калибрата….
    155-цата вече не се води V6TI…. смени си източниците…. ако ти трябва литература, кажи къде да ти я предоставя….
    Аз съм имал 2 155-ци, а ти???
  • 13 Куадрофоглио

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ще ме умориш":

    Сезон ’93 е тотално доминиран от Никола Ларини, който печели 11 от общо 22-та старта.Кой друг производител може да се похвали с подно постижение? Няма такъв.

    Коментиран от #14

  • 14 А преди

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Куадрофоглио":

    93-та, след 93-та…???? Или само този сезон е важен…