Renault потвърди, че продължава да обсъжда с Volkswagen потенциално партньорство за разработване на компактен автомобил с батерия за европейския пазар. По време на автомобилното изложение в Женева главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео заяви, че автомобилният производител води "добри дискусии" с VW по отношение на малкия електромобил.
Де Мео също така спомена, че Renault е отворено за сътрудничество с други потенциални партньори, въпреки че не бяха разкрити конкретни имена. Той наблегна на производствения капацитет на Renault, наличието на платформа и опита в разработването на електрически превозни средства.
Спешната необходимост от предлагане на достъпни електрически автомобили в Европа произтича от конкуренцията с китайските автомобилни производители, която подтиква европейските производители да разработват електрически модели на цени, сходни с тези на традиционните автомобили с двигател с вътрешно горене.
По-рано Renault обяви плановете си да пусне на пазара напълно електрическо Twingo до 2026 г., като се стреми да постигне цена под 20 000 евро. Въпреки че бяха признати дискусии с различни автомобилни производители за потенциални партньорства с Twingo, Renault отказваше да предостави конкретна информация до момента.
На изложението в Женева де Мео разкри, че Renault и VW водят предварителни разговори за потенциално споделяне на платформата на Twingo. Електрическото Twingo ще използва съкратена версия на архитектурата AmpR Small, подобна на тази, използвана в новото Renault 5.
За да управлява разходите, Renault обмисля използването на литиево-железно-фосфатни (LFP) батерии за Twingo, наред с други стратегии. Независимо от резултатите от партньорството, Renault се ангажира да напредва с проекта Twingo без забавяне, подчертавайки проактивния подход на компанията.
Volkswagen, който е изправен пред конкуренцията на електромобила на Stellantis с цена под 25 000 евро, Citroen e-C3, търси партньорства за разработване на достъпни електрически миниавтомобили като наследници на e-Up.
Де Мео, известен с успехите си в областта на компактните модели, докато ръководеше Fiat и Seat, има за цел да намали разходите за новото електрическо Twingo с до 40%, което ще позволи на Renault да се конкурира в сегмента на малките автомобили с печалба. Мерките за намаляване на разходите, въведени в проекта Twingo, ще бъдат от полза и за други модели на Renault, като например наскоро представеното Renault 5 и предстоящия SUV Renault 4.