Докато се очаква представянето на следващото поколение Panda през юли 2024 г., Fiat представи Pandina - обновена версия на настоящия модел, оборудвана с набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и цифрово арматурно табло. Освен това Fiat потвърди, че производството на Panda ще продължи в Помиляно д'Арко поне до 2027 г.
Fiat Pandina представлява най-новата итерация на третото поколение Panda, което остана до голяма степен непроменено от първоначалното си лансиране през 2011 г. Въпреки че градският автомобил е претърпял актуализации през годините, включително въвеждането на меко хибридна технология, подобрено инфоразвлекателно оборудване и нови варианти на оборудване, фокусът на последното обновяване е върху интегрирането на усъвършенствани технологии и функции за безопасност. Макар да е наречена "най-безопасната Panda досега", Pandina разполага предимно с базов пакет ADAS, за да отговаря на разпоредбите за безопасност на Европейския съюз. Стандартното оборудване включва усъвършенствана система за аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата на движение, разпознаване на заспал водач, разпознаване на пътните знаци, автоматични дълги светлини, круиз контрол, задни сензори за паркиране и шест въздушни възглавници.
Отвътре Pandina може да се похвали с нов 7-инчов цифров инструментален панел с три графични режима, подчертаващи функциите на ADAS. Той се допълва от 7-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, бял облик на арматурното табло и фино променен дизайн на волана. Седалките са с тапицерия от устойчив текстил Seaqual, украсена с логото на Pandina и жълти двойни шевове. В екстериора Pandina възприема авантюристичния външен вид на Fiat Panda City Cross, с отличителни щрихи като боядисани в жълто капачки на огледалата и капачки на колелата с лика на Panda. Прозвището Pandina, което италианските собственици с обич дават на градския обитател, е изобразено върху задните прозорци и страничните лайстни. Освен това новата цветова опция Positano Yellow, която се предлага с черен покрив, разширява съществуващата цветова палитра.
В прессъобщението не се споменават механични актуализации, което показва, че Pandina ще запази същия мекохибриден 1,0-литров трицилиндров двигател Firefly с мощност 69 к.с., съчетан с шестстепенна механична скоростна кутия.
Въпреки остаряващия си дизайн, Panda продължава да доминира в сегмента на градските автомобили в Италия и Европа, като от дебюта на оригиналния модел през 1980 г. Fiat е продал над 8 милиона бройки.
Продажбите на новия Fiat Pandina ще започнат на основните европейски пазари през лятото на 2024 г., което ще съвпадне с дебюта на следващото поколение. Решението на Fiat да въведе ново име за съществуващия модел му позволява да съжителства хармонично с предстоящия наследник на Pandina.