През октомври миналата година Xpeng AeroHT, дъщерно дружество на известния китайски производител на електрически превозни средства Xpeng, представи забележителна цифрова концепция, размиваща границите между футуристичен ван и хибриден пикап, наречена Land Aircraft Carrier. Първоначално изглеждаше, че тази концепция, разполагаща с три оси, шест колела и възможност за транспортиране на малък летящ автомобил е ограничена до виртуалното пространство. Последните събития обаче сочат, че Xpeng напредва в превръщането на тази концепция в серийно превозно средство.
Силно замаскиран прототип на Land Aircraft Carrier наскоро беше забелязан върху камион пред завод на Xpeng в Китай. Според съобщения в китайските медии положителните отзиви за първоначалната концепция са насърчили Xpeng да продължи с разработването на модела, като целта е да се започнат поръчки през тази година, а доставките за клиентите да бъдат планирани за 2025 г.
Прототипът до голяма степен запазва елементите на дизайна на концепцията, като запазва характерната обща форма и пропорции. Предната част наподобява минивана X9, като се отличава с къс надвес. Някои ъгли подсказват за дизайнерско вдъхновение, почерпено от Tesla Cybertruck, което е особено видно в ъгловатия покрив на камиона.
Макар че прототипът прилича на концепцията, при пускането му на пазара е малко вероятно да разполага с летяща кола в багажното отделение. Индустрията на този тип коли все още е в начален стадий и получаването на регулаторно одобрение за такъв модел би било продължителен процес. Обратно, получаването на одобрение за шестколесен пикап/ван за пътна употреба вероятно ще бъде по-целесъобразно.
Увлечението по превозни средства с три оси и шест колела, катализирано от Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 отпреди десетилетие, остава широко разпространено сред ентусиастите. Преоборудването на 6×6 стана обичайно на пазара на резервни части за пикапи и SUV и Xpeng изглежда е готов да се възползва от този интерес.
Въпреки че техническите спецификации на Land Aircraft Carrier все още не са налични, очаква се той да бъде изцяло електрически и може да използва технологията на акумулаторния пакет и двигателя от съществуващите модели на Nio.