Отидете към основна версия

2 722 21

Електрически Mercedes измина повече от 1000 км с едно зареждане

  • mercedes-benz-
  • vision eqxx-
  • рекорд

Прототипът Vision EQXX завърши третия си тестови цикъл

Експерименталният Mercedes-Benz EQXX показа свръхниска консумация на енергия. С едно зареждане на батерията той пътува от Рияд до Дубай - това са 1010 километра. Нещо повече, накрая е останала енергия за още 309 километра. Маршрутът минава по градски улици и магистрали, а навън по това време температурата е +34 градуса по Целзий. Средният разход на енергия е рекордните 7.4 киловатчаса на 100 километра, което съответства на 0.83 литра на "сто" за автомобили с ДВГ.

Стартът на рекордното пътуване бе даден в Рияд, столицата на Саудитска Арабия. И експерименталната електрическа кола завърши в Дубай, до наскоро открития Mercedes-Benz Brand Center. Разстоянието между тези две точки е 1010 километра. Въпреки това, в края на пътуването, EQXX все още имаше 309 километра оставащ заряд. Разходът на енергия, както вече споменахме, е не по-малко впечатляващ - 7.4 киловатчаса на 100 километра. За сравнение, Ford Mustang Mach-E влезе в Книгата на рекордите на Гинес с 9.5 киловатчаса разход.

Екипът на Mercedes прави маршрута по улиците на града и пустинята, където жегата е традиционна за Арабския полуостров: +34 градуса. Тези условия бяха идеални за тестване на работата на термопомпата, системата за термично управление на пасивната батерия и 117 слънчеви клетки, вградени в покрива EQXX. Те зареждат компактна литиево-желязо-фосфатна батерия, към която са свързани спомагателни консуматори – от осветление до климатична и медийна системи. По време на пътуването слънчевият покрив осигури 1.8 киловатчаса електричество, добавяйки около 24 километра към общия пробег.

Също така една от целите на експеримента беше да се съберат данни за влиянието на интензивността на вятъра и слънчевата радиация върху ефективността. EQXX разполага дори със специален интелигентен асистент, който на база информация за посоката на вятъра и силата му помага на водача да избере оптималната скорост. Средната скорост на колата, като се вземе предвид спирането за смяна на водача, е 68.7 километра в час, максималната е 140 километра в час. Параметрите на електрическия тракт на прототипа са следните: капацитетът на 900-волтовата батерия е малко под 100 киловатчаса, мощността на електродвигателя е 180 киловата или 245 конски сили.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.

Свързани новини