Tesla направи значителни съкращения в маркетинговия си отдел, с което се отклони от неотдавнашното си навлизане в рекламата, одобрено от главния изпълнителен директор Илон Мъск преди по-малко от година.
Компанията разформирова екипа си за реклама в САЩ, ръководен от старши мениджъра Алекс Инграм и състоящ се от приблизително 40 служители, като част от продължаващите усилия за рационализиране на дейността. Самият Инграм е сред засегнатите от съкращенията. Въпреки че Tesla запазва по-малък маркетингов екип в Европа, значителни съкращения бяха отчетени и в дизайнерското студио и персонала на Tesla, базирани в Хоторн, Калифорния.
По традиция Tesla се въздържа от традиционните методи за реклама, като вместо това разчита на подход "от уста на уста", за да развие своята марка. Миналата година обаче Мъск обяви, че Tesla ще се впусне в рекламата, което доведе до създаването на екипа за растеж под ръководството на Инграм преди около четири месеца.
Решението за ограничаване на маркетинговите усилия идва на фона на натиска от страна на инвеститорите Tesla да даде приоритет на маркетинга, особено след като световният пазар на електромобили стана по-конкурентен и растежът се забави.