Отидете към основна версия

14 Май, 2024 18:37, обновена 14 Май, 2024 18:37 49 024 64

Благодарение на Stellantis у нас идват евтини китайски коли

  • сфа-
  • stelantis-
  • leapmotor-
  • европа-
  • българия-
  • китайски автомобили

Stellantis ще увеличи значително износа на китайски електромобили за Европа

Първият глобален SUV на Leapmotor e с пробег от 530 км

Автомобилният производител Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън страната чрез ново съвместно предприятие с Leapmotor, дейността на което ще започне още тази година. Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони.

Плановете за разширяване в момента не включват дистрибуция в САЩ, каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш, цитирайки, наред с други причини, новите американски тарифи за произведени в Китай електромобили.

След като главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш и основателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянминг си стиснаха ръцете, Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън Поднебесната държава.

Компаниите заявиха, че от началото на септември продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат да се продават чрез дистрибуторските мрежи на Stellantis, включително и в Европа. Това най-вероятно означава, че вносителят на Peugeot, Citroen, DS, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT и Abarth за България - Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive) ще поеме продажбите на Leapmotor. Вечe има официално потвърждение за девет европейски държави, с които ще стартира инвазията, като България не сред тях.

Потърсихме за становището по темата на българския вносител Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive), които към момента отказаха коментар, но съдейки по изказването на Тавареш и слуховете, че SFA се подготвя за продажбата на автомобили от китайски бранд, то по всичко личи, че Leapmotor ще стъпи на родния пазар именно с този вносител.

Тези пазари ще бъдат последвани от Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Америка в края на 2024 г., казаха в изявление двете компании. В тези планове обаче не се включва САЩ, каза още главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш.

Изказването му, цитирано от cnbc, е направено веднага след пресконференция в Ханджоу, Китай, където е базирана Leapmotor. Това се дължи отчасти на новите американски мита върху произведените в Китай електромобили, казва Тавареш.

Плановете за разширяване на съвместното предприятие включват поне шест електромобила до 2027 година, според презентацията на Stellantis и Leapmotor. Автомобилите, първоначално бюджетни превозни средства, се очаква да допълват текущата гама автомобили на Stellantis, казаха двете компании.

Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони. Мнозина в и около автомобилната индустрия се страхуват, че по-евтините, произведени в Китай превозни средства ще наводнят пазарите, подбивайки местно произведените електромобили.

„От гледна точка на Stellantis, нашата позиция е, че се състезаваме. Състезаваме се с китайските производители на автомобили и се конкурираме толкова силно, колкото можем, защото това е най-добрият начин да се научим. Това е най-добрият начин да останем във форма за глобалната надпревара, в която сега участваме“, каза Тавареш.

Тавареш заяви още, че китайските производители на автомобили, които преди това той нарече най-големите конкуренти на Stellantis, се очаква бързо да се разраснат в международен мащаб - със или без помощ от съвместни предприятия.

„Независимо дали ми харесва или не, с мен или без мен, Leapmotor щяха да са в Европа така или иначе... може би не толкова бързо, може би не толкова силно, но щяха да дойдат в Европа“, каза Таварес. „Това, което правя, е просто да се опитвам да бъда опортюнистичен срещу динамиката, създадена от китайските производители на автомобили.“

Китайските компании представляват 8% от продажбите на изцяло електрически превозни средства в Европа, но могат да увеличат дела си до 15% до 2025 година, съобщи Европейският съюз миналата година. ЕС смята, че китайските електромобили подбиват цените на местните модели с около 20% на европейския пазар.

„Партньорството между Leapmotor и Stellantis демонстрира високо ниво на ефективност, отваряйки нова глава в глобалната интеграция на китайската индустрия за интелигентни електрически превозни средства“, каза основателят, председателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor. „Вярваме, че това сътрудничество може да даде тласък на Leapmotor да се превърне в уважавана компания за интелигентни електрически превозни средства от световна класа.“

Компаниите отказаха да разкрият очакванията за обема на продажбите на превозните средства на Leapmotor, продавани чрез търговската мрежа на Stellantis. Но Leapmotor отчита доставки на 144 155 превозни средства през 2023-а, което е приблизително 30% увеличение спрямо предходната година година.

Stellantis притежава 51% от съвместното предприятие с Leapmotor, обявено по-рано тази година и включващо инвестиция от 1.5 милиарда евро в Leapmotor за приблизително 21% дял в компанията. Като част от сделката, Stellantis има изключителни права за износ и продажба, както и за производство на продукти на Leapmotor извън Китай.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 67 гласа.

Свързани новини