Отидете към основна версия

37 455 26

Тест на VW Golf 7 Variant

  • volkswagen-
  • golf-
  • 7-
  • variant-
  • тест

С новата генерация на бестселъра Golf ви срещнахме преди повече от година, когато направихме първия тест драйв на модификацията хечбек. В края на лятото на 2013-а пък ви запознахме отблизо с наточената GTI-версия, а сега в ръцете ни попадна най-новото предложение - комбито на Golf 7. Тази модификация по традиция е обозначена с приставката Variant, която се слага на всички комбита с марка Volkswagen. От предлаганите за универсала двигатели избрахме оптималния според нас 1.6-литров TDI дизелов мотор, който в случая работи със седемстепенната DSG трансмисия на VW с два сухи съединителя. Ето и първоначалните ни впечатления от VW Golf 7 Variant.

Екстериор

Разликите между хечбека и комбито се откриват основно в задната част. Инженерите от Волфсбург са търсили максимално сходство в предницата, което се открива чак до т.нар. В-колонки. След тях вече задната част е видоизменена и удължена. Дължината на Golf 7 Variant е 4 562 мм, което е с 307 мм повече от дължината на хечбек версията. Допълнителните мм са за сметка на по-голям заден надвес, а самата задна част на автомобила е специално разработена за модела. Ето защо въпреки директните препратки на комбито към хечбека, модификацията демонстрира и уникални линии. В същото време двойните задни светлини на Golf Variant отново напомнят, че той е част от моделната гама и марката. Като цяло осанката е запазена, но Golf 7 Variant изглежда по-спокоен и същевременно, по-стилен и функционален.

Интериор

Предните две кресла, както и арматурното табло са идентични с тези на версията хечбек и поради тази причина сега няма да им обърнем голямо внимание. Трябва да отбележим, че салонът е просторен, въпреки че таванът е по-нисък от този на шестицата. Уредите са смес от аналогови циферблати и електронни дисплеи - информативни са, като основните са разположени пред водача. Интересен елемент от интериора е кормилото, което е "срязано" в долната си част. Седалките са типично за марката твърди и се характеризират с добре подчертана странична поддръжка. Мястото за пасажерите отзад е доста голямо, което е още един от плюсовете на салона. Най-големият обаче е свързан с багажното отделение. То е най-голямото в своя клас, като обемът му е 605 литра. За сравнение ще кажем, че спрямо предшественика багажникът на Golf 7 Variant е по-голям с цели 100 литра. Преките конкуренти Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus Wagon и Kia сee’d SW също разполагат с по-малък багажен обем. Освен че е голям, багажникът е и доста функционален. При необходимост задният ред седалки се трансформира в равен под само с издърпването на две лостчета, позиционирани съвсем близо до петата врата, а кората лесно и бързо може да бъде прибрана в специално отделение. Така благодарение на тези трансформации обемът на товарния отсек бързо може да нарасне до впечатляващите 1 620 литра. Още нещо интересно, свързано с багажника е, че той се предлага с особено нисък товарен ръб и регулируем по височина под на багажното отделение. По този начин могат да се натоварят удобно дори тежки предмети. Четирите халки за укрепване пък улесняват фиксирането на товара. С други думи Golf 7 Variant е отличен семеен автомобил с голям багажник, който наред с това запазва до голяма степен драйвърските качества, познати от хечбека.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че агрегатът, с който беше оборудван тестовият автомобил, е 1.6 TDI. Въпреки неголямата си мощност този мотор се справя забележително добре с по-тежката със 100 килограма каросерия. Предавателните числа на скоростната кутия с два сухи съединителя са перфектно напаснати към двигателя и ускорението е сравнително добро, а двигателят работи на завидно ниски обороти. Кормилното управление е директно и доста сходно с това на хечбека. Един от малкото недостатъци е свързан с малко по-голям крен в завоите, както и с леко поднасяне на по-тежката и по-дълга задна част на автомобила. Все пак трябва да отбележим, че комби модификацията не е предназначена за т.нар. "улични състезатели". Въпросният тестови автомобил разполага с мощност от 105 конски сили, които могат да се "задъхат" единствено при пълен багажник и максимален брой пасажери. В моделната гама обаче се предлагат седем турбодвигателя (TSI и TDI) с директно впръскване на горивото, така че всеки може да избере според мощност и разход на гориво. Като цяло моторите са доста икономични. Показанията на бордовия компютър след близо 700-километров пробег в смесени условия (градско извънградско) показа впечатляващите 5.6 литра разход на гориво на 100 километра. Именно поради тази причина и предвид динамичните характеристики на автомобила смятаме, че 1.6-литровият дизел с мощност 105 коня е особено подходящ за Golf 7 Variant.

Цена

Знае се, че комби версиите винаги са по-скъпи от стандартните модификации. При Golf също е така, само че този път разликата е доста по-малка. Цената на Golf 7 Variant стартира от 34 000 лв., като в най-наточеното изпълнение може да достигне до 50 000. Оборудването дори и в базовата версия е доста богато, а списъкът с допълнителните екстри е много голям. Предвид прецизното качество, икономичните двигатели и функционалния салон можем да заключим, че Golf 7 Variant е един от най-атрактивните комби автомобили от компактния клас.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини