С новата генерация на бестселъра Golf ви срещнахме преди повече от година, когато направихме първия тест драйв на модификацията хечбек. В края на лятото на 2013-а пък ви запознахме отблизо с наточената GTI-версия, а сега в ръцете ни попадна най-новото предложение - комбито на Golf 7. Тази модификация по традиция е обозначена с приставката Variant, която се слага на всички комбита с марка Volkswagen. От предлаганите за универсала двигатели избрахме оптималния според нас 1.6-литров TDI дизелов мотор, който в случая работи със седемстепенната DSG трансмисия на VW с два сухи съединителя. Ето и първоначалните ни впечатления от VW Golf 7 Variant.
Екстериор
Разликите между хечбека и комбито се откриват основно в задната част. Инженерите от Волфсбург са търсили максимално сходство в предницата, което се открива чак до т.нар. В-колонки. След тях вече задната част е видоизменена и удължена. Дължината на Golf 7 Variant е 4 562 мм, което е с 307 мм повече от дължината на хечбек версията. Допълнителните мм са за сметка на по-голям заден надвес, а самата задна част на автомобила е специално разработена за модела. Ето защо въпреки директните препратки на комбито към хечбека, модификацията демонстрира и уникални линии. В същото време двойните задни светлини на Golf Variant отново напомнят, че той е част от моделната гама и марката. Като цяло осанката е запазена, но Golf 7 Variant изглежда по-спокоен и същевременно, по-стилен и функционален.
Интериор
Предните две кресла, както и арматурното табло са идентични с тези на версията хечбек и поради тази причина сега няма да им обърнем голямо внимание. Трябва да отбележим, че салонът е просторен, въпреки че таванът е по-нисък от този на шестицата. Уредите са смес от аналогови циферблати и електронни дисплеи - информативни са, като основните са разположени пред водача. Интересен елемент от интериора е кормилото, което е "срязано" в долната си част. Седалките са типично за марката твърди и се характеризират с добре подчертана странична поддръжка. Мястото за пасажерите отзад е доста голямо, което е още един от плюсовете на салона. Най-големият обаче е свързан с багажното отделение. То е най-голямото в своя клас, като обемът му е 605 литра. За сравнение ще кажем, че спрямо предшественика багажникът на Golf 7 Variant е по-голям с цели 100 литра. Преките конкуренти Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus Wagon и Kia сee’d SW също разполагат с по-малък багажен обем. Освен че е голям, багажникът е и доста функционален. При необходимост задният ред седалки се трансформира в равен под само с издърпването на две лостчета, позиционирани съвсем близо до петата врата, а кората лесно и бързо може да бъде прибрана в специално отделение. Така благодарение на тези трансформации обемът на товарния отсек бързо може да нарасне до впечатляващите 1 620 литра. Още нещо интересно, свързано с багажника е, че той се предлага с особено нисък товарен ръб и регулируем по височина под на багажното отделение. По този начин могат да се натоварят удобно дори тежки предмети. Четирите халки за укрепване пък улесняват фиксирането на товара. С други думи Golf 7 Variant е отличен семеен автомобил с голям багажник, който наред с това запазва до голяма степен драйвърските качества, познати от хечбека.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че агрегатът, с който беше оборудван тестовият автомобил, е 1.6 TDI. Въпреки неголямата си мощност този мотор се справя забележително добре с по-тежката със 100 килограма каросерия. Предавателните числа на скоростната кутия с два сухи съединителя са перфектно напаснати към двигателя и ускорението е сравнително добро, а двигателят работи на завидно ниски обороти. Кормилното управление е директно и доста сходно с това на хечбека. Един от малкото недостатъци е свързан с малко по-голям крен в завоите, както и с леко поднасяне на по-тежката и по-дълга задна част на автомобила. Все пак трябва да отбележим, че комби модификацията не е предназначена за т.нар. "улични състезатели". Въпросният тестови автомобил разполага с мощност от 105 конски сили, които могат да се "задъхат" единствено при пълен багажник и максимален брой пасажери. В моделната гама обаче се предлагат седем турбодвигателя (TSI и TDI) с директно впръскване на горивото, така че всеки може да избере според мощност и разход на гориво. Като цяло моторите са доста икономични. Показанията на бордовия компютър след близо 700-километров пробег в смесени условия (градско извънградско) показа впечатляващите 5.6 литра разход на гориво на 100 километра. Именно поради тази причина и предвид динамичните характеристики на автомобила смятаме, че 1.6-литровият дизел с мощност 105 коня е особено подходящ за Golf 7 Variant.
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Славчо Димитров
10:56 12.02.2014
2 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #3, #8, #9, #11
11:41 12.02.2014
3 Mercedes-Benz
До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":
Те са на принципа - ден година храни! ;) Това е национална черта у нас.Коментиран от #7
12:32 12.02.2014
4 Lisicata
Босичък си приятельо, много босичък.
Къде го тествахте, та чак поднася тва комби?
14:43 12.02.2014
5 Бхд БхД
15:29 12.02.2014
6 Кобрата
В крайна сметка не си струва да купуваш скъпа кола и да ставаш роб после, а VW са надеждни и приятни за шофиране.
Знам, че Mercedes и BMW са по-добри, но това са коли за богаташи и комплексари, а аз лично GOLF-овете ги харесвам много не ме интересува кой какво говори за тях, какви били и що били от мен също 6+ получава колата.
Коментиран от #14
15:39 12.02.2014
7 Кобрата
До коментар #3 от "Mercedes-Benz":
В България ако продължават нашите политици да крадат и ще минем на принципа ''година ден храни''...както е тръгнало дано да се пооправят малко нещата с държавата ни15:43 12.02.2014
8 PROFESIONALISTA
До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":
Ами отговорът е в характера и принципа на действие на нашата държава и фирмите в нея... Колата се продава на същата или по-висока цена, защото тук с по-малко продажби трябва да се гарантират някакви нива на печалбите, с които да просъществува съответният автомобилен вносител. Въпроса не е само в комисионните в момента на продажба, а в последващата необходимост от издръжка на целият фирмен сервиз и екип. За да имаш такъв, си длъжен да закупиш от производителя определен набор от инструменти, приспособления, машини и софтуер. Те струват една сума независимо от това дали после ще поддържаш с тях 100 коли или 100 хиляди... Ето защо всичко това, наред със заплатите на разни костюмарчета в сервиза, трябва да се спечели от малкото продажби, и няма как цените да са ниски. Те падат само ако производитела обяви промоции. А за БГ те се обявяват в два случая- при пласиране на застаряващи модели, налични на склад или при пласиране на някаква съмнителна от към качество партида коли.....16:16 12.02.2014
9 PROFESIONALISTA
До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":
А иначе Голф комби е доста добра идея, например сравнен с Пасат комби. Защото старите Пасати имаха окачване аналогично с Ауди А6, и стояха с клас над Голфа, но сега интересно защо Пасатите вече не са с многораменно предно окачване, а с нормален макферсон с един триъгълен долен носач и лагер-тампон отгоре, точно както Голфа... При това положение Пасата остава с единственото достойнство пред Голф, че е по-просторен и с по-добри материали салона. Като поведение в завои и двете ще се държат сходно, защото само задния мост е различен в полза на Пасата. Но цената е доста по-голяма, така че Голф комби сега повече от всякога е с много леки компромиси по-лош избор от Пасат комби....Коментиран от #16
16:26 12.02.2014
10 Иван Господинов
17:19 12.02.2014
11 galaxy
До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":
Тойота Корола в САЩ е 15 000 Долара, което е равно на 21 000 лева. Какво ще кажеш по въпроса? И дори мой приятел взе една да я кара в продължение на 2 месеца да види дали ще му хареса и като и навъртя сумати мили, дилъра му я продаде за 13 000долара, което е 18 200 лева за чисто нова.Коментиран от #17, #19
17:26 12.02.2014
12 Симеон Тасев
17:32 12.02.2014
13 galaxy
19:14 12.02.2014
14 Никой
До коментар #6 от "Кобрата":
Напълно си прав!19:56 12.02.2014
15 Vasik Atanasova
20:03 12.02.2014
16 Shmeker
До коментар #9 от "PROFESIONALISTA":
Да ама така прецакаха 4х4 системата на пасатя. Беше си куатро, а окачването на ауди е многоточково и по-добро като поведение20:36 12.02.2014
17 wulkan
До коментар #11 от "galaxy":
ми не им обяснявай. много нищо не са видели, но си мислят, че всичко знаят!22:29 12.02.2014
18 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
Коментиран от #22
22:48 12.02.2014
19 Iaroslav Stanchev
До коментар #11 от "galaxy":
Прав си,за цените в САЩ изобщо не исках да говоря,но като си казал,да кажа и аз.Приятел работи там доста години и си докара Хонда Акорд 2005-та,купи я от магазина,за 20000 долара,към 30-35000 лева.Същата кола,без половината екстри,тук струваше 40-42000 лева.Има ли смисъл да коментираме повече?Каква полза,че сме в ЕС,като единствено цените ни са съизмерими с техните,а във всичко останало сме по-зле от дори и от румънците.
Ако ще си купувам нова кола,няма да е от тук,по-добре да си я докарам от Америка,ще ми излезе с 30% по-тънко и ще е с по-добро качество и оборудване.
Коментиран от #21
08:47 13.02.2014
20 I'm back
08:52 13.02.2014
21 galaxy
До коментар #19 от "Iaroslav Stanchev":
В Америка колите са предимно с бензинови двигатели и автоматични скорости. Не знам как ще се върже сметката, тъй като ще има разходи за транспорт и мита. Но определено колите и много други качествени стоки там са доста по-евтини от тези в БГ. Ако купуваш кола над 10 000 долара в кеш те докладват на техните данъчни и федерални служби за сигурност. Затова там е прието да се купуват на изплащане с първоначална вноска. Но извода е че в БГ яко ни клатят с цените на колите и другите стоки/маркови дънки, маратонки и т.н./ Маркови Найки струват от производителя в Китай 5 долара. В Сащ ги продават от 25 -60 долара в зависимост от качеството, а в БГ подобни са от 200 - 400 лева. Има и по.евтини около 85-100 лева, но те са много дървени.09:36 13.02.2014
22 Iaroslav Stanchev
До коментар #18 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Хехехе,ми купи си супер яка Тойота тогава.Те поне всяка година отзовават по 2-3 млн. за доизкусуряване,поне ремонта ще ти е без пари.Е и тази година не пропуснаха,традиция,ко да прайш.
Коментиран от #23
13:43 13.02.2014
23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #22 от "Iaroslav Stanchev":
Поне ги отзовават за тяхна сметка,а не ти ги оставят да си ги чукаш в главата,като которите на ВАГ !Коментиран от #25
18:52 13.02.2014
24 Кольо Фильов
Коментиран от #26
19:01 13.02.2014
25 Iaroslav Stanchev
До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Тъй,тъй,само дето не которите от ВАГ привикаха за "леееки козметични" ремонти,от 2008 до 2014 г. над 20 млн. коли,нали?И като имаш пред вид,че имаше 4-5 смъртни случая,заради "надеждните" автомобили на Тойота.
21:40 13.02.2014
26 Iaroslav Stanchev
До коментар #24 от "Кольо Фильов":
Щом казваш. Значи или гоуфу е пълен шит,или джапанките бъкел не чаткат от коли,а го направиха кола на годината в Япония.21:42 13.02.2014