Renault представи новото поколение на субкомпактния хечбек Twingo три седмици преди официалния му дебют на салона в Женева. Френското мини очаквано получава диаметрално противоположна на досегашната компоновка, която ще бъде идентична със следващия Smart. Платформата на двата автомобила е разработена съвместно с Daimler.
Моторът на новото Twingo е разположен отзад и задвижва задните колела. Това според конструкторите ще подобри маневреността и ще увеличи полезното пространство в купето на колата.
"Когато двигателят се намира отзад, арматурното табло може да се отмести напред и да освободи допълнителен простор в салона въпреки скромните габарити на возилото. Разбира се, така намалява обемът на багажника, но това винаги може да се компенсира с грамотно разпределение на интериора", обясняваше още в средата на 2013 г. шеф-дизайнерът на Renault Лоренс ван ден Акер.
Дизайнът на новото Twingo е вдъхновен както от родоначалника на семейството, представен през 1992-ра, така и от култовото Renault R5. В оформлението на каросерията се забелязват и мотиви от концептуалните Twin’Z и Twin’Run, показани миналата година.
Следващото Twingo ще се боядисва в четири цвята - светлосин, бял, жълт и червен. Предницата е оформена в актуалния стил на Renault с тънка радиаторна решетка и голяма емблема. Дневните светлини са диодни.
Французите все още не съобщават никакви подробности за механиката на колата. Неотдавна се появи информация, че новото Twingo ще се оборудва с трицилиндрови двигатели на Daimler. В момента подобни агрегати се монтират на Smart.
Според Autocar моделът ще се комплектова с както с механична, така и с роботизирана трансмисия с два съединителя. Броят на предавките обаче не се уточнява. Британското списание намеква и за наточени версии на Twingo, които ще се продават под имената Renaultsport (RS) и Gordini.