В Германия повече от 100 000 електрически коли, които не са намерили купувачи, са се натрупали в складовете на автомобилните производители и дилъри. Основните причини за това явление са намаляването на търсенето, прекратяването на държавните субсидии и започналото активно подпомагане на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Тези електромобили са паркирани във фабрики, представителства и пристанища. Неочакваният край на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили в края на миналата година доведе до рязък спад в продажбите им. Временните отстъпки, предлагани от производителите, не дадоха желания резултат поради несигурността на пазара, а и принципно германците предпочитат коли с ДВГ и по-конкретно - дизелови.
Положението беше частично спасено от експортни доставки, но и това не помогна да се разреши проблемът. През май 2024 година Германия е изнесла 786 000 електрически превозни средства, което е с 58% повече от предходната година. Основни пазари са Нидерландия, Великобритания и Белгия.
Въпреки това, според експерта Вернер Оле, „износът не може да реши всички проблеми. Производството на автомобили, които впоследствие трябва да се съхраняват някъде е скъпо и може да се компенсира само със сериозни отстъпки. Но тогава има риск сметките на автопроизводителите да не излезнат и те да започнат да продават на загуба."
Европейските производители на автомобили закъсняха с разработването на електрически превозни средства, изостанаха в технологиите и софтуера. В резултат на това техните EV модели се трупат в складовете поради високите цени, докато китайските компании бързо превземат пазара с по-достъпни и технологично по-напреднали модели.