Световните автомобилни производители се обединиха срещу новите правила за системата за автоматично аварийно спиране (AEB) с аргумента, че асистентът е твърде скъп и непрактичен.
Властите в САЩ искат автомобилните производители да направят автоматичното аварийно спиране задължително при скорости до 100 км/ч, а марки като Stellantis, Mercedes-Benz и Honda не са доволни от новата инициатива.
Алиансът за автомобилни иновации (AAI) е лобистка организация с връзки от 60-те години на миналия век и включва Stellantis, Honda, Hyundai, KIA, BMW, Mercedes, GM, Ford, Ferrari, Isuzu, Mazda, Toyota, Nissan, Mitsubishi, McLaren, Jaguar Land Rover, Volkswagen, Volvo и др.
Според Wall Street Journal AAI е подала петиция срещу част от новите правила на AEB до NHTSA. През 2016 г. няколко автомобилни производители доброволно се съгласиха да добавят AEB към повечето от своите модели, а американски служители искаха да направят своя протокол за тестване на AEB по-строг.
Най-новите разпоредби изискват системите AEB да могат да спират автоматично колата при скорости до 150 км/ч и да работят ефективно за избягване на сблъсък с друго превозно средство при скорости до 100 км/ч.
„Новите стандарти за безопасност на превозните средства, които финализирахме днес, ще спасят стотици животи и ще предотвратят десетки хиляди наранявания всяка година “, каза министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутиджиг по време на приемането на новите правила.
Автопроизводителите обаче смятат, че новите правила са просто твърде скъпи и неефективни, като добавят, че ще трябва да прехвърлят допълнителните разходи върху потребителя.
„Да, това правило ще направи превозните средства по-скъпи, но истинският проблем не е цената, а съотношението разходи-ползи. Те ще изискват по-скъпи системи, които няма да подобрят безопасността на водача или пешеходеца “, казва Джон Бозела, президент на Алианса за автомобилни иновации.