Наш екип от мястото на събитието
Чехите направиха страхотен фурор в Женева със своето концептуално купе с четири врати Vision C. Заради тази по-достъпна в бъдеще алтернатива на Audi A7 обаче премиерата на Skoda Octavia Scout остана малко встрани от прожекторите. Въпреки това автомобилът впечатли специалистите на салона.
Новото поколение на Octavia Scout е по-просторно и по-функционално от предшественика си, като наред с това чехите отбелязват факта, че колата е запазила отличната си управляемост и комфортната си возия. Тази модификация ще се оборудва първоначално с двулитров дизел или с 1.8-литров бензинов мотор.
Иначе що се касае до повишената проходимост на модела, инженерите от Млада Болеслав потвърдиха лансираните по-рано слухове, че новата Octavia Scout ще запази същия клиренс както този на досегашния модел - 180 мм. Въртящият момент пък се предава на четирите колела посредством новото поколение на доказалата се вече муфа Haldex.
Освен че е по-леко и компактно от предходното, петото поколение Haldex се характеризира и с доста по-сериозни възможности и бързина на работа. Скоростните кутии са две - шестстепенна DSG трансмисия с два "мокри" съединителя и базовата механична скоростна кутия.
Салонът също впечатлява с иновации, но в по-голямата си част той повтаря интериора на новата Octavia. Акцентът тук пада върху багажното отделение, което е доста функционално, а обемът му съвсем не е малък. Петата врата се затваря и отваря автоматично, а самият под на товарното отделение разполага с т.нар. двойно дъно.