Британският производител на спортни автомобили Lotus се сблъска със значителни предизвикателства през 2024 г. поради увеличените мита за електрическите превозни средства, произвеждани в Китай. Въпреки тези пречки компанията успява да поддържа силен растеж и да разшири пазарното си присъствие, но предстои да видим за колко време.
По време на неотдавнашно изказване по време на разговора за приходите на марката за второто тримесечие главният изпълнителен директор на Group Lotus Цинфенг Фенг заяви, че фирмата ще трябва да промени позиционирането на продуктите си в САЩ поради увеличението на тарифите за електромобили в Китай със 100%. В допълнение към намаляването на прогнозата си за 2024 г., Lotus намали очакванията си за 2025 г. и сега очаква да продаде само 30 000 автомобила през следващата година, което е по-малко от първоначалната цел от 76 000.
Повишаването на 100% на митата върху електрическите превозни средства, внасяни от Китай, се отрази драматично на прогнозата за продажбите на Lotus на пазара в САЩ. В отговор на това компанията препозиционира продуктите си, за да смекчи въздействието на митата и да се възползва от възможностите в други региони.
Въпреки предизвикателствата, породени от митата, Lotus постигна впечатляващ растеж през първата половина на 2024 г. Продажбите са се увеличили с 239% в сравнение със същия период на миналата година, благодарение на успешното пускане на пазара на електромобилите Eletre и Emeya. Европа остава най-важният пазар на Lotus, на който се падат близо 1500 продажби през първата половина на 2024 г.