Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group и президент на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), предупреди, че европейските автомобилни производители могат да бъдат глобени с до 15 млрд. евро поради забавянето на търсенето на електрически превозни средства и нарастващия натиск за постигане на строгите цели за емисиите на CO2.
ЕС си е поставил за цел да намали средните емисии от продажбите на нови автомобили до 94 г/км до 2025 г., от 116 г/км през 2024 г. Неизпълнението на тази цел може да доведе до големи глоби за производителите на автомобили.
Де Мео подчерта необходимостта от гъвкавост при постигането на целите за CO2, тъй като настоящият темп на въвеждане на електромобилите е недостатъчен, за да се избегнат значителни глоби. Той призова ЕС да обмисли корекции в регламентите, за да предотврати прекомерната финансова тежест за индустрията.
В доклад на Dataforce се изтъкват предизвикателствата, пред които са изправени производителите на автомобили при изпълнението на целите за CO2 за 2025 г. Ford и Volkswagen бяха определени като най-изостанали, докато Toyota, известна със своите хибридни автомобили, е по-близо до постигането на целта си. Geely и Tesla вече са постигнали целта, демонстрирайки ранния си ангажимент към електрическите превозни средства.
Надвисналата заплаха от глоби увеличи натиска върху автомобилните производители да ускорят прехода си към електрически превозни средства и да разработят иновативни решения за намаляване на емисиите.