Амбициозната цел на Европейския съюз за забрана на продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) до 2035 г. среща все по-голяма съпротива от страна на автомобилните производители и някои държави.
Министърът на околната среда и енергийната сигурност на Италия разкритикува забраната до 2035 г. като „абсурдна“ и призова за преразглеждане на политиката. Той твърди, че бързото преминаване към електрически превозни средства е нереалистично и може да навреди на европейската автомобилна индустрия.
Няколко големи автомобилни производители, сред които Mercedes, Porsche, Bentley и Ford of Europe, преразгледаха плановете си за електрификация в светлината на предизвикателствата, свързани със спазването на крайния срок 2035 г. Тези компании вече не са толкова уверени в способността си да постигнат пълен преход към електрически превозни средства до тази дата.
Търсенето на електрически превозни средства в Европа се забави през последните месеци, отчасти поради намаляването или премахването на държавните субсидии. Този спад в търсенето представлява значително предизвикателство за усилията на автомобилните производители да постигнат целта за 2035 г.
Потенциалното въздействие на забраната за 2035 г. върху европейската автомобилна индустрия е значително. Производителите на автомобили са изправени пред риска от големи глоби, ако не успеят да постигнат целите за емисиите на CO2. Освен това забраната може да доведе до загуба на работни места и икономически сътресения в региони, които са силно зависими от автомобилната индустрия.
Решението на Европейския съюз да определи строг краен срок за постепенното премахване на автомобилите с ДВГ се сблъсква с все по-голям контрол. Много от заинтересованите страни твърдят, че един по-постепенен преход би бил по-реалистичен и по-малко разрушителен за индустрията.
Бъдещето на европейския автомобилен пейзаж ще зависи от резултата от продължаващите дискусии и политическите решения относно забраната до 2035 г.