Амбициозната цел на Европейския съюз за забрана на продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) до 2035 г. среща все по-голяма съпротива от страна на автомобилните производители и някои държави.
Министърът на околната среда и енергийната сигурност на Италия разкритикува забраната до 2035 г. като „абсурдна“ и призова за преразглеждане на политиката. Той твърди, че бързото преминаване към електрически превозни средства е нереалистично и може да навреди на европейската автомобилна индустрия.
Няколко големи автомобилни производители, сред които Mercedes, Porsche, Bentley и Ford of Europe, преразгледаха плановете си за електрификация в светлината на предизвикателствата, свързани със спазването на крайния срок 2035 г. Тези компании вече не са толкова уверени в способността си да постигнат пълен преход към електрически превозни средства до тази дата.
Търсенето на електрически превозни средства в Европа се забави през последните месеци, отчасти поради намаляването или премахването на държавните субсидии. Този спад в търсенето представлява значително предизвикателство за усилията на автомобилните производители да постигнат целта за 2035 г.
Потенциалното въздействие на забраната за 2035 г. върху европейската автомобилна индустрия е значително. Производителите на автомобили са изправени пред риска от големи глоби, ако не успеят да постигнат целите за емисиите на CO2. Освен това забраната може да доведе до загуба на работни места и икономически сътресения в региони, които са силно зависими от автомобилната индустрия.
Решението на Европейския съюз да определи строг краен срок за постепенното премахване на автомобилите с ДВГ се сблъсква с все по-голям контрол. Много от заинтересованите страни твърдят, че един по-постепенен преход би бил по-реалистичен и по-малко разрушителен за индустрията.
Бъдещето на европейския автомобилен пейзаж ще зависи от резултата от продължаващите дискусии и политическите решения относно забраната до 2035 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #3, #10, #12, #16, #21
12:13 10.09.2024
2 ДВГ трябва да има
Коментиран от #4
12:27 10.09.2024
3 Опааа
До коментар #1 от "Факт":
И ти нямаш място в града!12:56 10.09.2024
4 Факт
До коментар #2 от "ДВГ трябва да има":
Една Тесла с пробег от 600км на какъв балкан трябва да отидеш че да ти се наложи да я зареждаш де го тоя БалканКоментиран от #5, #6, #7, #11, #15, #22
13:02 10.09.2024
5 За късмет
До коментар #4 от "Факт":
Така или иначе някой дизелак ще те репатрира , рано или късно...13:06 10.09.2024
6 Ха ха ха
До коментар #4 от "Факт":
Ти затова ли си се кръстил факт, за да наподобяваш простотията на фатките от факти?13:07 10.09.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Верен дух
Бъдещето на европейския автомобилен пейзаж и ВЪОБЩЕ БЪДЕЩЕТО НА ЦЯЛАТА НИ ПЛАНЕТА ще зависи от резултата - КОЛКО ХОРАТА СА СЕ СЪБУДИЛИ И ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ЩЕ ЗАЛИЧАТ ЕТНОСА СЪЗДАВАЩ ВСИЧКИ ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ, ОТ СВЕТА НИ.
.... Мисля, че ви е ясно, нали?
13:26 10.09.2024
9 Човек с памет
Защо трябва от година на година да се правят двигателите по-сложни, скъпи и ненадеждни, гонейки нереалистична икономичност ? Бензинова кола с Евро 4 изкарва водни пари без мирис (и има по-мудна реакция на газта от такава с Евро 2), къде по-добре от това ?
13:28 10.09.2024
10 Ония с фордо
До коментар #1 от "Факт":
Защо ? И какви ще са последствията от това ?Аргументирай се но без зелени шизофрения а технически и научно издържано !
13:46 10.09.2024
11 Ти си
До коментар #4 от "Факт":
Да кажем така - София Мюнхен го минавам с един резервоар и ако сложа една туба в багажника стигам до Франкфурт на Майн за 18 часа с двама шофьора без да смятаме висенето по границите.Ти с твоята електрична колко време ще пътуваш .....
13:58 10.09.2024
12 хаха
До коментар #1 от "Факт":
То хубаво ДВГ няма място в градовете, но сега кажи как ще се зареждат електромобили. Представи си в София да минат 10% от личните автомобили към ЕВ. Къде ще се зареждат? С какво? Ако на батерията са нужни 10КВч на ден за градско пътуване, ще имаме 100000 автомобила в един град всеки включен в даден момент на зарядно по поне 3КВ за 3 часа. Това са 300 МЕГАВАТА мощност допълнителна в градската мрежа. Пред голям блок 20ина коли ще бъдат равни на консумацията на целия блок събрана. Има ли преносна мрежа и трафопостове за това? А къде ще висят кабели за 90те% от хората, дето не живеят в къщи? И на това имаме проблемите със самозапалване на батериите. Ако на улица са наредени 10 ЕВ и един се запали, верижната реакция ще подпали няколко блока и няма шанс да бъде угасен пожарът. Самите Ев горят с в пъти по-висока температура, вода не ги гаси и пламъщите могат да стигнат на над 10м наоколо. В Англия вече забраниха паркиране на ЕВ в подземни паркинги, при щети изискват да се държат на 15м от всяко друго превозно средство наоколо. Южна Корея забрани паркиране в подземни паркинги при над 90% заряд в колата заради самозапалени EQS и Кия последния месец и нещо.Не е лоша идеята да не се тровим с газове от колите. Технологията е далеч от практична и безопасна.
Коментиран от #13
14:06 10.09.2024
13 Мнение
До коментар #12 от "хаха":
Жълтите паветарници (към козяк 16) НЕ мислят по принцип, камоли да дадат смислен отговор на Вашите аргументи!Такива като Урсулоподобната, като зеленото чучело и разни др подобни продажници на интересите на европейските народи, докато не бъдат тикнати зад решетките за дълго, нищо няма да се промени, даже напротив, по-зле ще става!
14:26 10.09.2024
14 Опааа
Коментиран от #23
15:56 10.09.2024
15 Гост
До коментар #4 от "Факт":
600 км които на практика са 200-300 км.18:08 10.09.2024
16 кажи го на
До коментар #1 от "Факт":
доставчиците с баничарките и бусовете по пазарите, автомобилите на които са 20+ години и не бълват никаква мизерия. справка таралясниците по пазара Димитър Петков18:55 10.09.2024
17 в момента се извършват дискриминационни
18:58 10.09.2024
18 ИЛОН
Коментиран от #19
04:21 11.09.2024
19 Гост
До коментар #18 от "ИЛОН":
Сбъркал си с една 0. Пепси ги използват за вътрешно заводски транспорт на 160 км. 1600 км за 8 работни часа са ти 200 км/ч средна скорост.Коментиран от #20
08:53 11.09.2024
20 Те найлоните
До коментар #19 от "Гост":
са така…. стоката със хипер-дупер скорост я размятат….тРесларите от сектата на Илюзион….Или смяната им е 10-дни…. за 1000 мили…🤣🤣
21:38 11.09.2024
21 Ироничен
До коментар #1 от "Факт":
Ако аз напиша, че в тебе има нещо объркано, дали ще има тежестта на диагноза, ако напиша и "Факт"?20:55 13.09.2024
22 Ироничен
До коментар #4 от "Факт":
"Една Тесла с пробег от 600км на какъв балкан трябва да отидеш че да ти се наложи да я зареждаш де го тоя Балкан"Ти май си го представяш като от Перник до Витоша?
София - Приморско и обратно колко е? Къде ще висиш да зареждаш?
Аз ходя и до Алпите. До Аоста са 1800 километра.
21:06 13.09.2024
23 Ироничен
До коментар #14 от "Опааа":
На мен трилитровият прав шестак ми стига. Когато се откажа от него, осмаци няма да има.21:09 13.09.2024