Новият Trafic, лансиран през 1980-а като наследник на Estafette, вече има повече от 1.6 млн. продажби по целия свят. Сега, през 2014 година историята на Trafic продължава с третото поколение на емблематичния автомобил, който ще се появи в около 50 държави в света. Последното поколение на модела може да бъде персонализирано според нуждите благодарение на изключителното разнообразие в гамата, която предлага 270 варианта, две различни височини, две дължини, ван за доставки, втори ред седалки, платформа-кабина и минибус версии.
Новата гама от турбодвигатели с намален работен обем е разработена на база последното поколение 1.6 dCi (R9M) двигател на Renault. Моторите се характеризират с усъвършенствана технология и комбинират нисък разход на гориво и истинско добра динамика. Тази гама е налична в две версии: с едно турбо с променлива геометрия, която осигурява намаляване на разхода с повече от 1 литър на 100 км, и битурбоверсия, разходът на която спада под прага от 6 л/100 км. Тези двигатели предлагат бързо поемане и по-голям въртящ момент при ниски обороти.
Новият Opel Vivaro продължава успешната концепция за предлагане на различни варианти и се предлага в разнообразни конфигурации в общо две цялостни дължини на каросерията и две височини на покрива като товарен фургон, вариант Combi, товаро-пътнически фургон и микробус. Така моделът е с близо 22 сантиметра по-дълъг от предшественика си, осигурявайки значително допълнително пространство. Това личи и във вътрешните обеми и дава функционални предимства по отношение на транспорта, които не бяха налице до момента.
Моделът се предлага с аналогичните на Trafic турбодизелови двигатели - 1.6 CDTI, както и с модерния 1.6 BiTurbo CDTI със система за последователно принудително пълнене и система с два охладителя. При 1.6 BiTurbo CDTI се използват два турбокомпресора, които работят съвместно. Подобно на Trafic и тук новите турбини позволяват съчетание от превъзходни динамични характеристики и изключителна икономичност. Средният разход на гориво при новите турбодизелови двигатели е намален с над един литър, а при варианта BiTurbo е снижен дори под 6.0 литра на 100 километра пробег.