Last news in Fakti

20 Март, 2014 08:55 23 129 15

Новите близнаци Renault Trafic и Opel Vivaro

  • renault-
  • trafic-
  • opel-
  • vivaro

Новият Trafic, лансиран през 1980-а като наследник на Estafette, вече има повече от 1.6 млн. продажби по целия свят. Сега, през 2014 година историята на Trafic продължава с третото поколение на емблематичния автомобил, който ще се появи в около 50 държави в света. Последното поколение на модела може да бъде персонализирано според нуждите благодарение на изключителното разнообразие в гамата, която предлага 270 варианта, две различни височини, две дължини, ван за доставки, втори ред седалки, платформа-кабина и минибус версии.

Новата гама от турбодвигатели с намален работен обем е разработена на база последното поколение 1.6 dCi (R9M) двигател на Renault. Моторите се характеризират с усъвършенствана технология и комбинират нисък разход на гориво и истинско добра динамика. Тази гама е налична в две версии: с едно турбо с променлива геометрия, която осигурява намаляване на разхода с повече от 1 литър на 100 км, и битурбоверсия, разходът на която спада под прага от 6 л/100 км. Тези двигатели предлагат бързо поемане и по-голям въртящ момент при ниски обороти.

Новият Opel Vivaro продължава успешната концепция за предлагане на различни варианти и се предлага в разнообразни конфигурации в общо две цялостни дължини на каросерията и две височини на покрива като товарен фургон, вариант Combi, товаро-пътнически фургон и микробус. Така моделът е с близо 22 сантиметра по-дълъг от предшественика си, осигурявайки значително допълнително пространство. Това личи и във вътрешните обеми и дава функционални предимства по отношение на транспорта, които не бяха налице до момента. 

Моделът се предлага с аналогичните на Trafic турбодизелови двигатели - 1.6 CDTI, както и с модерния 1.6 BiTurbo CDTI със система за последователно принудително пълнене и система с два охладителя. При 1.6 BiTurbo CDTI се използват два турбокомпресора, които работят съвместно. Подобно на Trafic и тук новите турбини позволяват съчетание от превъзходни динамични характеристики и изключителна икономичност. Средният разход на гориво при новите турбодизелови двигатели е намален с над един литър, а при варианта BiTurbo е снижен дори под 6.0 литра на 100 километра пробег.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    0 3 Отговор
    а при варианта BiTurbo е снижен дори под 6.0 литра на 100 километра пробег.
    Супер,разхода ще е снижен,а пробега с тези 2 турбини,колко ли ще е ....... 100000 км. и дроб.

    Коментиран от #2, #4, #5

  • 2 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Вземи си информирай как точно работят тези две турбини,преди да се излагаш ! Само на ауди двигателите са дроб на няма и 100 хил. км. !

    Коментиран от #7

  • 3 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
  • 4 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Момче,това е истинския дизел.Много яко съм изненадан,по-скоро съм шокиран ,че точно Рено прибегна до битурбото при дизела.Не го очаквах от французите но защо пък не.Много ми е интересно какво вадят от битурбото 1.6д...останалото е талаш....
  • 5 zendera

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    И да ти кажа-ще изкарат мноооого километри,така както баварските 535д-272-286кс са вече на по 500-600 000км на старо по автокъщите.......инфо-от приятел джамбазин........

    Коментиран от #8

  • 6 zendera

    1 1 Отговор
    Междо другото,личния ми фаворит при Опелите е Инсиня 2.0д-160кс.Не е кой знае какво,но е супер икономична за динамиката и теглото си....Абе Опел ще просперира откакто Шеви се оттегля от Европата....
  • 7 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Теб те знаем,че си разбирач.Най-много разбираш от Аудита.
    Поне едно 10 бройки от марката си строшил от каране,все нови,купени от магазина.

    За Ауди виждам,че знаеш,а сега би ли бил така любезен да ме информираш,как точно работят двете турбини?
  • 8 ярослав станчев

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "zendera":

    Недей така,човек.Как ще сравняваш БМВ,на които подчертавам-не съм фен,с рендетата и опелите сглобявани в Турция.
    При собствена маса на Трафик-а 1900 кг. и допустима 3 тона,с 1.6 моторче,не знам как точно ще оцелее повече от 100-150000 км.Ако ще и с 18 турбини да е.Не е Туинго все пак,а е бус,предназначен за превозване на 7 човека и багаж.

    Коментиран от #9

  • 9 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "ярослав станчев":

    Няма какво да му обяснявате на пенсионера с дъртото ауди ! На такива като него дето се кълнат в старата си талига до гроб и не признават нищо ново,акъл не може да му се налее !

    Коментиран от #10, #11

  • 10 ярослав станчев

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Хехехе,ясен си и ти.Дошо номер 2.Като трябва да се обосновеш,почваш със заучените фрази-пенсионери,дрънгели,гробове и т.н.А като пишеш лакърдии не мислиш.
    Кое от по-долния ми коментар не разбра?Че Рено Трафик тежи 2 тона ли?Или,че с още 6 човека и 100 кг. товар става 2,6 тона ли?И какво ще го правим тоя огромен бус с 1,6 моторче на баира?Ще слязат 5-ма да го бутат ли? И как ще даде под 6 разход,като Пежото от другата статия ли?Празен с гумички 155/50/13,с не повече от 60 км./ч. на пистата?То така и моя 20 годишен дънер дава 8 на 100,газ.
    Хватката е,СМЪРТ-ЗА-ДПС,тази кола да изкара 3 години,или 150000 км.,(както пишат в гаранцията-което настъпи първо),на 4-та да започне да се чупи,за да може на 5-та да си купиш нова.И така е не само при тази кола,за съжаление в 90% от новите коли е така.Ако не си го разбрал още,не са ти виновни Ауди,ВАГ,Порше и всякакви други марки и модели.

    Коментиран от #12

  • 11 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    А между другото,дъртото Ауди,както казваш,колко по-нови,по-технологични и "по-надеждни" съвременни бракми е заровило.Идея си нямаш.А колко още ще зарови,докато спре,въображение нямаш,за да си представиш.
  • 12 Стоян Стоянов

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "ярослав станчев":

    така е - за жалост: в последните 10-ина години всичко (с някои малки изключения) е конфекция - с цел възможно най-ниска стойност на автомобила се правят икономии от всичко. Идеята е машината да си изкара гаранцията - а после нова. Това са корпоративните интереси - в потребителско общество живеем.
    Обаче за Аудито ти вярвам (само да вметна, че не харесвам въобще марката в последните години). Като цяло каквото докопа VW го съсипва (комерсиализира, уеднаквява и т.н. с някои изключения от премиум суб-брандовете си, където е немислимо да се правят подобни експерименти). А иначе Ауди си беше марка 80-те , 90-те години.
    А на теб ти вярвам, щото като си гледам и аз дъртото Рено (вече 16 годишно) като цяло как почти не ми създава ядове, и ако трябва да го сравня с едно ново такова (турско), предполагам че моето ще изкара повече с тази опростена електроника.
    Но и не може само коли от 90-те да караме - това е реалността. Все някога и те ще остареят морално и ще сме принудени да си купим нещо по-ново, по-пластмасовичко, по-еднодневно - и влизаме в порочния кръг

    Коментиран от #13

  • 13 Furinax xx

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Стоян Стоянов":

    Колите от 90-те и сега са морално остарели,
    но ми се струва, че при добра поддръжка спокойно
    могат да изкарат още 10-тина години...

    Коментиран от #14

  • 14 Стоян Стоянов

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Furinax xx":

    е да - остарели са от погледа на средностатистическия европеец , но за българина са си все още ОК. Поддържаме ги - караме си ги - това е реалността. Мисълта ми беше, че и това ще отмине малко по малко.
  • 15 гостенче

    0 1 Отговор
    Едно време така говореха и за 1,9 дизел, как ще тегли тоя бус че и със още 8 човека и техния огромен багаж, като едвам насмогва да един Голф. Пък ето, карат си ги и до ден днешен на по няколко стотин хиляди и така..... 2,5 ЦДТИ как носят по 2,5 тона купе при Мастер и Мовано с 16 човека седящи и още поне 10 правостоящи пък и тях си ги лашкат маршрутките по няколко стотин хиляди, нищо че общия товар надхвърля 4 тона. Това за счупването на определени километри го знае всяко дете и този трик се прилага от 20г. насам. Но българина си е свикнал да си плюе новото и тачи старото. Имам един приятел, на който баща му на времето си купи Мерцедес W124 чисто нов. За тази кола съм чул че от нова още е била толкова проблемна че се е въдял в чуда. Почти нямало нещо което да не и се е счупило. Сега я кара чичо му и не пипа нищо да прави по нея (не че няма) и си казва че тая кола равна няма. Не спирала да върви и не му бъркала в джоба.
    И този двигател ще устиска, ще видите.