Отидете към основна версия

1 581 16

Ford иска да спре да прави „скучни“ коли

  • ford-
  • fiesta-
  • focus-
  • st-
  • mustang-
  • bronco

Шефът на компанията не смята, че инвестицията във Fiesta и Focus си струва

Ford взе стратегическо решение да прекрати производството на традиционните си модели седани, включително Fiesta, Focus, Fusion и Taurus, както в САЩ, така и в Европа. Вместо това компанията се фокусира върху SUV и електромобилите, които според нея са по-печеливши сегменти.

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли обясни, че макар моделите като Fiesta и Focus да са популярни, инвестициите в тези автомобили не са толкова финансово изгодни, колкото фокусирането върху SUV и електромобилите. Сега компанията инвестира сериозно в „емблематични“ автомобили като Mustang, Bronco и Raptor, които според тях ще стимулират продажбите и рентабилността.

За да замени преустановените седани, Ford представя електрически SUV модели като Explorer и Capri, базирани на платформата MEB на Volkswagen. Освен това популярният кросоувър Puma ще има изцяло електрическа версия. Въпреки това Ford наскоро се отказа от плана си за изцяло електрическо задвижване до 2030 г., което предполага, че традиционните бензинови автомобили все още могат да имат роля в бъдещето им.

Решението на Ford да се откаже от „скучните“ модели създава възможности за конкуренти като Volkswagen, Toyota, Stellantis и Kia/Hyundai, които продължават да предлагат традиционни автомобили. Тази промяна в стратегията може допълнително да навреди на вече намаляващите продажби на Ford в Европа, които през първата половина на 2024 г. са намалели с 16,9%.

Макар че фокусирането върху SUV и електромобилите може да е по-печелившо в дългосрочен план, пълното пренебрегване на сегмента на „скучните“ автомобили може да остави празнина в продуктовата им гама и да загуби ценен пазарен дял.

Като цяло промяната на фокуса на Ford към SUV и електромобилите е стратегическа авантюра. Макар да предлага потенциал за по-високи печалби, тя е свързана и с рискове. Само времето ще покаже дали тази стратегия ще се отплати по отношение на продажбите и пазарния дял.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 14 гласа.

Свързани новини