Отидете към основна версия

20 289 22

Тест на Volkswagen cross up!

  • volkswagen-
  • crossup!-
  • тест-
  • vw-
  • up!

Докато Mercedes-Benz, BMW и Audi се съревноваваха един с друг, пускайки нови наточени резачки по време на миналогодишното изложение в Женева, Volkswagen съвсем скромно показа четиривратият cross up! Продажбите в доста страни от Европа стартираха в края на миналата година, а сега този автомобил се предлага и у нас. Екипът ни направи тест на малкото автомобилче с повишена проходимост и сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.

Екстериор

Основната разлика между стандартния Up! и версията с представка cross е именно във визията. Псевдо кросоувърчето разполага с повишен клиренс и с ефектни 16-цолови джанти cross, обути с гуми с размери 185/50. Надкалниковите вежди и праговете са черни и придават по-агресивен и груб вид на малката кола. Изключително добрите имитации на подкартерна защита и на заден дифузьор пък са решени в сребрист цвят, а идеята е да се подсили усещането за кросоувър. Различията продължават със специалната окраска на страничните огледала, наречена light silver metallic, а така също и с различно оцветените брони, характеризиращи се със сребристи детайли. Volkswagen cross up! впечатлява и с металикови релси на покрива, което завършва "офроудърската картинка".

Интериор

Въпреки външното усещане за паркетно кросоувърче, салонът на Volkswagen cross up! прави впечатление с евтино, но в същото време изключително елегантно и стилно изпълнение. Арматурното табло се предлага в три цветови решения - черно, червено и тъмно сиво, но и в трите варианта изглежда стилно. Седалките не впечатляват с изразена поддръжка, не са големи, но пък са удобни и доста ергономични в лумбалната област. Мястото за краката на водача и пасажера до него е отлично, а предвид класа, в който е позициониран up!, можем да кажем същото и за местата отзад. Багажникът не е голям, но прави впечатление със своята функционалност. Той е доста дълбок, а с помощта на допълнителна кора, позиционирана на гърба на задната седалка, може да се раздели на две части в хоризонтална посока и да направи горната част на товарния отсек почти равна с отвора на петата врата. Иначе разликите със стандартния up! се заключават до кожен волан и ръкохватка на ръчната спирачка, както и с няколко хромирани елемента. Като цяло обаче базовото оборудване на cross up! е доста по-богато. Качеството на материалите и самата сглобка са на познатото за марката много добро ниво.

Двигател и ходови характеристики

Основната визуална разлика с повишаването на клиренса оказва и доста позитивно влияние върху проходимостта на автомобилчето. cross up! отново е само с предно предаване, но благодарение на по-високия си просвет може да покори почти всички препятствия в градската джунгла. Безпроблемно се качва на бордюри, пресича през немалки неравности и дори уверено преминава по тежки черни пътища. С други думи идеален за нашенските пътни условия. Двигателчето е еднолитрово, но мощността от 75 конски сили е напълно достатъчна за лекото купе. Не очаквайте умопомрачаваща динамика, но бъдете готови за много нисък разход на гориво. По каталожни данни смесеният е 4.7 литра на 100 километра, а реалният не надвишава 5 литра. Системата за курсова устойчивост си върши идеално работата и въпреки по-високия клиренс стабилността в завои е много добра. Возията е по-скоро твърда, но напълно приемлива за автомобил с толкова малко междуосие. С други думи двигателят и ходовите характеристики на cross up! ще ви изненадат приятно.

Цена

На фона на базовото изпълнение на up! тя е по-висока, но предвид богатото базово оборудване, качеството на изработка, икономичния двигател и функционалността, която предлага cross up!, може да бъде определена като подобаваща на продукта.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини