Докато Mercedes-Benz, BMW и Audi се съревноваваха един с друг, пускайки нови наточени резачки по време на миналогодишното изложение в Женева, Volkswagen съвсем скромно показа четиривратият cross up! Продажбите в доста страни от Европа стартираха в края на миналата година, а сега този автомобил се предлага и у нас. Екипът ни направи тест на малкото автомобилче с повишена проходимост и сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.
Екстериор
Основната разлика между стандартния Up! и версията с представка cross е именно във визията. Псевдо кросоувърчето разполага с повишен клиренс и с ефектни 16-цолови джанти cross, обути с гуми с размери 185/50. Надкалниковите вежди и праговете са черни и придават по-агресивен и груб вид на малката кола. Изключително добрите имитации на подкартерна защита и на заден дифузьор пък са решени в сребрист цвят, а идеята е да се подсили усещането за кросоувър. Различията продължават със специалната окраска на страничните огледала, наречена light silver metallic, а така също и с различно оцветените брони, характеризиращи се със сребристи детайли. Volkswagen cross up! впечатлява и с металикови релси на покрива, което завършва "офроудърската картинка".
Интериор
Въпреки външното усещане за паркетно кросоувърче, салонът на Volkswagen cross up! прави впечатление с евтино, но в същото време изключително елегантно и стилно изпълнение. Арматурното табло се предлага в три цветови решения - черно, червено и тъмно сиво, но и в трите варианта изглежда стилно. Седалките не впечатляват с изразена поддръжка, не са големи, но пък са удобни и доста ергономични в лумбалната област. Мястото за краката на водача и пасажера до него е отлично, а предвид класа, в който е позициониран up!, можем да кажем същото и за местата отзад. Багажникът не е голям, но прави впечатление със своята функционалност. Той е доста дълбок, а с помощта на допълнителна кора, позиционирана на гърба на задната седалка, може да се раздели на две части в хоризонтална посока и да направи горната част на товарния отсек почти равна с отвора на петата врата. Иначе разликите със стандартния up! се заключават до кожен волан и ръкохватка на ръчната спирачка, както и с няколко хромирани елемента. Като цяло обаче базовото оборудване на cross up! е доста по-богато. Качеството на материалите и самата сглобка са на познатото за марката много добро ниво.
Двигател и ходови характеристики
Основната визуална разлика с повишаването на клиренса оказва и доста позитивно влияние върху проходимостта на автомобилчето. cross up! отново е само с предно предаване, но благодарение на по-високия си просвет може да покори почти всички препятствия в градската джунгла. Безпроблемно се качва на бордюри, пресича през немалки неравности и дори уверено преминава по тежки черни пътища. С други думи идеален за нашенските пътни условия. Двигателчето е еднолитрово, но мощността от 75 конски сили е напълно достатъчна за лекото купе. Не очаквайте умопомрачаваща динамика, но бъдете готови за много нисък разход на гориво. По каталожни данни смесеният е 4.7 литра на 100 километра, а реалният не надвишава 5 литра. Системата за курсова устойчивост си върши идеално работата и въпреки по-високия клиренс стабилността в завои е много добра. Возията е по-скоро твърда, но напълно приемлива за автомобил с толкова малко междуосие. С други думи двигателят и ходовите характеристики на cross up! ще ви изненадат приятно.
Цена
На фона на базовото изпълнение на up! тя е по-висока, но предвид богатото базово оборудване, качеството на изработка, икономичния двигател и функционалността, която предлага cross up!, може да бъде определена като подобаваща на продукта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бате Цецо
10:05 09.04.2014
2 skier
10:06 09.04.2014
3 Бенжаменъ Глонти
Коментиран от #4, #6, #11
11:32 09.04.2014
4 Ivan Dimitrov
До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":
Отговора(с какво ги превъзхожда) ще го получиш при тест-драйв! Ъп има тракшън-контрол, серво-троник и пътно поведение на автомобил от класа на Голф. Което не може да се каже за другите изброени. Имам 20000км на ъп и мога да заявя, че това е колата с най-добро съотношение цена/качество, която съм карал. Тази цена е за Крос ъп! Другите варианти са много по-евтини. Също така, имай предвид, че в този клас има много по-големи разлики между автомобилите, отколкото в по-високите, защото е трудно да направиш добра кола за малко пари.Коментиран от #5
11:46 09.04.2014
5 Име:
До коментар #4 от "Ivan Dimitrov":
Мойте пък впечатления от UP са че е прекалено голям и тежък за малка кола. Не вози лошо, ама той на размери е като старите голфове и поло.11:59 09.04.2014
6 Дошo
До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":
Германски боклук12:01 09.04.2014
7 Име:
12:20 09.04.2014
8 Ivan Dimitrov
Коментиран от #10
13:05 09.04.2014
9 Стоян Стоянов
13:09 09.04.2014
10 Име:
До коментар #8 от "Ivan Dimitrov":
Да UP вози по-добре от 500, но кое му е по-качественото в интериора? Че метала на вратите не е покрит и ти създава усещане за здравина ли? Зависи от оборудването и моторите 500 е малко по-лек но при каране се чувства доста по-лек от UP, поне аз така го усетих. UP е еднакво широк с GOLF 2, a e по-къс с 40см и със 20см от Поло. (голф - 3.9м поло - 2.7 старите модели) Както и да е това не е толкова важно. Да побира повече багаж от fiat-a, но в колко от случаите ще го караш със 4ма души и багаж? През останалото време, когато си сам или с 1 пасажер, каквото сложиш в UP-a, ще можеш да го сложиш и в 500. Не бих се колебал и за миг между 2те, понеже дизайна ми е доста често най-основния критерий. Пък и съм фен на Италианщината :D. 500 ми се стори една идея по-пъргав (1.2 8v), въпреки че може и да има по-лош разход. Определено фиатчето друса и подскача повече. Другото е че 1.2 8v вече е бил в доста модели фиат и подръжката му е евтина, а мотора на UP e нов. Като минат години ще се види.. хаха.http://left-lane.com/european-sales-2013-minicar-segment/
интересна статистика...
Коментиран от #14
14:18 09.04.2014
11 ярослав станчев
До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":
Абе пич,какви луксове,какви малки джобчета,какви нови версии те гонят?Те хората са ти написали,че това е градска кола с единственото предназначение да те закара от точка А до точка Б.Като искаш лукс си купуваш А8 или ЕС-клас.Какъв лукс имат тези коли,които си изброил? Същите пластмасови играчки са,като този уп,че и малко по-зле.
Или и ти като Дошо,първо оплюваш хубаво и навсякъде,а после се кефиш на сътвореното.
Германски боклук било,ами сигурно е така.Или е поне същия боклук,като Микра,Айго,Джаз,Фиат 500 и маса други подобни трошки.
Оня ден се качих в Микра-та на един приятел от 2006-та г. Направо останах потресен от изключително ниско качествената пластмаса,която са използвали в салона.Всичко по тази кола е скърцаща и тракаща абсолютно некачествена пластмаса,а като сложим и още по-калпавата сглобка,направо е страшно.Единственото свястно нещо в тая микра бяха седалките отпред-удобни и приятни,като за малка кола.За отзад,без коментар,защото ме достраша,че ако вляза няма да мога да изляза.
Ама то за толкова пари-толкова кола.Тъй че не са само фауве боклуците и другите не падат по-долу.
Ама на вас само фолцфаген и ауди са ви в устата,а другите хич не са същите дараци.Затова хората казват,че до 5,максимум 8 години,няма да има коли "ноф фнос" на пазара.
Коментиран от #12
14:44 09.04.2014
12 Бенжаменъ Глонти
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Никъде не съм употребявал думите "германски боклук". Освен това, да сравняваш кола от 2006та с такава от 2014та е малко нелепо. Има снимки в нета на интериора на 108 и новия Айго. В статията не са доуточнили, че показаната цена е за най-скъпата разфасовка. Вероятно толкова ще струват и топ-нивата на 108 и айго, ама фолксвагена няма дори няма тъч дисплей, а врътките изглеждат евтини. Арматурното табло изглежда като от 20ти век. И това за твърда возия, както го описва статията.Коментиран от #13, #20
16:56 09.04.2014
13 Владислав Димитров
До коментар #12 от "Бенжаменъ Глонти":
Не тъгувай, чичо Бенжаменъ !18:21 09.04.2014
14 Ivan Dimitrov
До коментар #10 от "Име:":
Качеството на интериора не се определя от цветовете и наличието на пластмаса. Субективно усещане е, но за мен е свързано предимно със точността на сглобката, деформируемостта на пластмасите, здравината на използваните материали, шумовете и т.н. Субективно е, пак казвам, но за мен, в голяма част от тези неща, Ъп е много по-добър от Фиат 500. В тази статистика за продажбите, Фиат 500 профитира много от дизайна си, защото този клас е насочен предимно към жените, а Ъп е с много "по-мъжки" дизайн. Аз карах метанов Ъп - там просто все едно няма разход на гориво :)Коментиран от #18
18:41 09.04.2014
15 samo nemsko
18:44 09.04.2014
16 Shmeker
20:28 09.04.2014
17 васил димчев
21:48 09.04.2014
18 zendera
До коментар #14 от "Ivan Dimitrov":
Само да припомня-не злобея но в последния брой на Ауто Билд ФВ загуби две съревнования с Киа-Хюндай.В тежест се оказа високата цена и бедното оборудване,както и фантастичните спирачки.От 100-0 да спреш за 34 метра...мисля че това са резултатите на 911..22:01 09.04.2014
19 бат батков
23:50 09.04.2014
20 ярослав станчев
До коментар #12 от "Бенжаменъ Глонти":
Извинявай,после видях,че пак Дошо е изял .... мармалада.Казваш,че не могат да се сравняват коли от 2006 г. и от 2014 г. Така е,не може.С тези тенденции от 15 години насам,всеки нов модел да е по-голям боклук от стария,наистина няма място за сравнение.
Коментиран от #21
14:00 11.04.2014
21 Име:
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Не си напълно прав. Не навсякъде новите модели са по-зле от тези от 2000-та или 2005та и Пунто. Примерно Фиат вдигнаха много качеството с 500 и панда. Ти помниш ли фиатите от 2000 и малко преди??? Алфа Мито и Жулиета и 159 също са много по-солидни от 156 и 166...Но иначе тенденцията е да се правят боклуци. Немските и японските и някои френски коли от 80те още си се движат. Дали тия от 2005та и сегашните ще изкарат над 30 години?? Много силно се съмнявам.
17:57 11.04.2014
22 Кобрата
19:43 13.04.2014