Last news in Fakti

9 Април, 2014 08:59 20 260 22

Тест на Volkswagen cross up!

  • volkswagen-
  • crossup!-
  • тест-
  • vw-
  • up!
Тест на Volkswagen cross up! - 1

Докато Mercedes-Benz, BMW и Audi се съревноваваха един с друг, пускайки нови наточени резачки по време на миналогодишното изложение в Женева, Volkswagen съвсем скромно показа четиривратият cross up! Продажбите в доста страни от Европа стартираха в края на миналата година, а сега този автомобил се предлага и у нас. Екипът ни направи тест на малкото автомобилче с повишена проходимост и сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.

Екстериор

Основната разлика между стандартния Up! и версията с представка cross е именно във визията. Псевдо кросоувърчето разполага с повишен клиренс и с ефектни 16-цолови джанти cross, обути с гуми с размери 185/50. Надкалниковите вежди и праговете са черни и придават по-агресивен и груб вид на малката кола. Изключително добрите имитации на подкартерна защита и на заден дифузьор пък са решени в сребрист цвят, а идеята е да се подсили усещането за кросоувър. Различията продължават със специалната окраска на страничните огледала, наречена light silver metallic, а така също и с различно оцветените брони, характеризиращи се със сребристи детайли. Volkswagen cross up! впечатлява и с металикови релси на покрива, което завършва "офроудърската картинка".

Интериор

Въпреки външното усещане за паркетно кросоувърче, салонът на Volkswagen cross up! прави впечатление с евтино, но в същото време изключително елегантно и стилно изпълнение. Арматурното табло се предлага в три цветови решения - черно, червено и тъмно сиво, но и в трите варианта изглежда стилно. Седалките не впечатляват с изразена поддръжка, не са големи, но пък са удобни и доста ергономични в лумбалната област. Мястото за краката на водача и пасажера до него е отлично, а предвид класа, в който е позициониран up!, можем да кажем същото и за местата отзад. Багажникът не е голям, но прави впечатление със своята функционалност. Той е доста дълбок, а с помощта на допълнителна кора, позиционирана на гърба на задната седалка, може да се раздели на две части в хоризонтална посока и да направи горната част на товарния отсек почти равна с отвора на петата врата. Иначе разликите със стандартния up! се заключават до кожен волан и ръкохватка на ръчната спирачка, както и с няколко хромирани елемента. Като цяло обаче базовото оборудване на cross up! е доста по-богато. Качеството на материалите и самата сглобка са на познатото за марката много добро ниво.

Двигател и ходови характеристики

Основната визуална разлика с повишаването на клиренса оказва и доста позитивно влияние върху проходимостта на автомобилчето. cross up! отново е само с предно предаване, но благодарение на по-високия си просвет може да покори почти всички препятствия в градската джунгла. Безпроблемно се качва на бордюри, пресича през немалки неравности и дори уверено преминава по тежки черни пътища. С други думи идеален за нашенските пътни условия. Двигателчето е еднолитрово, но мощността от 75 конски сили е напълно достатъчна за лекото купе. Не очаквайте умопомрачаваща динамика, но бъдете готови за много нисък разход на гориво. По каталожни данни смесеният е 4.7 литра на 100 километра, а реалният не надвишава 5 литра. Системата за курсова устойчивост си върши идеално работата и въпреки по-високия клиренс стабилността в завои е много добра. Возията е по-скоро твърда, но напълно приемлива за автомобил с толкова малко междуосие. С други думи двигателят и ходовите характеристики на cross up! ще ви изненадат приятно.

Цена

На фона на базовото изпълнение на up! тя е по-висока, но предвид богатото базово оборудване, качеството на изработка, икономичния двигател и функционалността, която предлага cross up!, може да бъде определена като подобаваща на продукта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Цецо

    4 2 Отговор
    Интересна въшка, но май малко отстъпва на Фиат Панда 4х4
  • 2 skier

    3 4 Отговор
    Отлично е ъпчето. Радва!
  • 3 Бенжаменъ Глонти

    3 3 Отговор
    Никакъв шанс на тази цена. С какво превъзхожда Тойота Айго/Пежо 107/Ситроен Ц1, които могат да се купят на под 20 000? А освен това пуснаха и нови версии, които по лукс на интериора слагат фолксвагена в малкото си джобче.

    Коментиран от #4, #6, #11

  • 4 Ivan Dimitrov

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":

    Отговора(с какво ги превъзхожда) ще го получиш при тест-драйв! Ъп има тракшън-контрол, серво-троник и пътно поведение на автомобил от класа на Голф. Което не може да се каже за другите изброени. Имам 20000км на ъп и мога да заявя, че това е колата с най-добро съотношение цена/качество, която съм карал. Тази цена е за Крос ъп! Другите варианти са много по-евтини. Също така, имай предвид, че в този клас има много по-големи разлики между автомобилите, отколкото в по-високите, защото е трудно да направиш добра кола за малко пари.

    Коментиран от #5

  • 5 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ivan Dimitrov":

    Мойте пък впечатления от UP са че е прекалено голям и тежък за малка кола. Не вози лошо, ама той на размери е като старите голфове и поло.
  • 6 Дошo

    2 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":

    Германски боклук
  • 7 Име:

    0 3 Отговор
    FIAT 500 !!!! главно заради много много много по-добрия дизайн
  • 8 Ivan Dimitrov

    4 2 Отговор
    Фиат 500 е с хубав дизайн, но предлага много по-малко място и много по-некачествена изработка на интериора. Малките автомобили, както казах и в предния си пост, имат много големи разлики, защото заради ограничения бюджет, производителите залагат на различни неща. Ъп-а е с най-добър комфорт на водене и най-добро пътно поведение, фиат-а е с най-добър дизайн (който също е въпрос на вкус). Това, че е голям и тежък е безумен аргумент - Ъп е по-къс с 6мм от Фиат 500, по-широк е само с 18мм. Масата им е еднаква. Голфовете винаги са били над 4 метра, а Поло над 3,80, така че не - на размер не е като тях :)

    Коментиран от #10

  • 9 Стоян Стоянов

    1 2 Отговор
    Не съм им почитател на VW , но този малкия изглежда симпатичен. Обаче е скъпичък - дали си заслужава цената? Как ли е качеството на изработката и материалите?
  • 10 Име:

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ivan Dimitrov":

    Да UP вози по-добре от 500, но кое му е по-качественото в интериора? Че метала на вратите не е покрит и ти създава усещане за здравина ли? Зависи от оборудването и моторите 500 е малко по-лек но при каране се чувства доста по-лек от UP, поне аз така го усетих. UP е еднакво широк с GOLF 2, a e по-къс с 40см и със 20см от Поло. (голф - 3.9м поло - 2.7 старите модели) Както и да е това не е толкова важно. Да побира повече багаж от fiat-a, но в колко от случаите ще го караш със 4ма души и багаж? През останалото време, когато си сам или с 1 пасажер, каквото сложиш в UP-a, ще можеш да го сложиш и в 500. Не бих се колебал и за миг между 2те, понеже дизайна ми е доста често най-основния критерий. Пък и съм фен на Италианщината :D. 500 ми се стори една идея по-пъргав (1.2 8v), въпреки че може и да има по-лош разход. Определено фиатчето друса и подскача повече. Другото е че 1.2 8v вече е бил в доста модели фиат и подръжката му е евтина, а мотора на UP e нов. Като минат години ще се види.. хаха.
    http://left-lane.com/european-sales-2013-minicar-segment/
    интересна статистика...

    Коментиран от #14

  • 11 ярослав станчев

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бенжаменъ Глонти":

    Абе пич,какви луксове,какви малки джобчета,какви нови версии те гонят?Те хората са ти написали,че това е градска кола с единственото предназначение да те закара от точка А до точка Б.Като искаш лукс си купуваш А8 или ЕС-клас.
    Какъв лукс имат тези коли,които си изброил? Същите пластмасови играчки са,като този уп,че и малко по-зле.
    Или и ти като Дошо,първо оплюваш хубаво и навсякъде,а после се кефиш на сътвореното.
    Германски боклук било,ами сигурно е така.Или е поне същия боклук,като Микра,Айго,Джаз,Фиат 500 и маса други подобни трошки.
    Оня ден се качих в Микра-та на един приятел от 2006-та г. Направо останах потресен от изключително ниско качествената пластмаса,която са използвали в салона.Всичко по тази кола е скърцаща и тракаща абсолютно некачествена пластмаса,а като сложим и още по-калпавата сглобка,направо е страшно.Единственото свястно нещо в тая микра бяха седалките отпред-удобни и приятни,като за малка кола.За отзад,без коментар,защото ме достраша,че ако вляза няма да мога да изляза.
    Ама то за толкова пари-толкова кола.Тъй че не са само фауве боклуците и другите не падат по-долу.
    Ама на вас само фолцфаген и ауди са ви в устата,а другите хич не са същите дараци.Затова хората казват,че до 5,максимум 8 години,няма да има коли "ноф фнос" на пазара.

    Коментиран от #12

  • 12 Бенжаменъ Глонти

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    Никъде не съм употребявал думите "германски боклук". Освен това, да сравняваш кола от 2006та с такава от 2014та е малко нелепо. Има снимки в нета на интериора на 108 и новия Айго. В статията не са доуточнили, че показаната цена е за най-скъпата разфасовка. Вероятно толкова ще струват и топ-нивата на 108 и айго, ама фолксвагена няма дори няма тъч дисплей, а врътките изглеждат евтини. Арматурното табло изглежда като от 20ти век. И това за твърда возия, както го описва статията.

    Коментиран от #13, #20

  • 13 Владислав Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бенжаменъ Глонти":

    Не тъгувай, чичо Бенжаменъ !
  • 14 Ivan Dimitrov

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Качеството на интериора не се определя от цветовете и наличието на пластмаса. Субективно усещане е, но за мен е свързано предимно със точността на сглобката, деформируемостта на пластмасите, здравината на използваните материали, шумовете и т.н. Субективно е, пак казвам, но за мен, в голяма част от тези неща, Ъп е много по-добър от Фиат 500. В тази статистика за продажбите, Фиат 500 профитира много от дизайна си, защото този клас е насочен предимно към жените, а Ъп е с много "по-мъжки" дизайн. Аз карах метанов Ъп - там просто все едно няма разход на гориво :)

    Коментиран от #18

  • 15 samo nemsko

    1 1 Отговор
    По хубаво от немското си няма
  • 16 Shmeker

    2 1 Отговор
    Много е фешън.
  • 17 васил димчев

    0 0 Отговор
    Някой би казал че S класата вози по-добре, друг че ГТРа е по-бърз а трети че БМВ е по.гъзарско. А ве къде се изгубиха тия пичове че стана скуччно.
  • 18 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Ivan Dimitrov":

    Само да припомня-не злобея но в последния брой на Ауто Билд ФВ загуби две съревнования с Киа-Хюндай.В тежест се оказа високата цена и бедното оборудване,както и фантастичните спирачки.От 100-0 да спреш за 34 метра...мисля че това са резултатите на 911..
  • 19 бат батков

    1 2 Отговор
    Симпатична количка,харесва ми
  • 20 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бенжаменъ Глонти":

    Извинявай,после видях,че пак Дошо е изял .... мармалада.
    Казваш,че не могат да се сравняват коли от 2006 г. и от 2014 г. Така е,не може.С тези тенденции от 15 години насам,всеки нов модел да е по-голям боклук от стария,наистина няма място за сравнение.

    Коментиран от #21

  • 21 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Не си напълно прав. Не навсякъде новите модели са по-зле от тези от 2000-та или 2005та и Пунто. Примерно Фиат вдигнаха много качеството с 500 и панда. Ти помниш ли фиатите от 2000 и малко преди??? Алфа Мито и Жулиета и 159 също са много по-солидни от 156 и 166...
    Но иначе тенденцията е да се правят боклуци. Немските и японските и някои френски коли от 80те още си се движат. Дали тия от 2005та и сегашните ще изкарат над 30 години?? Много силно се съмнявам.
  • 22 Кобрата

    0 0 Отговор
    Супер е Volkswagen-ът