Volkswagen е изправен пред труден период, характеризиращ се с намаляващи продажби и нарастващи разходи. В отговор на това автомобилният производител обмисля драстични мерки, включително потенциално затваряне на германски заводи за първи път.
За да рационализира дейността си и да намали разходите, Volkswagen обяви продажбата на завод на съвместно предприятие в китайския регион Синдзян. Това решение идва на фона на международен контрол по отношение на загрижеността за правата на човека в региона. Въпреки това Volkswagen подчерта ангажимента си към китайския пазар и планира да представи 18 нови модела до 2030 г. чрез партньорството си със SAIC.
В допълнение към потенциалното закриване на фабрики, Volkswagen проучва и варианти за съкращаване на работни места и намаляване на заплатите. Тези мерки имат за цел да подобрят финансовите резултати на компанията и нейната конкурентоспособност на световния автомобилен пазар.