Volkswagen, някогашният гигант в автомобилната индустрия, е изправен пред критичен момент. Засегнат от „структурни проблеми, продължаващи десетилетия“, германският автомобилен производител се бори да възвърне конкурентното си предимство.
За да рационализира дейността си и да намали разходите, VW предприема драстични мерки. Една от тях е ускоряване на процеса на разработване на нови модели. Чрез съкращаване на времето за разработка до 30-36 месеца VW цели да пусне продуктите на пазара по-бързо и да избегне остаряването им.
За да постигне това, компанията разчита в голяма степен на цифрови инструменти и виртуални тестове. Въпреки че този подход обещава да намали разходите, възникват опасения за потенциални компромиси с качеството. Въпреки това VW твърди, че увеличаването на цифровите симулации и намаляването на физическите прототипи няма да повлияе на стандартите за качество.
Освен това VW се фокусира върху предоставянето на функции, които наистина са от значение за потребителите, като избягва ненужната сложност и разходи. Компанията също така проучва начини за оптимизиране на производствените процеси, включително намаляване на времето за производство и укрепване на взаимоотношенията с доставчиците.
Тези мерки, макар и необходими, не са лишени от своите предизвикателства. Профсъюзите се противопоставят на потенциалното съкращаване на работни места и намаляване на заплатите. Докато VW се ориентира в този бурен период, предстои да видим дали тези агресивни мерки за намаляване на разходите ще бъдат достатъчни, за да осигурят бъдещето на компанията.