Nissan открехва завесата на проект, който съчетава носталгията с най-съвременните технологии: електрическа конверсия на емблематичния Nissan Skyline GT-R R32. Създаден от екип от инженери, електрифицираният R32 трябва да се появи на автомобилния салон в Токио през 2025 г.
Легендарният редови шестцилиндров двигател RB26DETT с две турбини е изчезнал. На негово място модерна електрическа задвижваща система обещава нова глава за този обичан спортен автомобил.
Въпреки че Nissan не съобщава подробности, спекулациите се развихрят. Задвижването на всички колела може да бъде запазено, като потенциално в него могат да бъдат разположени двойка електрически двигатели, по един на всяка ос. Това би могло да доведе до значително повишаване на производителността в сравнение с първоначалните 276 конски сили.
Струва си да се отбележи, че истинският потенциал на R32 винаги е бил прикриван от „джентълменско споразумение“ между японските автомобилни производители, което изкуствено ограничаваше стойностите на мощността. В действителност серийният R32 често надхвърляше 300 конски сили, а силно модифицираните версии достигат над 1000 конски сили.
R32 EV вероятно няма да влезе в серийно производство, но служи като силен намек за бъдещите планове на Nissan. Изглежда, че следващата Годзила (R36) е предназначена да бъде електрически звяр. С изместването на фокуса на Nissan от двигателите с вътрешно горене, то можем да очаквамеемблематичния Skyline GT-R да премине изцяло на ток.