Китайските производители на автомобили се превръщат в сериозна заплаха на световния пазар на електромобили. За първи път в историята половината от първите десет световни лидери по продажби на електрически автомобили са от Китай. Да, BYD бързо намалява разликата с Tesla, а китайският технологичен гигант Xiaomi надмина Toyota в продажбите на електрически автомобили, след като пусна първия си модел през април.
Китай остава лидер на световния пазар на електрически автомобили, но предвид новата вълна на вътрешна конкуренция, компании като BYD и Geely активно навлизат на международните пазари. Според MarkLines 2.52 милиона електрически превозни средства са продадени на 55 световни пазара през третото тримесечие на 2024 година. Tesla заема първото място с 432 000 продадени автомобила между юли и септември, което е ръст от 2% на годишна база.
На второ място е BYD, който демонстрира значителен ръст. Продажбите на компанията през третото тримесечие са се увеличили с 9% и са достигнали 424 000 единици. Водещият китайски производител на електрически автомобили продължава да укрепва позициите си в световната класация.
Китайският технологичен гигант Xiaomi, който пусна първата си електрическа кола SU7 на 28 март 2024 година, вече надмина продажбите на компании като Toyota. Само за шест месеца след дебюта си Xiaomi успя да изпревари много от водещите световни автомобилни производители. Според прогнозите на AlixPartners до 2030 година китайските марки ще контролират повече от една трета от световния пазар на електрически превозни средства.