При появата си на пазара преди близо четвърт век моделът Clio на Renault беше посрещнат със смесени чувства. Изминалите години показаха, че френската компания е напипала верния път на развитието на модела. Новото Clio е автомобил, който разчупва стереотипите и предлага на конкурентите си в сегмента нови предизвикателства за лукс и комфорт.
На арматурното табло може да се види вроденото във французите чувство за шик. По изключително шармантен маниер са съчетани дигитални датчици с аналогови уреди за оборотите и резервоар. С лесно натискане на лоста на чистачките шофьорът може да се информира за разхода на гориво, температурата и други.
Вдъхновено от концептуалния автомобил DeZir, представен на Световното aвтомобилно изложение в Париж през 2010, новото Renault Clio въплъщава неговите стил и емоция. Също като човешка мускулатура, извивките на автомобила подсилват динамиката излъчвана от модела.
Без нито един рязък и агресивен ъгъл, само меки извивки, които създават желание да се доближиш и да го погалиш. Изкусителни форми, изразителна предница и задни калници със спортни линии. Начинът на отваряне на задните врати е взет на заем от Nissan Juke, което показва креативноста на дизайнерите да заемат водещи идеи от различните модели на компанията.
Усещането се засилва в първите секунди след стартирането на двигателя. 1.5-литровият dCI е учудващо тих. Допълнителен плюс на модела е опцията за автоматична скоростна кутия.
Новото Clio се опира на дългогодишния опит на Renault и многобройните успехи на марката във Формула 1.
Renault създава новият Energy dCi 90 двигател
на базата на своя най-продаван 1.5 dCi агрегат, от който към момента са произведени над един милион броя.
Новият Energy dCi 90 двигател е още по-ефективен, икономичен и евтин за поддръжка. Иновативните технологии използвани при него коренно преобразяват поведението на автомобила. Новото Clio с Energy dCi 90 двигателя осигурява мощност, нисък разход на гориво и вредни емисии.
За да постигне това, Energy dCi 90 агрегатът разполага със Stop & Start система, ESM (Energy Smart Management) система за рекупериране на спирачната енегрия, EGR система за регулация на отработените газове и др. Всичко това цели увеличаването на енергийната ефективност на двигателя за повече удоволствие от шофирането при по-нисък разход на гориво.
Energy dCi 90 агрегата има максимален въртящ момент от 220 Нм. Той постига смесен разход на гориво от 3.7 л/100 км, а отделените вредни емисии са едва 90 г/км - едно от най-добрите постижения в сегмента. Това е предпоставка и за намалени вредни емисии, което позволява агрегата да се нареди в ЕСО 2 гамата на Renault.
Моделът е пъргав. Stop & Start системата е бърза, ефикасна, тиха и надеждна. Разположението на страничните огледала и това за обратно виждане хармонично позволяват на шофьора да следи трафика, а автоматичната скоростна кутия с два съединителя позволява маневрите да се извършват лесно и бързо.
Предимствата на новия двигател стават видими на дълъг път. Изборът на "еко" режим на шофиране пести гориво при движение в колона. Новият дизелов двигател също така позволява на шофьора да се наслади на спортното шофиране, естествено при спазване на правилата за движение.
Новото Renault Clio има какво да покаже по отношение на иновациите.
То предлага две нови вградени мултимедийни системи: MEDIA NAV или Renault R-Link според нивото на оборудване. Всички системи са снабдени с Bluetooth®, USB и AUX вход, за да телефонирате със свободни ръце и да слушате музика с аудио стрийминг.
Вграденият таблет Renault R-Link дава лесен достъп до иновативни и практични функции: навигация TomTom, мултимедия, телефон, информация за автомобила. Тъчскрийнът на навигацията позволява лесно да се задава маршрут. Предимствата на мултимедийната система по-ясно проличават при шофиране на магистрала. Лесното управление само засилва удоволствието от шофирането.
Clio III бе първият автомобил в своя клас,
който бе отличен с 5-звездна оценка след краш-тестове на EuroNCAP.
Постепенно Renault взе предвид констатациите от изследванията си на пътните инциденти и поведението в реална обстановка на шофьорите, за да разработи решения за безопасност на пътниците, базирани на още по-холистичен и ефективен подход.
За да гарантира още по-ефективна защита на пътниците, електронната архитектура на новото Clio е проектирана така, че да гарантира още по-ранното задействане на последната генерация системи за безопасност.
Новото Clio е номер едно по отношение защита на децата в купето. Благодарение на цялостния дизайн на структурата си и на наличието на Isofix детско столче с 3-точкова захващане на предната пътническа седалка и страничните задни места, оценката за защита на децата в новото Clio е сред най-добрите в В-сегмента: 43 точки от възможни 49 на EuroNCAP. Комбинирани с резултатите от челните и задни краш-тестове, тези резултати помогнаха на новото Clio да запише 32 точки от възможни 36 за защита на възрастните пътници в купето. Това е един от най-добрите резултати, постигани някога в сегмента на малките автомобили.
Трябва да се отбележи, че
шофьорът и пътникът до него се радват на комфорт,
но за същото е помислено и за задните седалки. На тях удобно пътуват трима зрели възрастни хора.
Освен това, иновативната Fix4sure технология на Renault е разработена, за да се противопостави на приплъзването на човешкото тяло под предпазния колан в случай на челен сблъсък. Всички пътници в новото Clio са защитени срещу това благодарение на специална издутина върху всяка седалка, както и чрез ниската позиция на закопчалките на предпазните колани.
Автомобилът предлага комфортен багажник, който ще е от полза за млади семейства с деца.
Цените на новото Renault Clio започват от 21 990 лв. и стигат до 34 690 лв. в зависимост от оборудването. Моделът има всички шансове да спечели симпатиите на бизнесмени и дами, така и на младото поколение.