24 Април, 2014 11:14, обновена 11 Юли, 2022 17:30 31 664 32

Renault Clio: лукс и икономичност на разумна цена

  • renault clio

Моделът има всички шансове да спечели симпатиите на бизнесмени и дами, така и на младото поколение

При появата си на пазара преди близо четвърт век моделът Clio на Renault беше посрещнат със смесени чувства. Изминалите години показаха, че френската компания е напипала верния път на развитието на модела. Новото Clio е автомобил, който разчупва стереотипите и предлага на конкурентите си в сегмента нови предизвикателства за лукс и комфорт.

На арматурното табло може да се види вроденото във французите чувство за шик. По изключително шармантен маниер са съчетани дигитални датчици с аналогови уреди за оборотите и резервоар. С лесно натискане на лоста на чистачките шофьорът може да се информира за разхода на гориво, температурата и други.

Вдъхновено от концептуалния автомобил DeZir, представен на Световното aвтомобилно изложение в Париж през 2010, новото Renault Clio въплъщава неговите стил и емоция. Също като човешка мускулатура, извивките на автомобила подсилват динамиката излъчвана от модела.

Без нито един рязък и агресивен ъгъл, само меки извивки, които създават желание да се доближиш и да го погалиш. Изкусителни форми, изразителна предница и задни калници със спортни линии. Начинът на отваряне на задните врати е взет на заем от Nissan Juke, което показва креативноста на дизайнерите да заемат водещи идеи от различните модели на компанията.

Усещането се засилва в първите секунди след стартирането на двигателя. 1.5-литровият dCI е учудващо тих. Допълнителен плюс на модела е опцията за автоматична скоростна кутия.

Новото Clio се опира на дългогодишния опит на Renault и многобройните успехи на марката във Формула 1.

Renault създава новият Energy dCi 90 двигател

на базата на своя най-продаван 1.5 dCi агрегат, от който към момента са произведени над един милион броя.

Новият Energy dCi 90 двигател е още по-ефективен, икономичен и евтин за поддръжка. Иновативните технологии използвани при него коренно преобразяват поведението на автомобила. Новото Clio с Energy dCi 90 двигателя осигурява мощност, нисък разход на гориво и вредни емисии.

За да постигне това, Energy dCi 90 агрегатът разполага със Stop & Start система, ESM (Energy Smart Management) система за рекупериране на спирачната енегрия, EGR система за регулация на отработените газове и др. Всичко това цели увеличаването на енергийната ефективност на двигателя за повече удоволствие от шофирането при по-нисък разход на гориво.

Energy dCi 90 агрегата има максимален въртящ момент от 220 Нм. Той постига смесен разход на гориво от 3.7 л/100 км, а отделените вредни емисии са едва 90 г/км - едно от най-добрите постижения в сегмента. Това е предпоставка и за намалени вредни емисии, което позволява агрегата да се нареди в ЕСО 2 гамата на Renault.

Моделът е пъргав. Stop & Start системата е бърза, ефикасна, тиха и надеждна. Разположението на страничните огледала и това за обратно виждане хармонично позволяват на шофьора да следи трафика, а автоматичната скоростна кутия с два съединителя позволява маневрите да се извършват лесно и бързо.

Предимствата на новия двигател стават видими на дълъг път. Изборът на "еко" режим на шофиране пести гориво при движение в колона. Новият дизелов двигател също така позволява на шофьора да се наслади на спортното шофиране, естествено при спазване на правилата за движение.

Новото Renault Clio има какво да покаже по отношение на иновациите.

То предлага две нови вградени мултимедийни системи: MEDIA NAV или Renault R-Link според нивото на оборудване. Всички системи са снабдени с Bluetooth®, USB и AUX вход, за да телефонирате със свободни ръце и да слушате музика с аудио стрийминг.

Вграденият таблет Renault R-Link дава лесен достъп до иновативни и практични функции: навигация TomTom, мултимедия, телефон, информация за автомобила. Тъчскрийнът на навигацията позволява лесно да се задава маршрут. Предимствата на мултимедийната система по-ясно проличават при шофиране на магистрала. Лесното управление само засилва удоволствието от шофирането.

Clio III бе първият автомобил в своя клас,

който бе отличен с 5-звездна оценка след краш-тестове на EuroNCAP.

Постепенно Renault взе предвид констатациите от изследванията си на пътните инциденти и поведението в реална обстановка на шофьорите, за да разработи решения за безопасност на пътниците, базирани на още по-холистичен и ефективен подход.

За да гарантира още по-ефективна защита на пътниците, електронната архитектура на новото Clio е проектирана така, че да гарантира още по-ранното задействане на последната генерация системи за безопасност.

Новото Clio е номер едно по отношение защита на децата в купето. Благодарение на цялостния дизайн на структурата си и на наличието на Isofix детско столче с 3-точкова захващане на предната пътническа седалка и страничните задни места, оценката за защита на децата в новото Clio е сред най-добрите в В-сегмента: 43 точки от възможни 49 на EuroNCAP. Комбинирани с резултатите от челните и задни краш-тестове, тези резултати помогнаха на новото Clio да запише 32 точки от възможни 36 за защита на възрастните пътници в купето. Това е един от най-добрите резултати, постигани някога в сегмента на малките автомобили.

Трябва да се отбележи, че

шофьорът и пътникът до него се радват на комфорт,

но за същото е помислено и за задните седалки. На тях удобно пътуват трима зрели възрастни хора.

Освен това, иновативната Fix4sure технология на Renault е разработена, за да се противопостави на приплъзването на човешкото тяло под предпазния колан в случай на челен сблъсък. Всички пътници в новото Clio са защитени срещу това благодарение на специална издутина върху всяка седалка, както и чрез ниската позиция на закопчалките на предпазните колани.

Автомобилът предлага комфортен багажник, който ще е от полза за млади семейства с деца.

Цените на новото Renault Clio започват от 21 990 лв. и стигат до 34 690 лв. в зависимост от оборудването. Моделът има всички шансове да спечели симпатиите на бизнесмени и дами, така и на младото поколение.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zendera

    8 6 Отговор
    Подобни характеристики има и Мини Купър 1,6д-двгитела е на БМВ.Мощност-112кс,среден разход-3.8 литра..Нооо,добро е Клиото.Ако щях да го копувам,щях да го взема с дизелов агрегат.

    Коментиран от #2, #3, #4, #9

  • 2 Негрон Джеймс

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "zendera":

    Тоз пък и той с неговото BMW, че BMW.

    Коментиран от #12

  • 3 Стоян Стоянов

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "zendera":

    zender - недей така. Не предполагах, че това отговаря на изискванията ти (за голям автомобил с дизелов ДВГ), без да броим предпочитанията ти към БМВ - което не е лошо де.
    Иначе изглежда добре Клиото, лошото е, че масата от хората ще си го позволят след 5-6 години - цената му тогава ще е коренно различна.
    Има , които купуват нови автомобили, но те едва ли биха избрали Клио. То не че можеш да си вземеш читаво БМВ или Мерц за 20К лв.

    Коментиран от #13

  • 4 Стоян Стоянов

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "zendera":

    ... а дали ще има нова RS версия? Че вече от VW пуснаха Голф с 400 к.с.

    Коментиран от #11

  • 5 Монго

    4 0 Отговор
    Мъничето е добро за своя клас...
  • 6 Румен Янев

    2 3 Отговор
    Като за рено е добре само дето след няколко годишно ползване електрониката му ще ви кара да се чудите дали няма полтъргайст в автомобила и да си задавате въпроса какво пък толкова сте прегрешили ! Иначе определено хваща окото ... ама то май само в това му е силата !
  • 7 Стоян Стоянов

    3 2 Отговор
    е то на всичко след около 2000 година идеята ми у да си изкара гаранцията и да се скапе.
  • 8 Клио 4-тири

    6 1 Отговор
    Имам такава кола, и определено е добра, макар и да има някои недомислени неща в нея, двигателят 0,9 TCe eдостатъчно добър за градски условия, но бих препоръчал дизеловият за дълги пътувания, по-комфортен е, отзад е доста тясно, а това за духовете са глупости от хора, които са предубедени, имал съм германски коли, същата история като френските на 10 години, вече не са коли, а щайги, въпрос на политика
  • 9 скар фейс

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "zendera":

    Добър избор, но и бензина им е добър.

    Коментиран от #14

  • 10 Xterminatorable .

    10 2 Отговор
    Малко прекалихте с рекламата. Не е лоша колата, но да кажете, че отзад пътуват удобно трима зрели възрастни хора е смешно. Ако ви кача да пътувате удобно отзад 3-ма от София до Варна, после 3 дни ше се чудите кво става....
  • 11 Виктор Георгиев

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Стоян Стоянов":

    май говориш за Меган, не за Клио :)

    Коментиран от #19

  • 12 zendera

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Негрон Джеймс":

    Правя равностойни сравнения с любимата марка.Нищо повече.Ти защо не сравниш с твоята а?Аргументирай се,не само да критикуваш!

    Коментиран от #21

  • 13 zendera

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "Стоян Стоянов":

    Не бе човек.Казвам само ако!Опазил ме господ точно пък Рено Клио да си купя!!!!!!
  • 14 zendera

    2 6 Отговор

    До коментар #9 от "скар фейс":

    Чета редовно Ауто Билд-тестваха най-малкия турбо бензинов двигател,става лаком ако се натовари двигатела или ако седнат 5 човека.

    Коментиран от #17

  • 15 Румен Янев

    4 2 Отговор
    А и това с дръжките на задните врати дето се чудиш как да ги отвориш отвън не са патент на нисан ! Алфа 156 много преди тях ги измисли !
  • 16 ннннн

    4 1 Отговор
    Вярното от всичко написано по-долу е на № 5. За своя клас, направо е страхотно. Карал съм всички Рендета Клио от предишните поколения и наистина за класа си са много добри коли. Имах две такива и не се разваляха прекалено, въпреки, че си бяха втора, трета или не знам коя си ръка. Това ми изглежда страхотно и ако двигателят не става лаком при натоварване ще е страхотно. Стария дизел 1.5 харчеше малко и малко се разваляше, но виж пластмаси, копчета и други дреболийки бяха в състояние да ми вгорчат живота. Бех си купил такава, но няма да е в този живот, а при повече възможности бих я взел за втора, градска кола.
    Що се отнася до хвалбите в статията, наистина са малко множко, особено тази за тримата възрастни, които се возят спокойно отзад.
    Но пък и никой не купува кола само по картинка или статия. Ще иде, ще види, ще премери и тогава ще купи или не.
    Ама като гледам за доста от писалите по-долу гроздето е много, ама много кисело...
  • 17 скар фейс

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "zendera":

    Така е, прав си, но иначе са корави машинки бензиновите им мотори според мен. И аз го чета редовно. Поздрави приятел!
  • 18 M_SUX

    4 1 Отговор
    От вечера и аз съм собственик на Рено Лагуна 2003та година. Пък да видим :)
  • 19 Стоян Стоянов

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Виктор Георгиев":

    Бе то вярно, че Мегана е в т. нар. голфов клас, но и Клио имат RS - та затова се чудя колко ли кончета ще изкарат с новия RS.
    zender (№13) - аз пък бих си купил, ако имах тази възможност. Защото след няколко години (цената ще е много по-поносима тогава) вече ще са се появили дефектите. Най-добре е ново да се купува - такава е идеята на съвременното автомобилостроене.
    Че това като стане на 15 години (на колкото е моята в момента) ще е дроб!

    Коментиран от #20

  • 20 zendera

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Стоян Стоянов":

    Моята идея беше,че ако ще копувам Клио,то то ще бъде дизелово.Нищо повече.Казвам го защото такава е темата.Лично на мен ми трябва голяма и мощна кола.Семеен съм,поти всеки ден изминавам големи разтояния и за целта съм си взел подходящия автомобил.Но идеята ми беше че ако трябва да избирам между бензиново и дизелово Клио,ще избера дизеловото.Лично мнение.
  • 21 Негрон Джеймс

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "zendera":

    Защото би било обидно да сравня моята любима марка, разбра ли момче?

    Коментиран от #22

  • 22 zendera

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Негрон Джеймс":

    Оф,много ми е зор да се занимавам с тебе-умственият ти капацитет е ограничен,няма как по-просто да ти го обясня това което съм написал до сега.На достатъчно години съм зада не ми се заяжда с теб.Не си ми на нивото бе момче............................................................

    Коментиран от #31, #32

  • 23 zendera

    1 1 Отговор
    Всъщност Киа в последния тест победи едновременно и Пежо и Рено с бензинови двигатели.Давайте колкото си искате минуси-не се впечатлявам ,особено когато съм прав-това е последния тест на Ауто Билд.За съжаление,французите са назад зад корейците.Не вярвате нали?!!!Ами проверете!!!!!Интересувайте се за отзивите на 308 с табло под волана-АБСУРД!!!!!!!

    Коментиран от #24, #25

  • 24 zendera

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "zendera":

    Добре де ,над волана-моя грешка................
  • 25 Монго

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "zendera":

    Прав си, напоследък французите взеха да се излагат, с тези "шарански" муцуни и с това табло...Имам "Пежо"-206, 406 V6, последното не бих го заменил за новите им "изгъзици" с болната електроника с "деструктивен" дизайн. Сина ми кара автомобил на VAG, а дъщерята "Хонда" Прелюд, и за двата мога да кажа, че двигателите им са "дуракоустойчиви", ели пък на "Хондата"...
  • 26 Lovejoy Bell

    5 2 Отговор
    Зендер,излагат се да ,Французите- я виж Ситроен в ГТ шампионата- 1ви, да не говорим за безбройните титли в Рали-то.И ти вземи тая Киа от теста на Билда аз ще взема Пежото от същия тоя тест и има да ме гледаш как се отдалечавам със всеки завой,швабска платена статия,
    видиш ли колко са зле французите, а ние !

    Коментиран от #27, #28, #29

  • 27 zendera

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "Lovejoy Bell":

    Извинявай ама мисленето ти е типично българско.Хпрата там ти го доказват с цифри в ущърб на Пежака.Ти какво имаш на среща?Само симпатии не стигат..
  • 28 zendera

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "Lovejoy Bell":

    Слаб двигател,меко неимформативно управление,слаби спирачки-в метри,малко купе-спрямо киата,какво повече?Аааа,последния пирон в ковчега-седем години гаранция от Киа!!!!!!!!!
  • 29 zendera

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "Lovejoy Bell":

    Няма логика Киа да плаща на билда-корейците в момента са трън в петата на германците,защото са хит-конкурират отвсякъде немското производство,ето затова ти казвам,че говориш пълни глупости.
  • 30 Стоян Стоянов

    1 1 Отговор
    То тука за Клио става въпрос, вие на спор Киа срещу Пежо го обърнахте бре. Вярно, че пак е френско, но има разлика между Рено и Пежо по принцип. Все едно да слагаш на едно ниво БМВ и VW , или Мерцедес и Опел - само защото са немски.
    А иначе малко са прекалили - и аз не си представям в това Клио 3-ма човека на задните седалки да седят комфортно. Като цяло Клио (и Туинго де) са от най-малките представители на Рено и се радва на успех. Дори и от старите Клио-та (първото поколение) все още доста движат по нашите пътища. Ако и това изкара толкова добре ще е, но се съмнявам.
  • 31 Негрон Джеймс

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "zendera":

    Да, прав си. Аз трябва да деградирам, за да падна на твоето ниво. Извинявай.
  • 32 Пламен Пепелов

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "zendera":

    22, нали знаеш, питай патило, не старило , така че тия лафове за годините си ги задръж за теб