При появата си на пазара преди близо четвърт век моделът Clio на Renault беше посрещнат със смесени чувства. Изминалите години показаха, че френската компания е напипала верния път на развитието на модела. Новото Clio е автомобил, който разчупва стереотипите и предлага на конкурентите си в сегмента нови предизвикателства за лукс и комфорт.
На арматурното табло може да се види вроденото във французите чувство за шик. По изключително шармантен маниер са съчетани дигитални датчици с аналогови уреди за оборотите и резервоар. С лесно натискане на лоста на чистачките шофьорът може да се информира за разхода на гориво, температурата и други.
Вдъхновено от концептуалния автомобил DeZir, представен на Световното aвтомобилно изложение в Париж през 2010, новото Renault Clio въплъщава неговите стил и емоция. Също като човешка мускулатура, извивките на автомобила подсилват динамиката излъчвана от модела.
Без нито един рязък и агресивен ъгъл, само меки извивки, които създават желание да се доближиш и да го погалиш. Изкусителни форми, изразителна предница и задни калници със спортни линии. Начинът на отваряне на задните врати е взет на заем от Nissan Juke, което показва креативноста на дизайнерите да заемат водещи идеи от различните модели на компанията.
Усещането се засилва в първите секунди след стартирането на двигателя. 1.5-литровият dCI е учудващо тих. Допълнителен плюс на модела е опцията за автоматична скоростна кутия.
Новото Clio се опира на дългогодишния опит на Renault и многобройните успехи на марката във Формула 1.
Renault създава новият Energy dCi 90 двигател
на базата на своя най-продаван 1.5 dCi агрегат, от който към момента са произведени над един милион броя.
Новият Energy dCi 90 двигател е още по-ефективен, икономичен и евтин за поддръжка. Иновативните технологии използвани при него коренно преобразяват поведението на автомобила. Новото Clio с Energy dCi 90 двигателя осигурява мощност, нисък разход на гориво и вредни емисии.
За да постигне това, Energy dCi 90 агрегатът разполага със Stop & Start система, ESM (Energy Smart Management) система за рекупериране на спирачната енегрия, EGR система за регулация на отработените газове и др. Всичко това цели увеличаването на енергийната ефективност на двигателя за повече удоволствие от шофирането при по-нисък разход на гориво.
Energy dCi 90 агрегата има максимален въртящ момент от 220 Нм. Той постига смесен разход на гориво от 3.7 л/100 км, а отделените вредни емисии са едва 90 г/км - едно от най-добрите постижения в сегмента. Това е предпоставка и за намалени вредни емисии, което позволява агрегата да се нареди в ЕСО 2 гамата на Renault.
Моделът е пъргав. Stop & Start системата е бърза, ефикасна, тиха и надеждна. Разположението на страничните огледала и това за обратно виждане хармонично позволяват на шофьора да следи трафика, а автоматичната скоростна кутия с два съединителя позволява маневрите да се извършват лесно и бързо.
Предимствата на новия двигател стават видими на дълъг път. Изборът на "еко" режим на шофиране пести гориво при движение в колона. Новият дизелов двигател също така позволява на шофьора да се наслади на спортното шофиране, естествено при спазване на правилата за движение.
Новото Renault Clio има какво да покаже по отношение на иновациите.
То предлага две нови вградени мултимедийни системи: MEDIA NAV или Renault R-Link според нивото на оборудване. Всички системи са снабдени с Bluetooth®, USB и AUX вход, за да телефонирате със свободни ръце и да слушате музика с аудио стрийминг.
Вграденият таблет Renault R-Link дава лесен достъп до иновативни и практични функции: навигация TomTom, мултимедия, телефон, информация за автомобила. Тъчскрийнът на навигацията позволява лесно да се задава маршрут. Предимствата на мултимедийната система по-ясно проличават при шофиране на магистрала. Лесното управление само засилва удоволствието от шофирането.
Clio III бе първият автомобил в своя клас,
който бе отличен с 5-звездна оценка след краш-тестове на EuroNCAP.
Постепенно Renault взе предвид констатациите от изследванията си на пътните инциденти и поведението в реална обстановка на шофьорите, за да разработи решения за безопасност на пътниците, базирани на още по-холистичен и ефективен подход.
За да гарантира още по-ефективна защита на пътниците, електронната архитектура на новото Clio е проектирана така, че да гарантира още по-ранното задействане на последната генерация системи за безопасност.
Новото Clio е номер едно по отношение защита на децата в купето. Благодарение на цялостния дизайн на структурата си и на наличието на Isofix детско столче с 3-точкова захващане на предната пътническа седалка и страничните задни места, оценката за защита на децата в новото Clio е сред най-добрите в В-сегмента: 43 точки от възможни 49 на EuroNCAP. Комбинирани с резултатите от челните и задни краш-тестове, тези резултати помогнаха на новото Clio да запише 32 точки от възможни 36 за защита на възрастните пътници в купето. Това е един от най-добрите резултати, постигани някога в сегмента на малките автомобили.
Трябва да се отбележи, че
шофьорът и пътникът до него се радват на комфорт,
но за същото е помислено и за задните седалки. На тях удобно пътуват трима зрели възрастни хора.
Освен това, иновативната Fix4sure технология на Renault е разработена, за да се противопостави на приплъзването на човешкото тяло под предпазния колан в случай на челен сблъсък. Всички пътници в новото Clio са защитени срещу това благодарение на специална издутина върху всяка седалка, както и чрез ниската позиция на закопчалките на предпазните колани.
Автомобилът предлага комфортен багажник, който ще е от полза за млади семейства с деца.
Цените на новото Renault Clio започват от 21 990 лв. и стигат до 34 690 лв. в зависимост от оборудването. Моделът има всички шансове да спечели симпатиите на бизнесмени и дами, така и на младото поколение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zendera
Коментиран от #2, #3, #4, #9
13:35 24.04.2014
2 Негрон Джеймс
До коментар #1 от "zendera":
Тоз пък и той с неговото BMW, че BMW.Коментиран от #12
15:28 24.04.2014
3 Стоян Стоянов
До коментар #1 от "zendera":
zender - недей така. Не предполагах, че това отговаря на изискванията ти (за голям автомобил с дизелов ДВГ), без да броим предпочитанията ти към БМВ - което не е лошо де.Иначе изглежда добре Клиото, лошото е, че масата от хората ще си го позволят след 5-6 години - цената му тогава ще е коренно различна.
Има , които купуват нови автомобили, но те едва ли биха избрали Клио. То не че можеш да си вземеш читаво БМВ или Мерц за 20К лв.
Коментиран от #13
16:27 24.04.2014
4 Стоян Стоянов
До коментар #1 от "zendera":
... а дали ще има нова RS версия? Че вече от VW пуснаха Голф с 400 к.с.Коментиран от #11
16:28 24.04.2014
5 Монго
16:47 24.04.2014
6 Румен Янев
16:50 24.04.2014
7 Стоян Стоянов
16:55 24.04.2014
8 Клио 4-тири
16:58 24.04.2014
9 скар фейс
До коментар #1 от "zendera":
Добър избор, но и бензина им е добър.Коментиран от #14
17:15 24.04.2014
10 Xterminatorable .
17:44 24.04.2014
11 Виктор Георгиев
До коментар #4 от "Стоян Стоянов":
май говориш за Меган, не за Клио :)Коментиран от #19
18:40 24.04.2014
12 zendera
До коментар #2 от "Негрон Джеймс":
Правя равностойни сравнения с любимата марка.Нищо повече.Ти защо не сравниш с твоята а?Аргументирай се,не само да критикуваш!Коментиран от #21
20:53 24.04.2014
13 zendera
До коментар #3 от "Стоян Стоянов":
Не бе човек.Казвам само ако!Опазил ме господ точно пък Рено Клио да си купя!!!!!!20:55 24.04.2014
14 zendera
До коментар #9 от "скар фейс":
Чета редовно Ауто Билд-тестваха най-малкия турбо бензинов двигател,става лаком ако се натовари двигатела или ако седнат 5 човека.Коментиран от #17
20:58 24.04.2014
15 Румен Янев
21:52 24.04.2014
16 ннннн
Що се отнася до хвалбите в статията, наистина са малко множко, особено тази за тримата възрастни, които се возят спокойно отзад.
Но пък и никой не купува кола само по картинка или статия. Ще иде, ще види, ще премери и тогава ще купи или не.
Ама като гледам за доста от писалите по-долу гроздето е много, ама много кисело...
22:46 24.04.2014
17 скар фейс
До коментар #14 от "zendera":
Така е, прав си, но иначе са корави машинки бензиновите им мотори според мен. И аз го чета редовно. Поздрави приятел!23:18 24.04.2014
18 M_SUX
06:28 25.04.2014
19 Стоян Стоянов
До коментар #11 от "Виктор Георгиев":
Бе то вярно, че Мегана е в т. нар. голфов клас, но и Клио имат RS - та затова се чудя колко ли кончета ще изкарат с новия RS.zender (№13) - аз пък бих си купил, ако имах тази възможност. Защото след няколко години (цената ще е много по-поносима тогава) вече ще са се появили дефектите. Най-добре е ново да се купува - такава е идеята на съвременното автомобилостроене.
Че това като стане на 15 години (на колкото е моята в момента) ще е дроб!
Коментиран от #20
08:44 25.04.2014
20 zendera
До коментар #19 от "Стоян Стоянов":
Моята идея беше,че ако ще копувам Клио,то то ще бъде дизелово.Нищо повече.Казвам го защото такава е темата.Лично на мен ми трябва голяма и мощна кола.Семеен съм,поти всеки ден изминавам големи разтояния и за целта съм си взел подходящия автомобил.Но идеята ми беше че ако трябва да избирам между бензиново и дизелово Клио,ще избера дизеловото.Лично мнение.20:13 25.04.2014
21 Негрон Джеймс
До коментар #12 от "zendera":
Защото би било обидно да сравня моята любима марка, разбра ли момче?Коментиран от #22
16:49 26.04.2014
22 zendera
До коментар #21 от "Негрон Джеймс":
Оф,много ми е зор да се занимавам с тебе-умственият ти капацитет е ограничен,няма как по-просто да ти го обясня това което съм написал до сега.На достатъчно години съм зада не ми се заяжда с теб.Не си ми на нивото бе момче............................................................Коментиран от #31, #32
21:18 26.04.2014
23 zendera
Коментиран от #24, #25
01:12 27.04.2014
24 zendera
До коментар #23 от "zendera":
Добре де ,над волана-моя грешка................01:13 27.04.2014
25 Монго
До коментар #23 от "zendera":
Прав си, напоследък французите взеха да се излагат, с тези "шарански" муцуни и с това табло...Имам "Пежо"-206, 406 V6, последното не бих го заменил за новите им "изгъзици" с болната електроника с "деструктивен" дизайн. Сина ми кара автомобил на VAG, а дъщерята "Хонда" Прелюд, и за двата мога да кажа, че двигателите им са "дуракоустойчиви", ели пък на "Хондата"...10:23 28.04.2014
26 Lovejoy Bell
видиш ли колко са зле французите, а ние !
Коментиран от #27, #28, #29
15:08 28.04.2014
27 zendera
До коментар #26 от "Lovejoy Bell":
Извинявай ама мисленето ти е типично българско.Хпрата там ти го доказват с цифри в ущърб на Пежака.Ти какво имаш на среща?Само симпатии не стигат..15:23 29.04.2014
28 zendera
До коментар #26 от "Lovejoy Bell":
Слаб двигател,меко неимформативно управление,слаби спирачки-в метри,малко купе-спрямо киата,какво повече?Аааа,последния пирон в ковчега-седем години гаранция от Киа!!!!!!!!!15:26 29.04.2014
29 zendera
До коментар #26 от "Lovejoy Bell":
Няма логика Киа да плаща на билда-корейците в момента са трън в петата на германците,защото са хит-конкурират отвсякъде немското производство,ето затова ти казвам,че говориш пълни глупости.15:28 29.04.2014
30 Стоян Стоянов
А иначе малко са прекалили - и аз не си представям в това Клио 3-ма човека на задните седалки да седят комфортно. Като цяло Клио (и Туинго де) са от най-малките представители на Рено и се радва на успех. Дори и от старите Клио-та (първото поколение) все още доста движат по нашите пътища. Ако и това изкара толкова добре ще е, но се съмнявам.
09:00 30.04.2014
31 Негрон Джеймс
До коментар #22 от "zendera":
Да, прав си. Аз трябва да деградирам, за да падна на твоето ниво. Извинявай.12:00 30.04.2014
32 Пламен Пепелов
До коментар #22 от "zendera":
22, нали знаеш, питай патило, не старило , така че тия лафове за годините си ги задръж за теб06:40 01.05.2014