Last news in Fakti

17 Август, 2010 10:48 63 116 43

Автомобилът на старо: Renault Clio vs. Opel Corsa

  • renault clio-
  • opel corsa

Сlio и Corsa винаги са били сред бестселърите в субкомпактния клас. Двата модела са еднакво търсени и на вторичния пазар. На него, както добре е известно, не важат маркетинговите хватки, които продават новите коли, и купувачите се ръководят най-вече от надеждността. Колкото и странно да звучи обаче, характерът, който рекламистите се опитват да придадат на всеки продукт, отразява доста точно френското и германското минита. Първото привлича с изисканост, комфорт и оригиналност, а другото набляга на практичността и тевтонската сдържаност. В общи линии сблъсъкът на двете автомобилчета може да се определи като противопоставянето на чувствата и разума.

Колко различни са Clio и Corsa проличава още от външния им вид. Renault-то има доста по-кокетен дизайн, независимо дали става дума за версиите преди или след модернизацията през 2001 г. Стремежът на френските инженери към оригиналност намира отражение в избора на нетипични материали и конструктивни решения. Предните калници, например, са пластмасови, а вместо обичайната електрическа система Clio има мултиплексна шина и централен комутаторен блок, управляващ спомагателната електроника. Той е относително надежден, но се нуждае от квалифицирано обслужване. Намесата на неспециалист обекновено завършва с повреди на скъпоструващия "мозък" на колата. До неизправности на електрониката може да доведе дори използването на несъответстващи свещи, които изпращат объркващи сигнали по шината. Електрическата инсталация на Opel-а е много по-проста и няма хитроумните удобства на франсето (централно заключване, което се активира след достигане на 5 км/ч, или усилване на звука от фабричното стерео с увеличаване на скоростта), но пък така намалява чувствително рискът от възникване на проблеми.

Независимо от заявената от производителите вместимост на двете минита, в Clio и Corsa могат да се возят без притеснения само по четирима. Отзад определено няма място за трима възрастни пътници. Opel-ът осезаемо превъзхожда Renault-то по резерв от пространство между двата реда седалки. Във френския модел коленете на пасажерите опират в предните кресла. Друго важно предимство на немеца е възможността да се регулира наклонът на облегалката на задната седалка. Clio отстъпва и по удобство на достъпа до салона. Вратите имат ниски отвори и изискват повишено внимание при влизане. Видимостта от мястото на водача търпи критики и при двата автомобила. При Corsa обзорът назад се затруднява от широките задни колонки, а при Clio пречат трите подглавника на задната седалка. По отношение на използваните материали превес има френският модел. Приятните за окото пластмаси в купето на Opel-а се оказват доста твърди на допир. За сметка на това сглобката им е една идея по-солидна, отколкото в Renault-то. Негов доказан недостатък са превключвателите зад волана. С времето започват да създават проблеми и контактите им отказват. В колите отпреди фейслифта се къса тапицерията на седалките в зоната, където се съединяват хоризонталната част и облегалката, а ограничителите на капака на жабката се трошат. Неприятни шумове издават и стъклата с ръчно управление.

Спартанското обзавеждане отдавна не е отличителна черта на субкомпактните модели. Както Clio, така и Corsa обикновено са оборудвани доста добре - с електрически пакет, волан с усилител и регулировка, еърбегове и климатик. Немският модел разполага дори с активни подглавници, които се изместват напред автоматично в случай на удар, за да осигурят по-плътен контакт с главата на пътника.

Сред екземплярите от първите години на производството, които се срещат най-масово на вторичния пазар и са най-достъпни, преобладават бензиновите версии на двата модела. Най-разпространени са 1.2- и 1.4-литровите модификации. С качеството на горивото трябва да се внимава най-вече при Clio. Бензиновата помпа и фълтърът са изпълнени в общ блок и смяната излиза солено. Дизелите също не понасят добре експериментите. Съмнителната нафта лесно изважда от строя механизма на помпите, които се грижат за впръскването при 1.9-литровите мотори, а при 1.5-литровите уврежда и дюзите. Двигателите на Corsa не са толкова придирчиви. Те обаче си имат други кусури. Повечето са снабдени с ангренажна верига, което само по себе си обещава дълъг и безгрижен живот на газоразпределителния механизъм. На практика обаче се оказва, че спокойствието на собственика е измамно.

Отбелязани са немалко случаи на износен обтегач на веригата след 50-60 000 км. Познава се по прекалено шумната работа на мотора. Самата верига издържа около 100 000 км, след навъртането на които е препоръчително да се смени заедно със зъбните колела, успокоителя и обтегача, за да се избегнат неприятности. Същото важи и за ангренажните ремъци на Opel-а, но след 60 000 км. Желателно е процедурата да бъде съпроводена и със смяна на водната помпа, която рядко издържа два цикъла на обслужване на газоразпределителния механизъм.

Двигателите на Clio страдат от повече проблеми. Задната опора на мотора издържа около 30-40 000 км. Статистиките отчитат доста неизправности на електронната дроселова клапа. Изразяват се в прекалено високи обороти (до 2 500 в минута) на празен ход и никаква реакция при натискане на педала на газта. В колите, произведени до 2004 г., не са особено надеждни бобините на запалването. Слабо място на версиите с климатик са ролките на генератора. Съставени са от две части, съединени с гумена муфа. С времето тя се износва и външната половина на ролката се изкривява, което води до скъсване на ремъка. Неквалифицираната смяна на ангренажен ремък (също на 60 000 км) може да доведе до неприятна среща между буталата и клапаните. Зъбното колело на коляновия вал има безшпонков крепеж и ако фиксиращият болт не бъде затегнат достатъчно, може да превърти. 8-клапановите мотори на Renault-то пък се нуждаят от реглаж на клапаните на всеки 30 000 км.

Ако не се брои трилитровото Clio V6 с централноразположен двигател, което попада по-скоро в класа на суперкарите, и двата модела са с предно предаване. Франсето се оборудва с обичайни механични и автоматични трансмисии, а на Corsa се монтира също и роботизирана скоростна кутия Multitronic с автоматично управление на съодинителя и превключване на предавките. Такива версии се срещат доста често, но не са по вкуса на всеки. Multitronic-ът се отличава с прекалено бавна смяна на скоростите, съпроводена от неприятно придърпване, а при по-активен стил на шофиране не показва особена издръжливост. Повреждат се скъпият блок, управляващ превключването на предавките, и съединителят. Агресивно отношение не понасят и механичните трансмисии на Clio. Отбелязани са немалко случаи, в които опитите за използване на двигателна спирачка завършват с увредени лагери на валовете. Характерна слабост на френските механични кутии са течовете от уплътнението на механизма за смяна на предавките. Монтажът на нов салник е много трудоемък процес и е най-удачно да се съчетае със смяната на съединителя, тъй като се налага сваляне на кутията. Автоматиците на Renault-то са снбдени с адаптивна програма за управление, която се настройва в съответствие със стила на шофиране. Понякога се поврежда клапанът на регулиране на налягането н хидротрансформатора.

Clio напълно логично се отличава с по-мека возия от Corsa, чиято ходова част е настроена типично по германски. Окачването на двата модела има много конструктивни сходства с независими МакФерсони отпред и полузависима греда отзад. Леко изненадващо предвид наложилото се мнение шасито на френския модел показва по-голям ресурс.

Втулките на стабилизиращата щанга на Opel-а се нуждаят от смяна два пъти по-често, отколкото при Renault-то (30 000 срещу 60-70 000 км). По-кратък живот имат и най-натоварените вертикални гумено-метални втулки на предните носачи на Corsa (80-100 000 км срещу 150 000 при Clio). Затова пък шарнирите на немския автомобил издържат по 100-120 000 км, а на френския - около 80 000. Renault-то има и по-слаби втулки на задната греда (100 000 км), докато в Corsa те са практически вечни. Окачването на Clio след модернизацията от 2001-ва излиза по-скъпо, защото шарнирите се продават в комплект с носачите.

Още един коз в полза на Opel-а е електрическият усилител на волана, какъвто Renault започва да монтира чак след фейслифта. По-старите коли са снабдени с хидравлика, която създава много повече неприятности.
В крайна сметка разумът надделява над чувствата и сравнението е в полза на Corsa. Немското мини е по-практично и изисква по-малко средства за поддръжка. Clio-то не е толкова надеждно, но пък е по-евтино и комфортно.

ИСТОРИЯ 

Renault Clio (B/C/SB0)  

Март 1998 Дебютира второто поколение на Renault Clio.
  
Юни 1998
Започват продажбите на 1.6-литрова версия с автоматична скоростна кутия.
Август 1999 Стартира производството на върховата модификация Clio Sport с двулитров мотор.
Август 2000 Представена е спортна версия със средноразположен трилитров V6 с мощност 225 к.с.
Март 2001 Моделът е подложен на модернизация.
Януари 2002 Започва монтирането на турбодизелов мотор с непосредствено впръскване на горивото 1.5 dCi.
Март 2005 Дебютира третото поколение на модела.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ   

Двигател (без оборудване)
3 940 EUR
Скоростна кутия (механична) 1 605 EUR
Динамо 413 EUR
Стартер 345 EUR
Водна помпа 317 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор) 202 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 84 EUR
Накладки (предни дискови) 90 EUR
Фар (комплект)

129 EUR

Преден калник 203 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Renault Clio 1.2 ECON /59 к. с./, произведен през 2000 г.

 

ИСТОРИЯ 

Opel Corsa (C)   

Август 2000 Opel Corsa C заменя предшественика си от второто поколение на модела с индекс В. За задвижване се предлагат четири бензинови двигателя с работен обем 1.0 (58 к.с.), 1.2 (75 к.с.), 1.4 (90 к.с.) и 1.8 (125 к.с.) литра. Дизеловата гама оформят две модификации на стария 1.7-литров двигател от Isuzu с мощност 65 и 75 коня. Каросерията е хечбек с три или пет врати. В модификациите Elegance, Sport и GSi климатикът влиза в серийното оборудване.
  
Август 2003
След лека модернизация е променена предницата на модела. В стандартната екипировка е включен спирачен асистент. Започва монтирането на нови дизели CDTi с обем 1.3 и 1.7 литра и мощност 70 и 100 к.с., както и на нов 1.4-литров бензинов двигател с 90 коня.
Юли 2006 Започват продажбите на следващото поколение Corsa D.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ 

Двигател (без оборудване)
3 500 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 170 EUR
Динамо 600 EUR
Стартер 385 EUR
Водна помпа 165 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор) 225 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 220 EUR
Накладки (предни дискови) 120 EUR
Фар (комплект)

220 EUR

Преден калник 300 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Opel Corsa 1.0 16V /58 к. с./, произведен 2000 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 goshko

    21 30 Отговор
    corsata e mn po dobre renoto e frenski bokluk

    Коментиран от #16

  • 2 Niky_p

    25 9 Отговор
    Аз карам Opel Corsa 1.0 16V /58 к. с./ от 2001 и мога спокойно да кажа, че към момента нямам сериозни проблеми.Да иска ми се да е с малко повече кончета като съм на дълъг път, но само тогава за града си е истинско бижу.
  • 3 Цецо

    24 14 Отговор
    С две ръце съм за Опела!!!
  • 4 Ogi

    28 8 Отговор
    Защо занимавате всички с подобни сравнения, след като изводът е ясен отначало? Има ли немски срешу френски автомобил, винаги ще твърдите, че френският губи. В АвтоБилд поне си сравняват само немски коли, та да си правят реклама и да си четкато егото, но вие какво печелите от това, че немските коли са винаги по-добри от френските?
  • 5 goshko

    4 10 Отговор
    da az sabiram wseki broi na auto bild ot 4 godini na sam i sam mn dowolen
  • 6 Rusnak

    10 7 Отговор
    Tapo e da pravish sravnenie mejdu Avtomatika i Rachnata.
    ]:-0
  • 7 crash

    19 9 Отговор
    parvata mi kola be6e Opel Corsa 1.2 karah q godina i polovina no ne bqh osobenno o4arovan ot neq sega karam Renault Clio 1.4 i sam mnogo po dovolen osobenno ot posrajkata mn po evteno e no vseki si ima vkus i predpo4itanie
  • 8 Ogi

    27 16 Отговор
    Клиото е класа отгоре, няма съмнение.
  • 9 izroda

    10 7 Отговор
    Niky_p ti s toia tri cilindrov motor kade se butash.prahosmukachka.renault e po dobro.orela e gniloch

    Коментиран от #15

  • 10 Nqkoi

    15 7 Отговор
    Като човек карал и двете мога да кажа следните неща:

    Реното - 1.5DCI - Добра кола, въпреки че нещо не ме грабна, ама поне харчеше малко. Не ми харесваха седалките бяха прекалено меки за мен. Също и странното разположение на копчетата за ел. стъклата - отпред.

    Корсата - 1.2 бензин. Нямма такава кола на 5-та правеше 180км. като при това изпълваше оборотомера и започваше да прекъсва от ограничителя :).
    Немога да не похваля електрическия волан (не хидравличен) въртеше се само с "мисъл". Малко возията беше по-твърдичка, а и скоростите влизаха (1 и 2) малко трудно, но незнам дали е от колата или от този който я бе карал преди мен 20 000 КМ.

    Това е аз съм за OPEL - лично мнение (пък и не обичам дизелите много).
  • 11 Анонимен

    9 3 Отговор
    Няма място за сравнение! Първият модел на Клио (1990 - 1998) си беше къде-къде по-здрав от втория. Донякъде същото важи и за Корса, но с малки изключения. Карал съм Клио 1.2i и 1.4i - много добър избор са за "градско" шофиране, но както пише в статията имат един много неприятен проблем: държат много високи обороти на празен ход доста често. От немският модел съм карал екземпляри с двигатели 1.0i, 1.2i, 1.4i и 1.7 DTi. При еднолитровия понякога се наблюдават неприятни вибрации, поради факта, че е 3-цилиндров. Другите са много по-удачен избор, а дизеловият вариант е много пъргав, но създава чести проблеми в електрическия блок на помпата (разбира се, проблемът не е при всички автомобили).
    А каква кола карам в момента - Опел Корса Б 1.5 TD 1995 г., с двигател на Исузу. Просто се доверих на малко по-старото и не съжалявам! Дано съм бил полезен! :)
  • 12 umnia

    15 12 Отговор
    corsata e po spartanska,po gnieshta,voziata i e darvo i skarca kato karuca.Clio e po dobria izbor.
  • 13 lancerr

    4 11 Отговор
    И двата модела са отчайващо грозни отвсякаде !
  • 14 1

    5 3 Отговор
    хубаво е когато има такива такива статии които сравняват
    два сходни модела за да са максимално в полза на читателя, но в тази липсва доста важна информация:
    разход на гориво, размери, междуосие, ускорение, макс.
    скорост. А що се отнася до колите от личен опит мога да
    коментирам само реното. Ако сте решили да си купите клио
    и искате безпроблемен двигател то това е стария и
    изпитан 1.4 л. бензин. Сравнително добри характеристики комбинирани с нисък разход на гориво и дълъг живот. Турбодизеловите двигатели имат изключително нисък разход но често имат проблеми с турбото и в по-редки случаи с електрониката. А ако сте спрели на чист дизел(1.9D) имайте предвид че е по-лаком от турбо версията (особено сравнен с 1.5DCI) и може да даде разход колкото бензинов двигател. И последно, нещо характерно за Рено (особено по-старите модели) - може да чуете леки тракания но от трансмисията това да не ви притеснява. Обикновено не става дума за повреда и скоростната кутия може да изкара още 100 000км
  • 15 VanKoTo

    3 6 Отговор

    До коментар #9 от "izroda":

    choveka e mnogo prav gniloch e tvoqta kola 100%
    seki si ima vkus i oredpochitanie
  • 16 asddsa

    1 8 Отговор

    До коментар #1 от "goshko":

    Men ako pitate sravnqvat 2 bokluka koi ot koi e po bokluk :D

    Hlopela e gnie6ta rajdqsala konserva :D

    Коментиран от #17

  • 17 Анонимен

    11 2 Отговор

    До коментар #16 от "asddsa":

    Това са глупости! Corsa C е светлинни години напред в сравнение със старите модели на ОПЕЛ. Ръждата е забравена напълно (освен ако не е ударен автомобила, но рискът от ръжда пак е минимален). Освен това ОПЕЛ е един от малкото производители, които през последните години повишиха значително качеството на автомобилите си. Не съм против Рено, просто от тези два модела според мен, Corsa C е по-добрият избор.
  • 18 :P

    7 1 Отговор
    имам корса Б и клио 1...реното даде повече дефекти но е на мн повече километри и почива само в неделя дори вече е на газ и 1,2-55 ми гори 6,3 газ смесен,всеки ден багажника е пален и е с 4 или 5 човека и държи ,на корсата пак ел,хидравликата ми задържа и както е лекичко изжеднъж почва да завива като жигула, с 1,0-55 и вътре е като дизел :D а за задната седалка в корсата ще се изкривиш(доста по-тясна от клиото)за возия няма смисал клиото е номер 1.До сега нямам проблем с екотека,но като съм чувал 1,0 е доста проблемен!А лакумията на масло, също корсата трудно сменя предавки и то не само моята и на повечето, корсата е по пъргава,но се губи комфорта в нея а на дълъг път ме боли краста от неините седалки!имат минуси и двете,но съм доволен за сега за градски условия де! :D
  • 19 nik0

    13 8 Отговор
    Frenskoto vozilo si e frensko nqma ravno ot germanskite bukluci ;)
  • 20 M_Power

    7 11 Отговор
    Л..но Клио vs. Опел Корозия (rofl)
  • 21 Nqkoi

    7 6 Отговор
    Умници вие къде сте видяли такъв опел ръждясал?

    Или говорите наизуст, а опела сте го виждали само на снимка май.
  • 22 Nqkoi

    6 7 Отговор
    Умници вие къде сте видели такъв опел ръждясал?

    Или говорите наизуст, а опела сте го виждали само на снимка май.
  • 23 M_Power

    3 6 Отговор
    Хиииии! Прости, че те засегнах на ламарини! Иначе такъв Опел съм виждал само на снимка, защото вече е по моргите и много ми е тъжно, и направо ще се разплача (от смях)

    Коментиран от #24

  • 24 Nqkoi

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "M_Power":

    Пич не си ме засегнал, защото и двете коли не са били мои, а служебни, но е хубаво като пишеш някъде да си ги карал тези коли или поне виждал.

    Ама вие маи карате по снимка и по спомен от 1990

    Аиде лека.
  • 25 Niki

    4 2 Отговор
    imam corsa c 2001g dti1.7 sport i moga da kaja 4e se prestavq dosta dobre za kola ot tozi klas malko po tvyrdi4ko vozi ,no ne e bolka za umirane :)uspeh na vsi4ki
  • 26 Наско

    6 0 Отговор
    1.Реното има малко по-голям междуосие и е почти колкото на Голф!Вози много по-меко и особено комплектовано с двигателите 1.4 енерджи (които между другото ги слагат и на модела 19 и Меган след това) е е пъргаво и прелестно! Въпрос на дизайн е къде да бъдат контролерите на ел.стъклата! Корсата е хубава, само ако говорим за предпоследната и последната модификация! Предните са ужасяващо неприятни отвътре! Лоша пластмаса, евтино изглеждат! Здрави са, движат се по-спортно, дори с по-малки двигатели, но возят твърдо, много често моделите, които са дори от по-късни години са с механични стъкла (което определено е дразнещо в 21 век!) и са една идея по-миниятюрни!
    Като цяло в Реното пространството е използвано с повече замах! Опела вероятно е по-солиден като изработка, но харчи повече в идентичните бензинови двигатели!!!
  • 27 xd

    10 4 Отговор
    Nqkoi opel i na snimka ne izkam da vijdam.da opraviha shto gode problema s rajdata no ot zdravite motori na opel i sleda ne e ostanala.ecotek 1.6 ot policeiskite astri sam karal na 70000km garantirani harchi maslo kato trabant i na loshoto e che v firmenia serviz kazaha che e normalno da harchi maslo taia shtaiga.sega karam BMW330Xd i moga da kaja che se rodih s tozi avtomobil.clio kara sestrami model 2001godina kupeno novo ot Pro mobil sega e na 112000km i niama iadove s harchene na maslo.
  • 28 noname

    5 7 Отговор
    Корсата е по-добрия вариянт и като цяло Опела ;)
  • 29 dob4o

    4 12 Отговор
    по-надежден е опела. защо клиото сменя шарнирите с целия носач??!! защото е френски боклук! фр са пълни с ненужна електроника, което с годините означава повече ядове. защо се включват фенове на бмв, мерцедес, а не на пежо и ситроен ??? винаги немското е по-качествено от френското!!!

    Коментиран от #43

  • 30 TDI

    3 7 Отговор
    Spored men korsata e po dobriq variant ina4e ot toq klas bih si vzel polo ili fiesta
  • 31 gad

    3 8 Отговор
    Имал съм Корса Б 2 години и половина и съм ве возил на дълъг път в по-старото Клио. Е за друго не мога да кажа, обаче качеството на интериора в Клиото е много по-ниско от това на Корсата, а положението с комфорта на пътниците е същото. Направо да ти е кеф да излезеш от Клио-то.
  • 32 stefan

    3 6 Отговор
    kogato GM sa pravili koli fransetata sa se vozili na magareta.Taka 4e vsi4ki komentari sa nenujni

    Коментиран от #33

  • 33 аз

    10 2 Отговор

    До коментар #32 от "stefan":

    Рено започват да правят автомобили с 11 години преди Дженерал моторс, пък и тогава Дженерал не е съществувала изобщо , поредния смешник, кой бил пръв....
    Откога правят Порше, да не са по-лоши пуберчето ми ....?
  • 34 Dj ToNeV

    6 3 Отговор
    Ако трябва да сме точни, би следвало да се включват хора които са карали двата автомобила, а не нещо друго и чули недочули от тук от там да кажат по някоя простотия... А за сравнението, фен съм на реното и мога да бъда пристрастен, ако изкажа обективно мнение обаче то си е и по-добро от където и да го погледна... Имам клио 1996 и нищо не е бутано по него(освен различни подобрения и мои прищявки които му правя непрекъснато), баща ми има корса 1996 и не мо да я изкара от сервизите, тъй като се занимавам и с двете коли предимно аз имам наблюденията че КЛИОТО е пъти по добро, удобно, издръжливо, не гниещо(в сравнение с по-старите корси), не горещо масло, по-икономично, по-евтина потдръжка и т.н.
  • 35 Пришълеца

    1 2 Отговор
    Аз имам Корса Ц 2004 с новата броня и двигател 1.3 CDTi. За ръжда тук и дума не може да става, това не е някой 25 годишен Кадет! Точно една година вече карам Корсата и мога да кажа, че съм доволен. За мен колата е просто средство за транспорт, а не за гъзарене. На практика нищо не се счупило и в сервиз е влизала само веднъж като я купих нов внос от Италия на незнаен брой километри. Ходя всеки ден с нея на работа в София и минавам минимум 33км дневно. Също съм пътувал из България по пътища и магистрали. Няма никаква промяна в работата на никоя система по колата за 1 година, така че за мен това е една доста надеждна кола. Слабо място е демпферния маховик, при мен има едно слабо потракване от него. Двигателят Multijet 1.3 CDTi Common Rail Turbo Diesel e много приятен за каране и тих, икономичен, тягов и маслото 10W40 полусинтетика почти не го гори, не се налага никакво доливане за 8000км. ГНП-то няма никакви проблеми като по-старите помпи на 1.7 Исузу двигателите. Последно минах 760км с 37 литра нафта с 4-ма човека и багаж (общо над 300кг.) като карах по магистрала Тракия със 120км/ч, а на връщане по подбалканския и през прохода Троян-Кърнаре. Това прави разход 4.8л/100км.
  • 36 Георги

    2 3 Отговор
    Леле тоя двигател на Фиат 1.3 cdti е ебати змея. Ей сега карах такава служебна и направо излита като настъпиш газта.
  • 37 123

    5 2 Отговор
    Corsa C 1,3 CDTI след фейслифта е доста оправена, почти няма проблеми. Изчистени са проблемите със скоростната кутия, егр клапана, помпата и дюзите са доста здрави, алтернаторите също са ОК, турбото традиционно си е желязно. Оплакванията са най-често от рейката и маховика, все скъпи ремонти за съжаление.
  • 38 amxh

    4 1 Отговор
    опела е най-добрата кола :)
  • 39 9

    7 0 Отговор
    Българина е голяма тъпа овца!Преди години така харесвах ме руските коли,а от 90 г. на сам сме фенове на Немските.Безспорен факт,е че немците правят хубави и качествени коли,но недейте така да хулите Французите,защото много малко знаете за тяхното автомобилостроене.Аз съм имал и Opel,VW;и да ви кажа това са едни навикани марки за качествени коли и съм страшно недоволен от спартанските им модели.Страшно дървени коли особено Corsa страшен варел.Сега жена ми кара CLIO 2 1.6 16v-,но аз и я взимам много често.Жестока е колата и като качество и като возия и е пъргава,евтини части и вобще не е верно за чупенето.Зависи как си гледате колата.Аз съм страшно доволен от тази кола.А тези от Автопазар искам да им кажа,че ми е писнало от тези скапани саревнования между френско и немско.Някакъв VW тапак не спира да пише глупости.Пич има и други марки коли вземи да се поинтересуваш и от тях.Стига с тези VW и Opeli е.ати издрусаните автомобили.
  • 40 abv

    5 0 Отговор
    hora ne si vzemaite kola nikoga ot ( Ji ji auto ) Plovdiv golemi izmamnici sa .
  • 41 Rado

    0 0 Отговор
    Според мен това сравнение не е коректно. При положение че говорим за стари автомобили, не можем да сравним и 2 от един и същи модел. Имам Рено клио 2002-ра 1.4 16в. За сега не ми е правила проблеми и е била в сервиз 2 пъти /За консумативи и после амортисьори/. Явно е че и двата за в 1 клас. Части и за 2-та много и сравнително евтини. И двтата имат хронични проблеми. Харчат малко и не са за дълъг път.
    Аз бих направил избора си(ако пак трябваве да купувам) на базата на моментното техническо състоянието на конкретни бройки автомобили, а не на марката.
  • 42 вили

    0 0 Отговор
    mnogo dobro opisanie na problemite, Blagodaqrq!
  • 43 bojo

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "dob4o":

    Погледни си оценката на коментара.