Отидете към основна версия

2 147 11

Mazda също ще използва ново лого

  • mazda-
  • емблема-
  • лого

Компанията адаптира емблемата си за дигиталния свят

Mazda значително обновява идентичността на марката си, като представя ново лого за първи път от 28 години. Това е най-същественият редизайн от въвеждането на емблематичната емблема „чайка“ „М“ през 1997 г. - символ, който определя Mazda от близо три десетилетия.

Макар че официалното въвеждане все още не се е състояло (в социалните медии на Mazda все още се вижда сегашното лого), множество японски информационни агенции потвърждават, че промяната е неизбежна. Очаква се скоро да бъде направено официално съобщение, което евентуално да съвпадне със 105-годишнината на компанията на 30 януари. Интригуващо е, че според слуховете актуализираното лого може да съществува едновременно с настоящия дизайн, като приложението му ще варира в зависимост от контекста.

Новото лого е с по-плоска естетика, което е ясно отклонение от металната текстура и многопластовата дълбочина на предшественика му. Този опростен дизайн се появи за първи път в интернет през юли 2024 г., когато Mazda го регистрира като търговска марка в Японското патентно ведомство. Макар да губи част от триизмерния си стил, логото остава мигновено разпознаваемо като Mazda. Автомобилният производител заявява, че по-плоският дизайн е оптимизиран за цифрови дисплеи, особено на смартфони и лаптопи, въпреки че допълнителните подробности остават оскъдни.

По-внимателното разглеждане разкрива фини, но целенасочени усъвършенствания. Външната форма е леко изгладена и заоблена, а някога извитите „крила на чайката“ сега имат ясни, прави линии. Цветовата схема „черно на бяло“ осигурява изчистен, висококонтрастен вид, въпреки че жертва светлините и сенките, които придаваха на предишния дизайн полиран, триизмерен вид.

Еволюцията на дизайна на Mazda отразява по-широка тенденция в индустрията. Много автомобилни производители, включително VW, Audi, Mini, BMW, Volvo, Lotus, Citroen, Renault, Nissan, Ford, Buick, Lancia, Lamborghini, Aston Martin, Geely и Jaguar, възприеха опростени, „плоски“ лога през последните години. Тази промяна отразява нарастващото значение на цифровите платформи и необходимостта идентичностите на марките да се превеждат ефективно на различни размери и резолюции на екрана.

Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.

Свързани новини