Отидете към основна версия

2 921 11

Mazda също ще използва ново лого

  • mazda-
  • емблема-
  • лого

Компанията адаптира емблемата си за дигиталния свят

Mazda също ще използва ново лого

Mazda значително обновява идентичността на марката си, като представя ново лого за първи път от 28 години. Това е най-същественият редизайн от въвеждането на емблематичната емблема „чайка“ „М“ през 1997 г. - символ, който определя Mazda от близо три десетилетия.

Макар че официалното въвеждане все още не се е състояло (в социалните медии на Mazda все още се вижда сегашното лого), множество японски информационни агенции потвърждават, че промяната е неизбежна. Очаква се скоро да бъде направено официално съобщение, което евентуално да съвпадне със 105-годишнината на компанията на 30 януари. Интригуващо е, че според слуховете актуализираното лого може да съществува едновременно с настоящия дизайн, като приложението му ще варира в зависимост от контекста.

Новото лого е с по-плоска естетика, което е ясно отклонение от металната текстура и многопластовата дълбочина на предшественика му. Този опростен дизайн се появи за първи път в интернет през юли 2024 г., когато Mazda го регистрира като търговска марка в Японското патентно ведомство. Макар да губи част от триизмерния си стил, логото остава мигновено разпознаваемо като Mazda. Автомобилният производител заявява, че по-плоският дизайн е оптимизиран за цифрови дисплеи, особено на смартфони и лаптопи, въпреки че допълнителните подробности остават оскъдни.

По-внимателното разглеждане разкрива фини, но целенасочени усъвършенствания. Външната форма е леко изгладена и заоблена, а някога извитите „крила на чайката“ сега имат ясни, прави линии. Цветовата схема „черно на бяло“ осигурява изчистен, висококонтрастен вид, въпреки че жертва светлините и сенките, които придаваха на предишния дизайн полиран, триизмерен вид.

Еволюцията на дизайна на Mazda отразява по-широка тенденция в индустрията. Много автомобилни производители, включително VW, Audi, Mini, BMW, Volvo, Lotus, Citroen, Renault, Nissan, Ford, Buick, Lancia, Lamborghini, Aston Martin, Geely и Jaguar, възприеха опростени, „плоски“ лога през последните години. Тази промяна отразява нарастващото значение на цифровите платформи и необходимостта идентичностите на марките да се превеждат ефективно на различни размери и резолюции на екрана.

Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 6 гласа.

Свързани новини