Mazda значително обновява идентичността на марката си, като представя ново лого за първи път от 28 години. Това е най-същественият редизайн от въвеждането на емблематичната емблема „чайка“ „М“ през 1997 г. - символ, който определя Mazda от близо три десетилетия.
Макар че официалното въвеждане все още не се е състояло (в социалните медии на Mazda все още се вижда сегашното лого), множество японски информационни агенции потвърждават, че промяната е неизбежна. Очаква се скоро да бъде направено официално съобщение, което евентуално да съвпадне със 105-годишнината на компанията на 30 януари. Интригуващо е, че според слуховете актуализираното лого може да съществува едновременно с настоящия дизайн, като приложението му ще варира в зависимост от контекста.
Новото лого е с по-плоска естетика, което е ясно отклонение от металната текстура и многопластовата дълбочина на предшественика му. Този опростен дизайн се появи за първи път в интернет през юли 2024 г., когато Mazda го регистрира като търговска марка в Японското патентно ведомство. Макар да губи част от триизмерния си стил, логото остава мигновено разпознаваемо като Mazda. Автомобилният производител заявява, че по-плоският дизайн е оптимизиран за цифрови дисплеи, особено на смартфони и лаптопи, въпреки че допълнителните подробности остават оскъдни.
По-внимателното разглеждане разкрива фини, но целенасочени усъвършенствания. Външната форма е леко изгладена и заоблена, а някога извитите „крила на чайката“ сега имат ясни, прави линии. Цветовата схема „черно на бяло“ осигурява изчистен, висококонтрастен вид, въпреки че жертва светлините и сенките, които придаваха на предишния дизайн полиран, триизмерен вид.
Еволюцията на дизайна на Mazda отразява по-широка тенденция в индустрията. Много автомобилни производители, включително VW, Audi, Mini, BMW, Volvo, Lotus, Citroen, Renault, Nissan, Ford, Buick, Lancia, Lamborghini, Aston Martin, Geely и Jaguar, възприеха опростени, „плоски“ лога през последните години. Тази промяна отразява нарастващото значение на цифровите платформи и необходимостта идентичностите на марките да се превеждат ефективно на различни размери и резолюции на екрана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
19:36 28.01.2025
2 СЗО
19:38 28.01.2025
3 ядко
19:51 28.01.2025
4 Мадуро
20:05 28.01.2025
5 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
прилича като надраскана с флумастер за 2 -3 минути...
20:22 28.01.2025
6 Автора - Ентелектуалец
21:01 28.01.2025
7 Варна 3
21:46 28.01.2025
8 така
Коментиран от #11
23:18 28.01.2025
9 123456
10:45 29.01.2025
10 Българин
14:19 29.01.2025
11 Българин
До коментар #8 от "така":
Не само новото лого на Ситроен е по смешно и грозно от старото, я вижте новият Строен с3 на какво мяза.Не знам кой ще ги купува тези Гаргамели.14:22 29.01.2025