Класическият редови шестак на сегашното поколение M3 и M4 ще отстъпи място на четирицилиндров двигател, съобщава Motoring. Австралийското издание се позовава на шефа на продуктовия отдел на BMW M GmbH Карстен Прийс, който е съобщил новината по време на представяне на наточените F80/82 в Португалия.
"Ако съумеем да проектираме достатъчно лек автомобил, съвсем спокойно можем да постигнем желаните динамични характеристики с четирицилиндров мотор", твърди Прийс. Според него динамиката подлежи на подобряване посредством класическия способ с увеличаване на мощността, но в момента инженерите на BMW са съсредоточени в намаляване на масата на бъдещите модели, подобряване на икономичността и ограничаване на вредните емисии. Същата цел била преследвана със замяната на 8-цилиндровия двигател на предишната M-тройка с редови шестак.
Актуалното поколение на седана M3 и купето M4 дебютира в края на миналата година. Те се оборудват с 3.0-литров турбодвигател с мощност 431 к.с. и въртящ момент 550 Нм. Двигателят работи в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия или роботизирана трансмисия със седем предавки.
Новите М3 и М4 ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч (280 с пакета M Driver's Package). Очаква се жизненият цикъл на двата автомобила да продължи 6-7 години.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.