Решението на BMW да върне M5 Touring се оказва изключително успешно, като търсенето надхвърля първоначалните прогнози. Въпреки че традиционният седан M5 остава популярен избор, комби вариантът се налага, като опровергава очакванията и постига изненадващо разпределение на производството в съотношение 50:50.
Вицепрезидентът на BMW по въпросите на клиентите, марката и продажбите Силвия Нойбауер разкри, че първоначално компанията е планирала съотношение на производството две трети седан и една трета комби. И двата модела обаче са надминали очакванията, което е накарало BMW да увеличи производството във всички направления.
„Сега виждаме, че има по-голямо търсене на седана“, обясни Нойбауер. „Затова увеличихме производството там. Но има още по-голямо търсене за Touring. Така че увеличението при Touring е много по-голямо.“
Това рязко нарастване на търсенето на M5 Touring подчертава трайната привлекателност на високопроходимите комбита, особено на пазар, все повече доминиран от SUV автомобили. Равномерното разпределение на производството подсказва, че BMW успешно се е насочило към сегмента на ентусиастите, които жадуват за практичността на комбито, без да жертват представянето на М автомобила.
Новото M5 Touring разполага с 4,4-литров V8 двигател с две турбини, съчетан с електромотор, вместен в осемстепенната трансмисия. Тази наелектризираща конфигурация генерира 727 к.с. и 1033 Нм въртящ момент. Самият бензинов двигател генерира 585 к.с., докато електрическият мотор допринася с допълнителни 197 к.с., идентични с тези на XM. М5 обаче използва по-малка батерия с капацитет 14,8 kWh.