Liebherr представи нов двугоривен двигател с вътрешно горене, работещ с амоняк, като алтернатива на традиционното дизелово гориво, което може значително да промени индустрията, особено що се касае да производството на промишлени и строителни машини. Двигателят ще бъде официално представен през април 2025 година на изложението Bauma в Мюнхен.
Този двигател може да работи с т.нар. "зелен" амоняк, както и с дизел, което му осигурява голяма гъвкавост в зависимост от наличността на гориво. Зеленият амоняк, получен от възобновяеми енергийни източници, е въглеродно неутрален и по-удобен за транспортиране в сравнение с водорода, тъй като се превръща в течност при температура от -33°C, за разлика от водорода, който изисква охлаждане до -253°C или компресия до 700 бара.
Основният технически проблем при използването на амонячно гориво обаче е неговата висока температура на горене, която достига 650°C, което е много по-високо от температурата на горене на бензина (200°C) или дизела (220°C). Това изисква използването на второ гориво (дизел или водород) за запалване на амоняка в двигателя.
Компанията все още не е разкрила точните спецификации на производителността на новия двигател, но каза, че той отговаря на изискванията за използване в минната индустрия. Остава и въпросът дали този двигател ще стане напълно безвъглероден.