Отидете към основна версия

13 958 27

Първият кросоувър на VW стана на 25 г.

  • volkswagen-
  • golf-
  • country

Днес почти всеки производител предлага модел с повишена проходимост или поне автомобил, който изглежда като всъдеход. Само допреди двайсетина години обаче подобни возила бяха екзотика.



Точно преди четвърт век Volkswagen направи един от първите опити да превърне компактен модел в "джип". Странният за онези години автомобил бе построен на базата на Golf II и общо взето бе единственото подобно возило на пазара редом с FIAT Panda 4x4.



Golf Country Syncro дебютира на изложението в Женева през 1989 г. Положителната реакция на публиката окуражава Volkswagen да започне серийно производство.



Кросоувърът започва живота си във Волфсбург като нормална "двойка", след което заминава за завода на Steyr-Daimler-Puch в Австрия, където се сглобява G-Klasse на Mercedes-Benz. Комплектът от "офроуд" компоненти включва 438 части.



Каросерията се монтира на тръбно шаси с клиренс 180 мм. Вискосъединителят на двойното предаване подава 95% от въртящия момент на предния мост, а при приплъзване задните колела получават до 50% от мощността.



Всъдеходните качества на колата са подчертани от ролбар на предницата и подкартерна защита. Резервната гума е монтирана на задницата. По-луксозните версии имат и стъпенки на праговете.



Golf Country Syncro се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател, съчетан с петстепенна механична трансмисия. Предлагат се две модификации с мощност 90 и 98 к.с. За мениджмънта на фабриката е произведена специална серия от 50 екземпляра Limited Edition GTI с по 10 к.с. повече.



Първият кросоувър на Volkswagen е снет от конвейера през 1991-ва, въпреки че търсенето на модела се оказва двойно по-високо от прогнозите. Вместо първоначално планираните 3 000 екземпляра са продадени 7 735 Golf Country.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини