Отидете към основна версия

20 223 22

Тест на Opel Insignia Country Tourer

  • opel-
  • insignia-
  • country tourer-
  • тест

Много бързо след появата си наследникът на Vectra се превърна в един от бестселърите на марката и изкачи Opel на ново равнище по отношение на дизайн и качество. Както се досещате, става дума за модела Insignia, с който хората от Рюселсхайм се надяват най-сетне да преборят VW. Въпреки успеха си Insignia се нуждаеше от задължителния за петгодишен модел рестайлинг и миналата година го получи. Малко след това обаче специалистите от Opel изкараха една много интересна модификация с повишена проходимост. Това е Opel Insignia Country Tourer - автомобилът, който е главен герой в този тест драйв.

Най-накратко Insignia Country Tourer може да се определи като пълноприводен универсал с увеличен клиренс. Освен че разполага с 4х4 предаване, Insignia Country Tourer е с клиренс от 175 мм - показател, съизмерим с повечето кросоувъри. Що се отнася до 4х4 предаването, въпросната Insignia е оборудвана с муфа Haldex, но не от най-новото пето поколение, а от четвърто. В арсенала на Country Tourer обаче присъства и електронно управляем блокаж на задния диференциал, както и адаптивно окачване FlexRide. То може да изменя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания алгоритъм на работа.

Въртящият момент се разпределя между осите автоматично, като това зависи от конкретните пътни условия. Интересното е, че при нужда на задните колела може да бъде прехвърлена до 100% от тягата, а за де сме по-конкретни ще кажем, че целият въртящ момент може да отиде само на едно от колелата. Естествено, Country Tourer не може да се нарече всъдеход. Дългата предница позволява минимален ъгъл на атака при изкачване - само 14.2 градуса. С други думи може да се каже, че Insignia Country Tourer е предназначена за уверено движение по пътища, били те и с лоша или променлива настилка. За сняг, лед и кал Insignia Country Tourer също е отличен вариант, но не и за пресечена местност.

Относно двигателната гама ще кажем, че за Opel Insignia Country Tourer най-подходящ е двулитровия дизел на компанията. Независимо дали е 163 или 195 конски сили, мощността е осезаема и дава усещането за сигурност. Този двигател е сравнително икономичен, като в по-мощната си версия средният му разход (смесен - градско/извънградско) е около 9 литра на 100 километра пробег. Един от малкото минуси на дизела е факта, че е по-шумен, но предвид добрата шумоизолация в купето недостатъкът може да се приеме за минимален. Този агрегат работи с шестстепенна автоматична трансмисия, характеризираща се с бърза и същевременно плавна смяна на предавките.

Може да се каже, че салонът на Insignia Country Tourer е функционален. Купето е просторно, а багажното отделение, макар и плитко, е сравнително голямо - 540 литра. Седалките също са големи и сравнително ергономични, като шофьорската е снабдена с всички необходими регулировки. Предните се характеризират с изразена странична поддръжка, което помага при по-агресивно шофиране по планински път със завои. Задният даван обаче не ни зарадва особено. Там, предвид дължината на колата от 4 920 мм, не се усеща нужният простор. Уредите са малко нестандартни, но въпреки това информативни, като в по-голямата си част са електронни дисплеи. Като цяло интериорът се определя като практичен.

Като цяло тестваният от нас Opel Insignia Country Tourer може да се определи като комби с повишена проходимост, характеризиращо се с елегантен външен вид, практичен салон и оптимален (в съотношение динамика/икономичност) дизелов двигател. Ценово е една идея по-високо позициониран, но пък това е за сметка на доста богато базово оборудване. По отношение на качеството на самата сглобка и това на използваните материали, може да се каже, че Opel, особено с версията Insignia Country Tourer, все повече се доближава до т.нар. премиум сегмент. Цените за Country Tourer стартират от 51 280 лв. и достигат до 68 230 лв. с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини