Много бързо след появата си наследникът на Vectra се превърна в един от бестселърите на марката и изкачи Opel на ново равнище по отношение на дизайн и качество. Както се досещате, става дума за модела Insignia, с който хората от Рюселсхайм се надяват най-сетне да преборят VW. Въпреки успеха си Insignia се нуждаеше от задължителния за петгодишен модел рестайлинг и миналата година го получи. Малко след това обаче специалистите от Opel изкараха една много интересна модификация с повишена проходимост. Това е Opel Insignia Country Tourer - автомобилът, който е главен герой в този тест драйв.
Най-накратко Insignia Country Tourer може да се определи като пълноприводен универсал с увеличен клиренс. Освен че разполага с 4х4 предаване, Insignia Country Tourer е с клиренс от 175 мм - показател, съизмерим с повечето кросоувъри. Що се отнася до 4х4 предаването, въпросната Insignia е оборудвана с муфа Haldex, но не от най-новото пето поколение, а от четвърто. В арсенала на Country Tourer обаче присъства и електронно управляем блокаж на задния диференциал, както и адаптивно окачване FlexRide. То може да изменя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания алгоритъм на работа.
Въртящият момент се разпределя между осите автоматично, като това зависи от конкретните пътни условия. Интересното е, че при нужда на задните колела може да бъде прехвърлена до 100% от тягата, а за де сме по-конкретни ще кажем, че целият въртящ момент може да отиде само на едно от колелата. Естествено, Country Tourer не може да се нарече всъдеход. Дългата предница позволява минимален ъгъл на атака при изкачване - само 14.2 градуса. С други думи може да се каже, че Insignia Country Tourer е предназначена за уверено движение по пътища, били те и с лоша или променлива настилка. За сняг, лед и кал Insignia Country Tourer също е отличен вариант, но не и за пресечена местност.
Относно двигателната гама ще кажем, че за Opel Insignia Country Tourer най-подходящ е двулитровия дизел на компанията. Независимо дали е 163 или 195 конски сили, мощността е осезаема и дава усещането за сигурност. Този двигател е сравнително икономичен, като в по-мощната си версия средният му разход (смесен - градско/извънградско) е около 9 литра на 100 километра пробег. Един от малкото минуси на дизела е факта, че е по-шумен, но предвид добрата шумоизолация в купето недостатъкът може да се приеме за минимален. Този агрегат работи с шестстепенна автоматична трансмисия, характеризираща се с бърза и същевременно плавна смяна на предавките.
Може да се каже, че салонът на Insignia Country Tourer е функционален. Купето е просторно, а багажното отделение, макар и плитко, е сравнително голямо - 540 литра. Седалките също са големи и сравнително ергономични, като шофьорската е снабдена с всички необходими регулировки. Предните се характеризират с изразена странична поддръжка, което помага при по-агресивно шофиране по планински път със завои. Задният даван обаче не ни зарадва особено. Там, предвид дължината на колата от 4 920 мм, не се усеща нужният простор. Уредите са малко нестандартни, но въпреки това информативни, като в по-голямата си част са електронни дисплеи. Като цяло интериорът се определя като практичен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
14:05 18.06.2014
2 Монго
14:21 18.06.2014
3 Stone Kold
14:35 18.06.2014
4 ярослав станчев
Коментиран от #15
15:10 18.06.2014
5 Кобрата
Коментиран от #6
17:24 18.06.2014
6 Монго
До коментар #5 от "Кобрата":
Радвам се, че имаш 102 700евро за ново БМВ /от цената ще разбереш за кое говоря/. Щастлив съм, че има хора с такива възможности... .П.П. А между другото, просто така, ориентировъчно, да дадеш имена или адрес нещо...
Коментиран от #10, #17
18:51 18.06.2014
7 Пламен Христов
Коментиран от #8, #9, #11
19:03 18.06.2014
8 Кольо Фильов
До коментар #7 от "Пламен Христов":
В момента не мога да ти кажа защото ходя да вечерям19:21 18.06.2014
9 Монго
До коментар #7 от "Пламен Христов":
Много ти е общ въпроса, предполагам, че имаш предвид дизелов двигател. И пак въпроса ще ти е общ...Имал съм А8, 4.2 дизел, като интериор и екстериор ми харесва Аудито, но ако си привърженик на екстремното каране-"БМВ"-то определено. Въпроса ти не е за тук, виж съответните форуми за автомобили, там ще намериш отговор...19:32 18.06.2014
10 Кобрата
До коментар #6 от "Монго":
И да се радваш и да не се радваш това е положението.Просто казвам, че Opel не бих си купил.
Предпочитам да карам Lada и ще съм по-щастлив
Коментиран от #12, #13, #14
19:34 18.06.2014
11 Кобрата
До коментар #7 от "Пламен Христов":
След колко години ще си купиш...например след 10-15г ще можеш да си купиш модел, който е излязъл сега19:35 18.06.2014
12 Монго
До коментар #10 от "Кобрата":
"Опел" съм карал единствено служебен /за няколко месеца/, "Лада" съм имал лична /сглобка за Белгия, ако това ти говори нещо/, и да, предпочитам я пред старите "Опели". И ако имах парите, щях да се кача на Х6 Просто се смятам за трезвомислещ и коментара ми беше единствено, че като цена-качество са приемливи.20:04 18.06.2014
13 Монго
До коментар #10 от "Кобрата":
А и в семейството ми има четири автомобила, последния е "Опел", закупен лично от дъщеря ми, въпреки моето неодобрение /ще и намаля заплатата във фирмата , да броя ли и зет ми, който кара БМВ/. Лично аз, като по-възрастен съм консервативен и съм привърженик на шест цилиндровите бензинови "атмосферки"...20:10 18.06.2014
14 Монго
До коментар #10 от "Кобрата":
Ох, извинявам се емотиконите-нет проблем...20:11 18.06.2014
15 zendera
До коментар #4 от "ярослав станчев":
Абе да ти кажа на мен много ми допада комбито,особено със по-мощната модификация.И цената е долу-горе приемлива.Все пак премиум-тройката както и ти си споменал е много по-висока.Всъщност,проблема на опел напоследък не е във ръждата а във високото тегло...........................20:34 18.06.2014
16 Николай Стоянов
20:48 18.06.2014
17 comment
До коментар #6 от "Монго":
И да ти даде, полза няма. Няма как да се срещнеш с него, щото в детските градини пускат само родителите.22:14 18.06.2014
18 Shmeker
22:37 18.06.2014
19 Пламен Христов
00:15 19.06.2014
20 Nickname
00:48 19.06.2014
21 stenly
09:55 19.06.2014
22 глупаци
22:03 16.06.2015