Отидете към основна версия

5 721 8

Ford извади глобален кросоувър

  • ford-
  • edge-
  • mondeo

"Синият овал" не се отказва от идеята да създаде модел, който да се продава добре по всички краища на света. Тя се роди още в края на 80-те и стои зад името Mondeo. Второто поколение на кросоувъра Edge има същите амбиции и заедно с по-малкия EcoSport ще се предлага в над 100 страни.



Ford представи прототип на бъдещия всъдеход на миналогодишното изложение в Лос Анджелис, а серийната версия практически не се различава от концепта. Автомобилът е построен на глобалната платформа на компанията, която вече залегна в основата на Mondeo/Fusion.



Междуосието на новия Edge е увеличено с 25 мм в сравнение с предшественика и вече достига 2 850 мм. Това е довело до повече простор в краката на пътниците отпред и отзад (48 и 25 мм съответно), а разстоянието от главата на водача до покрива е нараснало с 2.5 см.



Повече полезно пространство има и в багажника. Той вече поема 1 100 и 2 078 литра при разгънати и сгънати седалки вместо 900 и 1 951. Според Ford новият Edge разполага и с най-големия панорамен покрив в класа. Дължината му е 1 210 мм.



Кросоувърът е снабден с най-актуалните технологии, разработени от инженерите на компанията. Edge разполага със система за адаптивно управление, която предотвратява преплитането на ръцете при маневриране с ниска скорост, предна видеокамера с ъгъл на покритие 180 градуса и дюза за измиване, еърбег за защита на коленете на пътника до шофьора в жабката, надуваеми колани на задните седалки и електрически капак на багажника.



Новият всъдеход на Ford ще се предлага също със система за активно гасене на шумове. Тя следи акустичния фон в салона чрез специални микрофони и заглушава излишните звукове, излъчвайки техни противофази през високоговорителите на аудио системата. В списъка с екстрите фигурират също системи за следене на слепите зони на страничните огледала, за предупреждение при напускане на платното, за разпознаване на пътните знаци, за избягване на челен удар и адаптивен круиз контрол.



Предните седалки могат да бъдат снабдени с подгряване и вентилация, а мултимедийната система SYNC 2 разполага с 8-инчов сензорен дисплей, навигация и гласово управление.



В Северна Америка новият Edge ще се предлага с два бензинови двигателя от семейството EcoBoost с обем 2.0 и 2.7 (245 и над 300 к.с.). Моделът ще се оборудва и с 3.5-литров атмосферен мотор, чиято мощност засега не се съобщава. Трансмисията е една - шестстепенен автомат и възможност за смяна на предавките с планки зад волана.



В Европа моторната гама на новия Edge включва две версии на двулитровия дизел Duratorq с мощност 180 и 210 к.с. (400 и 450 Нм). Първият агрегат ще работи съвместно с шестстепенна механика, а вторият - с автоматична скоростна кутия със същия брой предавки.



Глобалният кросоувър ще се произвежда в канадския завод на Ford в Торонто. Продажбите в Северна Америка започват в началото на 2015 г. След това Edge ще дебютира на европейските пазари, а малко по-късно и по останалия свят.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини