Комисията за защита на потребителите (КЗП) отправя съвет да подхождаме рационално, когато ни атакуват със специални оферти и промоции и да не се поддаваме на примамливи предложения за покупки само заради придружаващите ги бонуси и подаръци.
Практиката показва, че хората трудно устояват на офертите с обещания за отстъпки и „комплименти” и понякога взимат емоционални решения за покупка, без да обмислят дали реално се нуждаят от стоката или услугата, която им се предлага „с преференции”.
В момента комисията работи по сигнал на потребител, свързан с промоция на верига бензиностанции. През лятото подобни оферти зачестяват. В тази връзка председателят на КЗП Димитър Маргаритов възложи извършването на по-активни проверки на актуалните промоции относно обявяването на условията и правилата, при които те се провеждат.