Отидете към основна версия

676 2

Възстановена е работата на Националния съвет за защита на потребителите

  • работата-
  • националния съвет за защита на потребителите-
  • кзп-
  • лукарски-
  • маргаритов

„Със сформирания нов състав на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и с хората от неправителствения сектор в областта на защитата на потребителските права, стигнахме до извода, че трябва да дадем по-висока гласност  на правата за защита на потребителите, защото има редица промени  в директиви и в регламенти, свързани с Европейския съюз”. Това каза министърът на икономиката Божидар Лукарски по време на пресконференция във връзка с възстановената работа на Националния съвет за защита на потребителите към Министерство на икономиката, който заседава за първи път от 9 години.

Заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева допълни, че  основната цел на Националния съвет за защита на потребителите е да бъдат подтикнати потребителите да търсят сдруженията, да са активни за това, което се случва на пазара и да бъдат достатъчно информирани. „Тези директиви, за които непрекъснато говорим - за хармонизация с европейското законодателство, трябва да се преведат на достъпен език и да достигнат до този, на когото са необходими", заяви Везиева. „Съветът с тези свои функции и състав цели основно българският гражданин да бъде активно информиран за това какви са неговите права по отношение на потреблението, какви са неговите задължения и към какви институции може да се обърне", посочи заместник-министърът на икономиката.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов изтъкна основните направления, които ще бъдат приоритетни за Съвета, като основна негова функция той очерта подобряване координацията и взаимодействието между всички контролни и регулаторни органи при защита на потребителските права. „Със съдействието на Министерство на икономиката и с координацията, която имаме с неправителствения сектор насочваме усилия в контрола на пазара по отношение на откриването и изземането на опасни стоки, както и възпрепятстване на възможността да се предоставят опасни услуги. Тази практика ще бъде съсредоточена най-вече в туристическия продукт, където след началото на туристическия сезон нашата комисия провежда активна контролна кампания", поясни Маргаритов. Председателят на КЗП посочи, че друг приоритет ще бъдат и икономическите права на потребителите, чиято защита се вижда по линия установяване и премахване на нелоялни търговски практики, установяване и премахване на клаузи от договорите с общи условия, които се предлагат на потребителите и контрола върху качеството на потребителския продукт.

Маргаритов обяви, че КЗП ще има постоянни приемни през летния сезон във Варна, Бургас, к.к. „Слънчев бряг”, Созопол, Приморско, к.к.”Златни пясъци” и к.к. „Албена”. Той добави, че периодично ще работят временни открити офиси в Китен, Царево и Обзор, като така ще бъде обхваната максимално територията на почиващите по Българското Черноморие.На място туристите ще имат възможност да получат информационни материали за своите права, да получат консултация от експерт или да подадат сигнал за евентуални нарушения.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини