Отидете към основна версия

1 040 0

Социалните медии влияят все повече в HR сектора

  • наемане-
  • фирма-
  • социална мрежа-
  • социални медии-
  • служители-
  • компания
Снимка: БТА/АР

Социалните медии започват да играят все по-голяма и по-голяма роля в наемането и "отбирането" на фирмен персонал.

Според проучване на амерканското дружество за управление на човешките ресурси, публикувано в HRMorning, над една трета от компаниите в световен мащаб са уволнили свой служител, поради опасения за съмнителна информация, получена от интернет или дадена социална медия. 

Също така, множество кандидати за работа са били пренебрегнати, поради открити нередности с тяхните документи, нелегална активност и куп други причини. Източникът на информация отново е същият, сочат от организацията.

Специалистите добавят, че през 2015-та, във всеки две от пет фирми работодателят е изисквал обяснението на всякаква съмнителна информация, което е увеличение с 13 процента спрямо 2011 година, например. Принос за това отново имат социалните мрежи и интернет. 

Изследването сочи още, че социалните медии са и доста добър начин за набиране на трудов персонал. Нещо повече, американското дружество за управление на човешките ресурси сочи още, че цели 84 процента от различните компании по света използват социални медии, за да намерят нужните им служители за дадени места. 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини