Стрийминг-гигантът Netflix е натрупал над 20 милиарда долара дългове, съобщи в. „Лос Анджелис таймс“. Изненадващо причината за това е нарастващия брой абонаменти, които вече минаха 100 милиона.
Главната цел на Netflix е растежът, което изисква все и все повече атрактивни предложения – собствени продукции и скъпи лицензи за успешни сериали и филми. Правопропорционално с успеха на един формат се покачват и разходите по него. Сериали с голяма гледаемост като „House Of Cards” струват на медийното предприятие много пари дори и без да са собствени продукции.
С тази стратегия от Netflix са се поставили в много опасна позиция. За да намали натрупването на дългове, медийният гигант трябва да се разраства и на други пазари освен американския. Това обаче изисква нови формати, които създават нови разходи.
Другата основна цел на медийното предприятие – да не бъде в зависимост от големите филмови студия – означава разширяване на предлагането на собствени продукции. Много експерти от бранша се съмняват, че тази бизнес стратегия ще продължи и в бъдеще, защото развитието на подобно портфолио изисква много време и опит.
От Netflix се опасяват, че разкритието на в. „Лос Анджелис таймс“ може да доведе до снемане на доверието от стрийминг-гигантът на Уолстрийт.